۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین افول قدرت رسانه‌ای رژیم غاصب صهیونیستی
کد خبر: ۳۶۷۹۶۷ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

افول قدرت رسانه‌ای رژیم غاصب صهیونیستی

قدرت نظامی و رسانه‌ای اسرائیل روز به روز در حال افول است و پروژه ۷۰ ساله صهیونیسم جهانی طی هفت ماه به چنین بن‌بستی کشیده شده است، عملیات «وعده صادق» با تصویر قاب طلایی پرواز پرنده‌های نظامی ایران در آسمان قدس از منظر سخت افزاری و نرم افزاری هیمنه اسرائیل را فرو ریخت.

افول قدرت رسانه‌ای رژیم غاصب صهیونیستی
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نفیسه مهرداد؛ از زمانی که رژیم جعلی اسرائیل پا به عرصه وجود گذاشته همواره با تناقض موجودیت مواجه بوده است، این تناقض وجودی اسرائیل را برآن داشته که با فراهم کردن تسلیحات نظامی متعدد، ساخت گنبد آهنین و دیوار کشی دور سرزمین‌های اشغالی و گردن‌کشی به این و آن از هویت نداشته خود حراست کند.
 
ضعف وجودی اسرائیل او را به سمت فراهم کردن هویت جعلی برای خود کشانده، رژیم صهیونیستی با سرهم کردن امپراتوری رسانه دنیا و ارتش پرطمطراق به دنبال رسمیت بخشی به تناقض وجودی خویش است و در این راه از هیچ حربه‌ای ولو حرکت به سمت اخبار فیک و دروغین، کودک‌کشی و جنایات ددمنشانه فروگذار نیست.
 
اندیشه و کنش سیاسی در این رژیم و همپیمانانش «امریکا و انگلیس»، بر برتری جویی نژادی استوار است، بـرای القای کانون ایدئولوژی سیاسی خود از رسانه‌های گروهی به عنوان مهمترین و نیرومندترین ابزار انتقال ایدئولوژی نژادپرستی بهره می‌گیرد.
 
در حال حاضر بخش اعظم رسانه‌‌های خبری جهان به مثابه بازوی خارجی برای پروپاگاندای رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، در این میان رسانه‌های جمعی و فضای مجازی در دو دهه اخیر تبدیل به بستر اصلی ترویج ایدئولوژی نژادپرستی صهیونیسم شده‌اند.
 
بسیاری از بنیانگذاران و سرمایه داران فضای مجازی صهیونیست بوده و با یهودیان ارتباط مستقیم داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به زاکربرگ «موسس فیس بوک»، لری پیج و سرگئی برین «موسسان گوگل» و کوین سیستروم و مایک کریگر «موسسان اینستاگرام» اشاره کرد.
 
حتی شبکه‌های اجتماعی غربی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، واتساپ و غیره، به عنوان قدرتمندترین ابزار کنترل و مدیریت افکار عمومی مردم دنیا، دارای پیوند‌های عمیق با رژیم صهیونیستی هستند.
 
امپراتوری رسانه‌ای صهیونیستی که ردپایش اکثر رسانه‌های پرنفوذ دنیا مشهود است، با وجود فعالیت‌های گوناگون به خاطر تناقض ذاتی‌اش رو به افول است، افکار عمومی جهان نمی‌تواند ژست بشر دوستی اسرائیل را در کنار جنایات بی‌سابقه‌اش در غزه بگذارد.
 
افکار عمومی نمی‌تواند بپذیرد که اسرائیل خود را ارتش برتر دنیا بداند، اما در برابر نمایش رسانه‌ای ایران در عملیات «وعده صادق» و پرواز پرنده‌های نظامی بر آسمان اورشلیم کاری از پیش نبرد.



عملیات وعده صادق امپراتوری رسانه‌ای صهیونیسم را بهم زد
 
جابر خرم نیا در رابطه با افول قدرت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» اظهار کرد: تا پیش از این رژیم صهیونیستی خود را یک دژ مستحکم نفوذناپذیر و شکست ناپذیر نشان می‌داد.
 
وی افزود: این رژیم در طول هفتادسال جنایات جنگی، نسل کشی و سفاکی‌های بی‌شماری را در اراضی اشغالی مرتکب شده و دنیا هم در برابر آن سکوت کرده بود، در سال گذشته میزان ترور و اعمال خشونت و بمباران‌های گاه و بیگاه نواز غزه به اوج خود رسید که در نهایت حماس تصمیم گرفت درس فراموش نشدنی به این رژیم بدهد.
 
این فعال رسانه‌ای استان قزوین تصریح کرد: با عملیات 7 اکتبر 2023 طوفان الاقصی، رژیم اشغالگر سیلی سختی خورد و افسانه شکست ناپذیری آن فرو ریخت؛ به نحوی که پس از هفت دهه، برای نخستین بار این رژیم تصمیم گرفت سیاست سانسور شدید خود در قبال جنگ و تلفات را کنار گذاشته و ضرباتی که خورده بود را جهت مظلوم نمایی به دنیا نشان دهد.
 
وی ادامه داد: با آغاز جنگ در غزه، حجم جنایات جنگی و نسل کشی که تاکنون به شهادت بیش از 34 هزارتن از مردم بیگناه منجر شده، در اندازه‌ای بوده که رسانه‌های جریان اصلی که تماما در اختیار صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها هستند، نتوانستند دست به سانسور کامل بزنند.
 
خرم‌نیا بیان کرد: در واقع با وجود آنکه اخبار جنایات با شبهه و جهت‌دار در رسانه‌های دنیا منعکس می‌شد، اما حجم وسیعی از جنایت‌های اسف‌بار در فضای مجازی منتشر شده و مردم دنیا را نسبت به آنچه رخ می‌داد آگاه می‌کرد.
 
وی گفت: کشتار وسیع، گورهای دسته جمعی در بیمارستان شفا، کشتار کودکان و زنان، قحطی و گرسنگی و... چیزی نبود که افکار عمومی جهان بتوانند از کنار آن عبور کنند؛ در نتیجه برای نخستین بار پدیده تعارض ملت‌ها و دولت‌ها در ماجرای فلسطین رخ داد.
 
این خبرنگار قزوینی خاطرنشان کرد: مردم اروپا و آمریکا و دیگر مناطق دنیا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در خیابان‌ها اعتراض و راهپیمایی می‌کردند در حالی که دولت‌هایشان حامی این رژیم هستند و حالا در سختی افتاده‌اند تا حمایت خویش از نسل کشی را جوری برای مردم‌شان توجیه کنند.
 
وی با اشاره به بیداری جهانی در قبال فلسطین، اظهار کرد: رژیم اشغالگر برای بیرون آمدن از زیر بار فشار افکار عمومی در غزه، دست به ترور و کشتار در کشورهای دیگر زد تا توجهات از غزه منحرف شود.
 
خرم‌نیا ادامه داد: یکی از این اقدامات احمقانه، حمله موشکی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود، با این اقدام ایران ابتدا تلاش کرد تا در بعد بین‌المللی این رژیم سفاک را تنبیه کند، اما عدم همراهی دول غربی حاکم بر شورای امنیت برای محکوم کردن اسرائیل در حمله به یک مکان دیپلماتیک، باعث شد تا ایران تصمیم قاطع برای تنبیه متجاوز بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: گرچه از این پس قدرت‌های دنیا با ارسال پیام و یا از طریق سفارتخانه‌هایشان التماس می‌کردند که ایران ابهت پوشالی رژیم را نشکند، اما عملیاتی کاملاً حساب شده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی شد.
 
این فعال رسانه‌ای اظهار کرد: عملیاتی که بیش از هدف گرفتن زیرساخت‌های رژیم، درس عبرت دادن و سیلی زدن به آن رژیم را مدنظر داشت، در واقع وقتی از خاک ایران عملیات پهپادی و موشکی آغاز و اعلام شد، رژیم می‌دانست با یک حمله وسیع روبرو است و فرصت مقابله با آن را دارد.
 
وی تاکید کرد: این حمله به رژیم اشغالگر و دول حامی او نشان داد که نفوذ و با خاک یکسان کردن مراکز نظامی و زیرساخت‌های حساس صهیونیست‌ها برای ایران کار سختی نیست و اگر در یک حمله از پیش اعلام شده سیستم‌های دفاعی او چنین بهم می‌ریزد در یک حمله چندین هزار فروندی رسماً سامانه‌های دفاعی‌اش کارایی نخواهد داشت.
 
خرم‌نیا با بیان اینکه پس از دهه‌ها این نخستین بار بود که مستقیما این رژیم هدف قرار گرفته و تهدید جدی می‌شد، گفت: پس از عملیات «وعده صادق» رژیم صهیونیستی آموخت که از این پس هرگونه دست درازی به منافع یا تهدید اشخاص ایران برایش بسیار گران تمام خواهد شد.
 
وی افزود: تمام رسانه‌های دنیا هم از این پس شاهد بودند که دول حامی اسرائیل عقب نشسته و برای اولین بار به او اعلام کردند در صورت شعله‌ور شدن آتشی دیگر و در پاسخ به ایران با او همراهی نخواهند کرد.
 
این خبرنگار قزوینی با بیان اینکه رسانه‌های دنیا قدرت توجیه افسانه شکست‌ناپذیری این رژیم را برای مخاطبان ندارند، اظهار کرد: رسماً دنیا پایان دروغ قدرت بازدارندگی اسرائیل را به چشم خود دیده است و سپاه پاسداران ایران توانسته با یک اقدام سلحشورانه نشان دهد که این رژیم جنایتکار هیچ نیست!
 
وی یادآور شد: در ادامه پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران هم آنقدر مضحک بود که در خود اراضی اشغالی و توسط شهرک نشینان صهیونیست هم تمسخر گشت، چه رسد به افکار عمومی دنیا.
 
خرم‌نیا بیان کرد: آنچه مردم در رسانه‌ها و فضای مجازی دیدند یک اقدام مضحک و نمایش ناکارآمدی و ناتوانی اسرائیل بود که بعد از آن هم تلاش کرد با چند تصویر مبهم ماهواره‌ای و دروغ‌هایی که باورپذیری آن برای افکار عمومی ممکن نبود وجهه خود را ترمیم کنند.
 
فعال رسانه‌ای استان قزوین در پایان گفت: آنچه امروز در سطح افکار عمومی دنیا شاهد آن هستیم، بیداری مردم نسبت به جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی است و اینکه او بدون حمایت غرب لحظه‌ای استوار نخواهد بود؛ دیگر چنین واقعیتی را رسانه‌های جریان اصلی دنیا هم نمی‌توانند برای مردم وارونه جلوه دهند.

 
عدو شود سبب خیر...

حامد کبودوند فعال سیاسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» با بیان اینکه دنیا به سمت شهروند خبرنگاری سوق داده می‌شود، اظهار کرد: کم‌کم مرجعیت رسانه‌های اسم و رسم دار دارد از کار می‌افتد و اخبار توسط شهروند خبرنگاران منتقل می‌شود.
 
وی افزود: درست است که بیشترین رسانه‌های دنیا توسط یهودیان اداره می‌شود و سالیان سال خوراک فکری و استراتژی خود را با روش‌های گوناگون، با فیک‌نیوزها به جهانیان خورانده‌اند، با امپراتوری رسانه‌ای خود به نوعی دنبال مصونیت بخشی به خود هستند، اما این قدرت در حال افول است.
 
این فعال سیاسی بیان کرد: در سال‌های گوناگون رژیم صهیونیستی با سرپوش گذاشتن بر جنایات کثیف خود و مانع رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین به جهان می‌شد و همواره به تعداد انگشت شماری کشور مسلمان به دنبال منافع مردم فلسطین بودند، اما همین شهروند رسانه‌ها در چند ماه اخیر امپراتوری اسرئیل را شکسته است.
 
وی افزود: تمام تصاویری که از جنایات این رژیم کودک‌کش به جهانیان مخابره می‌شود توسط خود شهروندان این منطقه گرفته شده است، امروز یک توئیت، یک عکس نوشت توسط یک آدم معروف می‌تواند جهانی را به هم بریزد.
 
کبودوند به اشاره به عملیات «وعده صادق» توسط جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این عملیات در دو منظر هیمنه اسرائیل را فرو ریخت، یکی وجه سخت افزاری بود که نشان از قدرت نظامی ایران و استیصالی اسرائیل و گنبد آهنینش در برابر پرنده‌های نظامی ایران بود.
 
وی ادامه داد: وجه دیگر آن که حتی به وجه نظامی نیز می‌چربید، وجه نرم‌افزاری عملیات بود، ایران برای اولین بار عملیات خود را به صورت زنده پوشش می‌داد و مخاطبین از سراسر دنیا نظاره‌گر این واقعه بودند، موضوع به قدری شفاف بود که جای هیچگونه شکی در افکار عمومی دنیا نگذاشته بود.
این کارشناس سیاسی با اشاره به حرکت درست و اصولی رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق تاکید کرد: یکی از دلایل برد نرم افزاری ایران در عرصه رسانه، به حتم وجود شهروند خبرنگارانی بود که تصاویر ماندگار این حملات را از دل اورشلیم و قدس به جهان مخابره می‌کردند.
 
وی ادامه داد: ماندگارترین تصاویر که خود شهروندان اسرائیلی از این عملیات منتشر کردند، قاب طلایی پرواز پهپاد ایرانی برفراز آسمان قدس بود، تصویری که شاید به سبب بهره‌وری اسرائیلیان گرفته شده بود، حتی نماینده صهیونیست‌ها در جلسه شورای امنیت همان قاب را به همگان نشان داد، اما به نوعی خود را تحقیر کرد.
 
کبودوند گفت: ابزاری که خود اسرائیل با صرف هزینه‌های گزاف ساخته و مدیریت افکار مومی جهان را با آن به دست گرفته، حالا این ابزار توسط شهروند خبرنگاران بر علیه خودشان بازنشر می‌شود و دروغ‌های آنان را برملا می‌کند، این فرصتی که ما باید از آن به خوبی بهره ببریم.

 
رفتار رسانه‌ای ایران در وعده صادق هوشمندانه بود
 
صالح اصغری، مسئول سواد فضای مجازی سازمان سراج نیز در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» با اشاره به برد رسانه‌ای عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: در این عملیات جمهوری اسلامی با هوشمندی چهار ساعت مخاطب ایرانی و حتی جهانی را پای تلویزیون کشاند و قدرت خود را آرام آرام به رخ دنیا نشان داد.
 
وی افزود: به زعم من جدا از وجه نظامی، انتخاب پهپاد به جای موشک برای انتقام از اسرائیل یک انتخاب هوشمندانه بود، موشک‌ها به سرعت به هدف می‌خورند و مخاطب در نهایت با خبر حمله موشکی مواجه خواهد شد.
 
مسئول سواد فضای مجازی سازمان سراج تصریح کرد: اما پهپادها مانند پرنده‌هایی اساطیری چند ساعتی بر فراز آسمان اسرائیل در حال جولان بودند و از چندین نقطه طلایی عبور کردند و قاب‌های زیبا ساختند، چند ساعتی که هیمنه پوشالی صهیونیست را فرو ریخت و او را تحقیر کرد.
 
وی ادامه داد: حتی بعد مسافتی هم به کمک ما آمد تا این قاب‌های طلایی ساخته شود، جدا از اینکه پهپادها به هدف خوردند یا نه ایران با این نمایش رسانه‌ای به هدف خودش که همان زیرپا گذاشتن انگاره امنیت روانی اسرائیل بود، رسید.
 
اصغری خاطر نشان کرد: دیگر مهم نیست مرجع‌‌های رسانه‌ای اسرائیل چه بگویند و باز چه دروغ‌هایی دست و پا کنند، افکار عمومی دنیا آنچه را باید نظاره می‌کرد، با روایت‌سازی درست و به موقع ایران دریافت کرد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق وجه شرافتی اسرائیل را نابود کرد، او سال‌هاست به همه دنیا فهمانده که گنبد آهنین دارد، بمب اتم دارد، دور خود حصار کشیده که با انگاره امنیت روانی مردم خود را راضی کند، تا یهودیان را از سراسر جهان به سرزمین‌های اشغالی بکشاند، اما این عملیات تمام این انگاره‌ها را بهم زد.
 
مسئول سواد فضای مجازی سازمان سراج در پایان گفت: ما در دوران انسان رسانه هستیم، مردم به سمت افراد معروف و تاثیرگذار می‌روند و به آنها اعتماد می‌کنند، کسی دیگر ‌CNN نمی‌بیند، یک متن، یک عکس نوشته در فضای مجازی می‌تواند مرجع خبری باشد.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی «صبح قزوین»، آنچه مشخص است قدرت نظامی و رسانه‌ای اسرائیل روز به روز در حال افول است و پروژه 70 ساله صهیونیسم جهانی طی هفت ماه به چنین بن‌بستی کشیده شده است، همان چیزی که در این چند روز اخیر دانشجویان عدالت‌خواه را از کالیفرنیا تا دانشگاه کلمبیا که دولت‌هایشان از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند را پای صحنه اعتراض کشانده است.
 
این خیزش جهانی علیه استکبار و نژادپرستی و قومیت‌گرایی که ایدئولوژی اسرائیل است، در دل بزرگترین حامیان آن، و رفتار خشنونت‌آمیز و سرکوب اعتراضات در دل مدعیان حقوق بشر نشان می‌دهد که وعده خدا در پیشوایی مستضعفین بر جهان حق است؛ « وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ».

انتهای خبر/2001
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان