۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین رشد ۹۵ درصدی درآمد گمرک قزوین
کد خبر: ۳۶۷۵۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل گمرک قزوین خبر داد:

رشد ۹۵ درصدی درآمد گمرک قزوین

مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۹۵ درصد درآمدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.

رشد ۹۵ درصدی درآمد گمرک قزوین
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی گمرک استان قزوین، سعید نادری اظهار کرد: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال است که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۹۵ درصدی همراه بوده است.

نادری میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۷۸۵ هزار تُن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار اعلام کرد.

مدیرکل گمرک قزوین در خصوص عمده کشورهای مقصد صادرات گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱، پاکستان ۱0، ترکیه ۹ و روسیه با ۸ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات هستند.

این مسئول در رابطه با عمده اقلام صادراتی طی ۱۱ ماهه سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ عمده کالاهای صادراتی در گمرک قزوین روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های فولادی، تریلرهای سردخانه‌دار و اکسید مولیبدن هستند.

نادری به رشد ۴۱ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و گفت: میزان واردات از ابتدای سال جاری تا کنون برابر ۱۹۳ هزار تُن به ارزش هزار و 167 میلیون دلار است که این آمار بیانگر رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و سایر پلی اترها بوده است.

مدیرکل گمرک قزوین گفت: امارات با ۴۵ درصد، چین ۳۱، ترکیه ۱۱، آلمان و روسیه با ۲ درصد از عمده کشورهای مبدا واردات به گمرک قزوین هستند.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان