۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وضعیت سدهای کشور نگران‌کننده است
کد خبر: ۳۶۶۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان محیط زیست:

وضعیت سدهای کشور نگران‌کننده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: واقعیت این است که با توجه به روند بارش‌های فعلی، وضعیت سدهای کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وضعیت سدهای کشور نگران‌کننده است
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه‌ دانا درباره شرایط بحرانی سد‌های کشور اظهار کرد: واقعیت این است که با توجه به روند بارش‌های فعلی، وضعیت سدهای کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی افزود: دولت در حال ارائه راهکارهای جدید برای مقابله با این وضعیت است و به صورت مداوم سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین، اقداماتی برای اجرای طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دست انجام است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های کشاورزی و محیط‌زیست و حقابه‌ها، اظهار کرد: فعلاً وضعیت سدها خوب نیست، اما امیدواریم با ادامه بارش‌ها، این مشکلات برطرف شود.

در این باره فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب نیز گفته بود که ورودی سدهای کشور در حال حاضر ۶.۱۸ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی صنعت آب اعلام کرد: میزان ورودی آب به سدهای‌کشور در سال گذشته ۶.۹۳ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی در خصوص خروجی سدهای کشور نیز افزود: خروجی سدهای‌کشور از ۶.۲۳ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۷.۶۲ میلیارد مترمکعب رسیده که نشانگر رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ با ۴۱ درصد پرشدگی، معادل ۲۰.۲۶ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۹.۸۰ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر دو درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

سخنگوی صنعت آب، درصد پرشدگی سدهای پایتخت را ۱۴ درصد و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۳۰ دی ماه با افزایش پنج درصدی روبرو بوده است.

وی گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود ۲۷ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان