۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان و خشک شدن ۸۰ درصد تالاب‌های استان
کد خبر: ۲۷۰۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار استان در هفته‌‌ای که گذشت؛

ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان و خشک شدن ۸۰ درصد تالاب‌های استان

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان و خشک شدن ۸۰ درصد تالاب‌های استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ گنجینه صبح قزوین ، مجموعه‌ای از اخبار هفته گذشته پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین است که هر هفته روزهای شنبه تقدیم حضور می‌شود.

با کلیک بر روی تیتر اخبار می‌توانید خبر کامل را مطالعه فرمایید:


هدف خطبه‌های نماز جمعه تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست/ دل سپردن به اجانب، «بی اعتنایی به عقل» و «ضایع کردن عزت و شرف» است
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ضروری است در جنگ نرم همانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم تا طعم تلخ شسکت را به شیاطین استکباری بچشانیم.


سالانه بیش‌از یک میلیون بیکار به کشور اضافه می‌شود/ تعامل با دنیا، عامل رفع مشکلات داخلی!!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین مراسم سالگرد مرحوم هاشمی گفت: باید بدانیم فقط با تعامل سازنده با دنیا، سرمایه گذاری و دوری از خصومت‌های داخلی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.


کمبود 75 هزار معلم در کشور برای سال تحصیلی آینده
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: با استقرار پایه دوازدهم در کشور با کمبود ۳۰ هزار معلم مواجه خواهیم شد؛ ضمن اینکه ۴۵ هزار معلم از سیستم آموزشی خارج می‌شوند که در مجموع ۷۵ هزار معلم در کشور برای مهر ۹۷ مورد نیاز است.


کاهش38 درصدی بارش‌ها/ 80درصد از تالاب‌های استان خشک شدند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به کاهش 38 درصدی بارش‌ها گفت: حدود 80 درصد از تالاب‌های استان که جزو منابع آبی محسوب می‌شوند از دست رفته‌اند.


ورشکستگی بانک‌های دولتی صحت ندارد/ مطالبات اقتصادی مردم را از مجلس و دولت پیگیری می‌کنیم
رئیس مجمع نمایندگان قزوین گفت: مطالبات به حق مردم باید پاسخ مثبت داده شود، چراکه داشتن اشتغال برای جوانان، مسکن، معیشت و رفاه عمومی که عقلایی و قانون‌مدار باشند؛ حق مردم است.


رانت آقازادگی در مدارس نمونه دولتی قزوین!
تعدادی از آقازاده‌ها در استان قزوین توانسته اند این روزها با استفاده از رانت ژن خوب و بر خلاف ضوابط در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند.


تغذیه سالم بهترین راه پیشگیری از سرطان است/ ارتباط بیش از 30 درصد دختران جوان با قلیان
چهره ماندگار و دانشمند برجسته جهان اسلام در حوزه علوم پزشکی گفت: متاسفانه وارد دورانی از زندگی بشر شدیم که انسان خیلی کمتر به فکر سلامت روحی، جسمی و اجتماعی خود است؛ حال آنکه ساده زیستن و تغذیه سالم بهترین وسیله برای جلوگیری از ابتلا به سرطان است.


۲۰ هزارمیلیارد تسهیلات برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری خبر داد.


نتیجه 730 روز از اجرای برجام چه بود؟!/وظیفۀ مهم دولت و برجامی که در معرض سقوط است
متاسفانه دولت تدبیر و امید همه انرژی خود و ظرفیت‌های کشور را در این 5 سالی که از عمرش می‌گذرد، صرف انعقاد و اجرای برجام کرد و در نهایت پس از همه کارشکنی‌های امریکا به آخرین و تحمل ناپذیرترین آنها، یعنی تمدید تحریم‌های ده ساله بر اقتصاد و دفاع ملی ایران و برجای ماندن مشکلات اقتصادی و بانکی رسید.


کشت گیاهان دارویی در 48 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون 48 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.


آماده کمک به اسکان دائم مردم زلزله‌زده هستیم/ آواربرداری از 240 واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از آمادگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برای کمک به اسکان دائم مردم زلزله زده در سرپل ذهاب و دو روستای معین این سپاه خبر داد.


1500 تن میوه برای شب عید ذخیره سازی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: برای ذخیره سازی یک هزار و 500 تن میوه شامل یک هزار تن پرتغال و 500 تن سیب برنامه ریزی و اقدام شده است.


خشکسالی‌ در قزوین طی 68 سال گذشته بی‌سابقه است/ در حوزه کسب و کار 6 پله تنزل کردیم
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به انتقال آب از سد طالقان به استان به ویژه آبیک که کیفیت آب آن مردم را به ستوه آورده است، اقدام شود.


پرندگان محلی بمب ساعتی انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان/ 4 میلیون قطعه مرغ معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به معدوم‌سازی بیش از 4 میلیون قطعه مرغ از ابتدای سال گفت: پرندگان محلی بمب ساعتی انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند.


دفاتر خودروهای اینترنتی غیرمجاز در قزوین پلمپ شد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: دفاتر خودروهای اینترنتی غیر مجاز در قزوین با شکایت سازمان تاکسیرانی و صدور حکم قضایی، توسط ادارۀ اماکن پلمب شد.


7 واحد کارگاهی ساختمانی در قزوین تعطیل شدند
رئیس اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت واحد کارگاهی بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در استان تعطیل شدند.


ثبت‌نام تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری آغاز شد
مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی قزوین از شروع ثبت نام تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در قزوین خبرداد.


دریافت عوارض در آزادراه قزوین - زنجان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
با توجه به وجود مشکلات در عوارضی آزادراه قزوین - زنجان و تا رفع کلیه عیوب و مشکلات این محور دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.


افزایش 35 درصدی جمعیت حیات وحش/ آمار پلنگ در استان مناسب است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به افزایش 35 درصدی جمعیت حیات وحش گفت: وضعیت جمعیت تعداد پلنگ در استان خوب است.


انتقاد به ائمه (ع) با عصمت ایشان همخوانی ندارد/ نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است و علم معصومین، «علم لدنّی» و از جانب خدای متعال است، چگونه می‌خواهید آن را نقد کنید؟


مرگ کارگر جوان با سقوط در عمق چاه+تصاویر
رئیس ايستگاه شماره 2 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از عملیات نفس گیر آتش نشانان جهت خارج کردن کارگر 20 ساله افغانی از عمق چاه خبر داد.


سارقان مسافرنما در قزوین به دام افتادند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: سارقان مسافرنما که پس از تهدید راننده با اسلحه سرد خودروی وی را سرقت و در حال فرار بودند در کمتر از یک ساعت در دام پلیس قزوین افتادند.


مسئولان خود را در اتاق‌های مدیریتی حبس نکنند
رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: مسئولان به دستورهاي صادره خويش اكتفاء نكنند و در اتاق هاي مديريتشان خود را حبس نكنند بلكه به ميان مردم بروند و در بررسي ميداني مشكلات را حل كنند و از نتيجه دستور صادره مطلع شوند.


طلاهای وارداتی جمع‌آوری می‌شود/ مردم با فروش طلا متضرر می‌شوند
رئیس اتحادیه طلافروشان استان قزوین گفت: مجلس شورای اسلامی قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای تمام کالاهای قابل خرید و فروش مصوب کرده است؛ اما طلا نباید مشمول این قانون باشد زیرا طلا یک کالا نیست بلکه پول نقد و سرمایه مردم است.


خطوط نفت و گاز داخل شهر باید منتقل شود
نائب رئیس شورای شهر قزوین گفت: خطوط نفت و گازی که مبدأ آن شهر ری بوده و از قزوین می‌گذرد، همانند یک بمب ساعتی نهفته در دل شهر قزوین است که باید منتقل شود.


۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه شدند
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز در کارگاه های قزوین شدند.


فضایی ایجاد شود مردم حرفشان را بزنند/ از صاحبان صنایع آسیب دیده حمایت و با کارخانه‌خواری مبارزه شود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حمایت از صاحبان صنایعی که صادقانه قصد خدمت دارند اما دچار آسیب شده‌اند و مبارزه با پدیده کارخانه‌خواری، مفاسد مدیریتی و اقتصادی تأکید کرد.


کشف 50 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین
فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف 50 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در قزوین خبر داد.


تصادف ۳ دستگاه خودرو یک مصدوم برجای گذاشت+تصاویر
فرمانده شیفت ایستگاه شماره هفت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: تصادف 3 دستگاه خودرو سواری در محدوده پل امام علی قزوین یک مصدوم و حریق خودروی پژو 206 را در پی داشت.


مرگ کارگر جوان در چاهک آسانسور+تصاویر
رئيس ايستگاه شماره چهار سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: بی احتیاطی نصاب آسانسور در هنگام کار، سقوط و مرگ وی را در چاهک آسانسور به همراه داشت.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان