۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه شدند
کد خبر: ۲۷۰۶۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

از ابتدای سال جاری تا کنون؛

۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه شدند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز در کارگاه های قزوین شدند.

۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه شدند
بهمن عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: باتوجه به شرایط اشتغال در کشور و بعضاً اشغال فرصت‌های شغلی خارج از آستانه ظرفیت پذیری، قاعدتاً موضوع در اولویت برنامه‌ها و جهت گیری‌های استان قرار دارد.

وی افزود: با تأکیدات استاندار و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی این مهم در صدر برنامه‌ها و سیاست‌های استان قرار دارد؛ در همین راستا به لحاظ کثرت و تردد اتباع خارجی غیر مجاز که به دلیل تجاسر به قانون بصورت غیرقانونی وارد کشور و به تبع آن استان شده و اقامت داشته و به اشتغال می‌پردازند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اذعان کرد: با توجه به تغایر و تضاد آن با قوانین و قواعد حاکم و با استناد به مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار ضمن برخورد با کارفرمایان متخلف که اقدام به بکارگیری این افراد می‌کنند، قاعدتاً اتباع غیر مجاز نیز مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند. 

وی بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طی بیش از ۳۰۰۰ بازرسی صورت پذیرفته از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان بیش از ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی که به صورت غیر مجاز به کارگیری شده اند، شد.

عشایری عنوان کرد: قاعدتاً حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان متوقف بر مقدماتی است که این مقدمات امکان اسکان و اشتغال است که در صورت عدم فراهم بودن این دو مؤلفه برای آنان امکان تداوم رسوب و ایستایی بیش از پیش آنان فراهم نخواهد بود.

وی ابراز کرد: در این راستا تأکید داریم آژانس‌های املاک قبل از انعقاد قرار داد ضمن تکمیل فرم‌های مربوطه و معرفی آنان به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در صورت تأئید اقامت و صحت مدارک اتباع خارجی مبادرت به این مهم کنند.

این مسئول تصریح کرد: کارفرمایان محترم نیز قبل از بکارگیری اتباع خارجی از داشتن کارت‌های کار این افراد اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم اطمینان مراتب را از طریق اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استعلام کنند.

عشایری در پایان گفت: با توجه به قوانین حاکم کلیه مناطق استان به استثناء بخش مرکزی قزوین و کوهین برای تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی ممنوع است؛ لذا این مهم بایست مورد توجه کارفرمایان محترم، آژانس‌های املاک و مردم عزیز قرار گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان