۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین منتظر نتایج خوب برای فرودگاه قزوین هستیم
کد خبر: ۳۶۷۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

منتظر نتایج خوب برای فرودگاه قزوین هستیم

استاندار قزوین گفت: موقعیت جغرافیایی استان مستعد ایجاد فرودگاه است که در حال پیگیری هستیم و اگر وزارت جهاد کشاورزی در رویکرد خود تغییر رویه دهد به نتایج خوبی خواهیم رسید.

منتظر نتایج خوب برای فرودگاه قزوین هستیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باوجود فراز و نشیب‌های سال گذشته اما شاهد رشد و پویایی خوبی در حوزه اقتصادی استان بودیم.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان که دچار مشکل بودند نیز عمده آنها احیاء و به چرخه تولید بازگشتند؛ شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان بودیم که جزو افتخارات حوزه اقتصادی قزوین در کشور است.

استاندار قزوین گفت: مثبت شدن تراز تجاری استان نشات گرفته از فعالیت مثبت بخش اقتصادی استان است.

این مسئول اضافه کرد: وقتی در سال 1403 بنا را بر افزایش مشارکت مردم در تولید می‌گذاریم، یکی از محورهای مشارکت مردم بحث مصرف بهینه در انرژی است.

وی عنوان کرد: راه مقابله با بیکاری، افزایش سرانه درآمد است که به تولید ارتباط دارد و شاخص مهمی در رشد اقتصادی هر جامعه‌ای است.

اعلایی افزود: مسئله مهم ما در استان بحث تامین مالی واحدهای تولیدی است که یکی از عوامل پایین بودن میزان ظرفیت تولید از ظرفیت اسمی شرکت‌ها هم همین مسئله نبود منابع مالی است که باید راه‌های قانونی برای رفع این مسئله ایجاد کنیم.


80 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در استان

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر 80 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در استان داریم که نشان می‌دهد نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد که باید در بخش‌ها با قابلیت اقتصادی بالا جذب شود.

این مسئول عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه استان بخش خدمات است که سیر توسعه قابل توجهی را دارد که باید یکی از مزیت‌های نسبی استان تلقی شود.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری استان را باید ارتقاع داد که ظرفیت‌ها لزوماً اقامتی نیست و با توجه به شرایط جغرافیایی استان باید به دنبال مناسبت‌‌سازی برای کانون توجه قرار گرفتن استان باشیم.

اعلایی بیان کرد: یکی از موارد مهم که باید ورود جدی در استان داشته باشیم کیفی‌سازی و ارتقاع بخش حمل و نقل است که در حال حاضر به به صورت سنتی کار می‌کند و نیاز به بروزرسانی دارد.

استاندار قزوین گفت: حمل و نقل استان گسترده شده اما زیرساخت آن هنوز کوچک مانده است؛ موقعیت جغرافیایی استان مستعد ایجاد فرودگاه است که در حال پیگیری هستیم و اگر وزارت جهاد کشاورزی در رویکرد خود تغییر رویه دهد به نتایج خوبی خواهیم رسید.


آورده اقتصادی با افتخارات ورزشی استان 

این مسئول ابراز کرد: در حوزه ریلی هم ظرفیت‌های خوبی داریم که استراتژیک، ملی و بلندمدت است که باید ورود جدی در حوزه راه و ریل داشته باشیم.

وی افزود: یکی از حوزه‌های پرافتخار در استان طی سال گذشته و امسال حوزه ورزشی است به طوری که پیش‌بینی می‌شود بیشترین ورزشکار اعزامی به المپیک از استان را داشته باشیم و از طرفی قرار گیری تیم شمس آذر در رده هفت لیگ برتر اتفاق پرافتخاری برای استان محسوب می‌شود.

اعلایی بیان کرد: تیم شمس آذر با کمترین بودجه توانسته افتخارات بزرگی برای استان کسب کند که مجموعه صنعتی شمس آذر ورود جدی، علمی و باانگیزه به حوزه ورزش داشته باشد که نتیجه آن هم می‌بینیم.

استاندار قزوین گفت: رشد تیم شمس آذر توانسته تاثیر مثبتی هم در حوزه اقتصاد به ویژه بخش هتل‌داری در استان داشته باشد که این دستاوردها در آینده هم برای استان بیشتر خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان