۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کشت گیاهان دارویی در ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
کد خبر: ۲۷۰۷۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کشت گیاهان دارویی در ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

کشت گیاهان دارویی در ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
علیرضا نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان‌های مستعد برای کشت گیاهان دارویی است و سابقه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: مناطق الموت، آوج، بوئین زهرا، آبیک و کوهین در این استان بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: گل گاوزبان، گل محمدی، کلپر و بابونه از جمله گیاهانی است که در اراضی کشاورزی این مناطق کشت می‌شود.

نوروزیان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به دلایلی اقتصادی (عدم تعادل با قیمت‌های سالانه ) در نوسان است، تصریح کرد: تجارت گیاهان دارویی از فعالیت‌های پردرآمد است که با اجرای قوانین، حمایت و پشتیبانی از تولید، بازاریابی مناسب و ترغیب بیشتر کشاورزان برای کشت اینگونه محصولات می تواند بعنوان راهی برای کنترل بیماری وهمچنین اشتغال و ارزآوری کشور باشد.

اولین پویش ملی گیاهان دارویی کشور
وی ادامه داد: با وجود بستر و پتانسیل مناسب استان قزوین، کشت گیاهان دارویی هنوز رشد و توسعه خوبی در استان ندارد که با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت بیشتر بهره برداران، این مهم میسر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت مصرف گیاهان دارویی در بهبودی بیماری‌های انسان گفت: باید با شناخت درست و صحیح گیاهان دارویی را استفاده و از مصرف خودسرانه آن پرهیز کرد تا از بروز عوارض جدی برای سلامتی جلوگیری شود.

نوروزیان بر لزوم اهمیت استفاده از امکانات و منابع استان و همچنین بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران در امر کشت گیاهان دارویی تاکید کرد.

وی یاد آور شد: در راستای شناسایی صحیح گیاهان دارویی؛ اولین پویش ملی گیاهان دارویی کشور در مورخ 25 لغایت 27 بهمن ماه سالجاری در استان تهران، برج میلاد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان