۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
کد خبر: ۳۶۷۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۸ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد:

تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس آمار اعلام شده از وزارت آموزش و پرورش، تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی سطح استان قزوین پیش‌بینی شده است.

تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
نقی سیاهکالی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، درخصوص ثبت‌نام کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ اظهار کرد: زمان ثبت سفارش کتاب درسی میان‌پایه‌ها به عبارتی برای پایه‌های دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از ۲۸ فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: ثبت‌نام کتاب درسی برای پایه‌های ورودی یعنی دانش‌آموزان اول ابتدایی و پایه‌های هفتم و دهم هم از تاریخ ۱۵ تیر ماه شروع شده و تا ۲۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموزان در زمان اعلام شده نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ثبت سفارش به صورت گروهی از طرف مدرسه و انفرادی از طرف خانواده‌ها با مراجعه به آدرسwww.irtextbook.ir انجام می‌شود و همه دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی خود باید در زمان اعلام شده نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

وی با اشاره به فرآیند ثبت‌نام کتب درسی در سامانه تعیین شده عنوان کرد: با ورود به آدرس اعلامی با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌آموز و پرداخت مبلغ بسته آموزشی سفارش خرید کتب درسی انجام می‌شود.

ثبت سفارش کتب درسی به دو شیوه فردی و گروهی

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، اولیا و مدارس به دو شیوه فردی و گروهی می‌توانند در زمان اعلام شده با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز نسبت به ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.

وی در ادامه توضیح داد: مدارس می‌توانند همچنین به صورت گروهی در سامانه سیدا برای ثبت کتب درسی دانش‌آموزان اقدام کنند و دانش‌آموزانی هم که دسترسی به اینترنت دارند، می‌توانند با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود ثبت‌نام کتب درسی خود را با مبالغ مصوب درج شده در درگاه اینترنتی سامانه انجام دهند.

مدیران مدارس از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموزان به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند

این مسوول خاطرنشان کرد: براساس آمار اعلام شده از وزارت آموزش و پرورش تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی سطح استان قزوین پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: مدیران مدارس موظف هستند در بازه زمانی مشخص شده با ورود به سامانه، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموزان به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان