۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین رشد اهدای خون قزوین در فروردین ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

رشد اهدای خون قزوین در فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: مرکز انتقال خون استان قزوین در امر اهدا در فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۲ رشد ۱۴/۵ درصدی داشته است و امید است بتوان با پشتوانه‌سازی در مجموعه، این درصدها را بالا ببریم.

رشد اهدای خون قزوین در فروردین ۱۴۰۳
پژمان صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مرکز انتقال خون استان قزوین در سال ۱۴۰2، ۴ هزار و ۳۱۱ نفر مراجعه‌کننده داشته است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۵۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، در همین فاصله ۷۹ نفر هم برای اهدای پلاکت به مرکز مراجعه و فرآورده مهم پلاکت را اهدا کرده‌اند.
 
وی افزود: از ۳ هزار و ۵۵۶ نفری که موفق به اهدای خون شده‌اند؛ حدود ۵۸ درصد از این عزیزان مستمر بودند و ۶ و ۰٫۳ درصد خانم و مابقی آقایان بودند.
 
مدیرکل انتقال خون استان قزوین ابراز کرد: نکته قابل توجه مرکز که در برنامه سال ۱۴۰۳ قرار دارد این است که اهدای جوانان و افراد ۱۸ تا ۲۵ سال را بتوانیم افزایش دهیم و این اتفاق باعث یک پشتوانه‌سازی در سازمان انتقال خون می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مرکز انتقال خون استان قزوین در امر اهدا در فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۲ رشد 14/5 درصدی داشته است و امید است بتوان با پشتوانه‌سازی در مجموعه، این درصدها را بالا ببریم.
 
صالحی‌فر تاکید کرد: دو هدف اصلی در سال جاری در سازمان انتقال خون در اولویت است که یکی افزایش اهداکنندگان ۱۸ تا ۲۵ و دیگری افزایش اهدای خون بانوان است که بتوانیم اهدای خون بانوان را به ۱۰ درصد برسانیم و اهدای جوانان هم نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
 
وی خاطر نشان کرد: هر ساله یک تعدادی از اهداکنندگان مرکز به سبب افزایش سن، بیماری‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده ریزش پیدا می‌کنند و اگر جوانان وارد فعالیت نشوند و مرکز پشتوانه‌سازی نشود ممکن است در آینده با مشکل مواجه شویم.
 
مدیرکل انتقال خون استان قزوین مطرح کرد: امید داریم دوستان و اصحاب رسانه در این حوزه به مرکز کمک کنند و علاوه‌بر اینکه خودتان برای اهدا پیش قدم می‌شوید و خویشاوندان را تشویق به این امر خیر می‌کنید، در رسانه هم با یک فعالیت منظم راجب این موضوع به گروه‌های هدف اطلاع‌رسانی شود.
 
صالحی فر در پایان گفت: با یاری و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و تشویق مردم امید داریم بتوانیم در این راه پیشرفت و بتوانیم نیاز روزافزون مراکز درمانی را تامین کنیم و همین‌طور یک پشتوانه‌ای برای آینده در مجموعه ایجاد کنیم.
 
انتهای خبر/ ۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان