۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰ هزارمیلیارد تسهیلات برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت
کد خبر: ۲۷۰۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون کارآفرینی وزارت کار در قزوین:

۲۰ هزارمیلیارد تسهیلات برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری خبر داد.

۲۰ هزارمیلیارد تسهیلات برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزارت کار پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین اظهار کرد:۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است، در تسهیلات اشتغال فراگیر بین دو تا ۸ درصد یارانه پرداخت می‌شود تا این کمک‌های مالی مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه، در بخش اشتغال روستایی یارانه بین ۴ تا ۱۰ درصد است که تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات ابلاغ شده است، ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار نفر به سامانه اشتغال مراجعه کردند اما کمتر از ۱۰ درصد انها طرح ارائه کردند.

این مسئول تصریح کرد: باید دانست که فقط وام نمی‌تواند شغل ایجاد کند بلکه باید نهادسازی شود و برای فروش و بازاریابی محصول برنامه داشته باشیم.

وی افزود: سیاست‌های صنعتی با یک نگاه خنثی و منفعلانه است و برخی اعتقاد دارند که دولت نباید در کارها دخالت کند و همه امور را به بخش خصوصی واگذار کند و فقط سیاست گذاری و نظارت داشته باشد.

معاون کارآفرینی وزارت کار بیان کرد: دولت باید تشخیص دهد مثلا در قزوین که قطب صنعت است؛ باید طرح‌هایی با اولویت صنعت مورد توجه باشد و برای نمونه ۱۶ رسته در اشتغال فراگیر قزوین زیاد است.

مشکلات تحریم، صادرات را به ۳۰۰ تن کاهش یافت
وی اضافه کرد: باید گروه‌های هدف از منابع درست استفاده کنند و در این راستا داشتن یک نظام گردش اطلاعات و نظارت کنترل انلاین ضروری است.

این مسئول عنوان کرد: مداخله توسعه ای برای ایجاد اشتغال از نگاه ما مهمتر از خود وام است و لازم است با نهاد سازی و بومی سازی طرح‌ها به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

منصوری گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۵ هزار تن صادرات فرش داشتیم و امروز با مشکلات تحریم این میزان به ۳۰۰ تن رسیده و باید بدانیم فقط دادن تسهیلات به دار قالی نمی‌تواند شغل ایجاد کند بلکه بازاریابی و فروش در اولویت باید باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اشتغال باید بازار داخلی در اولویت باشد و در شرایطی که ظرفیت مالی صنعت پوشاک ۱۴ میلیارد تومان است، از این ظرفیت نتوانسته ایم برخوردار شویم.

منصوری تصریح کرد: اشتغال روستایی و شهری نباید تفکیک شود و به طرح‌هایی اولویت دهیم که ابتدا بازار داخلی، سپس منطقه ای و جهانی داشته باشد.

وی افزود: ما فقط یاد گرفته ایم وام بدهیم و متقاضی را بدهکار کنیم در حالی که باید نهادسازی و بازاریابی محصول در اولویت باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه مهارتی مشکل داریم و مهارت جامعه با نیازها منطبق نیست و برنامه آموزشی در محیط واقعی کار جدی گرفته نشده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان