۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۴۰ واحد فن‌آور در دانشگاه‌ امام خمینی(ره) مستقر هستند
کد خبر: ۳۶۷۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۹ ساعت: ۱۷:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

۴۰ واحد فن‌آور در دانشگاه‌ امام خمینی(ره) مستقر هستند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: تعداد ۴۰ واحد فن‌آور و نوآور در دانشگاه داریم که هشت واحد آن هم اکنون دانش‌بنیان بوده و مابقی نیز در مرحله اخذ مجوز دانش‌بنیان شدن هستند.

۴۰ واحد فن‌آور در دانشگاه‌ امام خمینی(ره) مستقر هستند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سیدعلی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از محصول دانش‌بنیان «دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی» که ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی یکسال اخیر قراردادهای پژوهشی دانشگاه رشد چهار برابری داشته است.
 
وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با توجه به ظرفیت فراوانی که دارد و با رویکرد مثبت گسترش ارتباط با صنعت و جامعه توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند و امیدواریم در آینده نام دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز بیشتر از گذشته بدرخشد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ه) تصریح کرد: خوشبختانه شاهد رشد واحدهای فن‌آور در مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی هستیم که در راستای دانش‌بنیان شدن آن تلاش خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به ساخت «دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی» خاطرنشان کرد: امروز اولین محصول دانش‌بنیان در اولین ماه سال رونمایی می‌شود که از سال گذشته تاکنون سیزدهمین محصول خواهد بود.

 
قاسم‌زاده تاکید کرد: طراحی و ساخت چنین دستگاه‌های پیچیده‌ای که با تلاش شبانه روزی استادان و دانشجویان دانشگاه و البته با اعتماد صنایع بزرگ صورت گرفته، از هر لحاظ به نفع کشور است، چرا که هم حس اعتماد به نفس جوانان نخبه ما را بالا می‌برد و هم از جنبه اقتصادی و عدم خروج ارز به کشور کمک می‌کند.
 
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم از واحدهای فن آور ادامه داد: معاونت فناوری برنامه‌های خوبی برای واحدهای نوآور و دانش‌بنیان دارد، از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره و بلندمدت به واحدهای دانش‌بنیان کمک می‌کنند، همچنین دانشگاه تدابیری برای اخذ وام از بنیاد برکت و برای حمایت از پژوهشگران اتخاذ کرده است.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ه) بیان کرد: ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان این است که بتواند قراردادهایی را با صنایع و واحدهای تولیدی امضا کنند، محصولی که امروز شاهد رونمایی آن هستیم طی قراردادی با شرکت تعمیرات نیروگاهی ساخته شده که توانسته‌اند نیاز کشور را رفع کرده و جلوی ارزبری را بگیرد.

 
وی ادامه داد: در سال 1403 تمام همت ما در مجموعه دانشگاه این است که بتوانیم با ایجاد فضاهای مناسبی در محل پردیس دانشگاهی به پذیرش شرکت‌های بیشتری در دانشگاه کمک کنیم، چرا که در دانشگاه از ظرفیت آزمایشگاهی خوبی برخوردار است و هم نیروی انسانی نخبه بیشتری در دسترس دارد.
 
قاسم‌زاده اظهار کرد: به علاوه اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند ماهیت کارها و رساله‌های خود را به سمت محصولات کاربردی و بنیادین پیش ببرند.
 
وی افزود: جامعه دانشجویی می‌تواند نظام مسائل شرکت‌ها و صنایع استان را شناسایی کرده و در رفع نیاز آنان کمک کنند، هرچند فرآیند تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان همواره با چالش‌های رو به رو است که دانشگاه با حمایت سازمانی آنان را در رسیدن به تولید انبوه مدد خواهد کرد.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ه) بیان کرد: تعداد 40 واحد فن‌آور و نوآور در دانشگاه داریم که هشت واحد آن هم اکنون دانش‌بنیان بوده و مابقی نیز در مرحله اخذ مجوز دانش‌بنیان شدن هستند.
 
وی ادامه داد: این شرکت‌های فن‌آور استاد پایه بوده و توسط  اساتید نخبه و مجرب دانشگاه پایه گذاری شدند.
 
قاسم‌زاده در پایان گفت: امیدورایم همه صنایع کشور به دانشگاه‌ها و جوانان پژوهشگر دانشگاهی بیشتر از گذشته اعتماد کنند.
انتهای خبر/.2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان