۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان یک اصله نهال کاشت
کد خبر: ۳۶۷۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در روز درختکاری؛

نماینده ولی‌فقیه در استان یک اصله نهال کاشت

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در روز درختکاری با حضور در بوستان پامچال یک اصله نهال کاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان یک اصله نهال کاشت

به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در روز درختکاری با حضور در بوستان پامچال قزوین یک اصله نهال کاشت.

عابدینی در این مراسم اظهار کرد: خدای متعال در آیات 24 و 25 سوره ابراهیم می‌فرماید «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ، تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ»، یعنی «آيا نديدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاك كه مانند درختى پاك است كه ريشه‏‌اش استوار و شاخه‏‌اش در آسمان است، ميوه‏‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‏‌دهد و خدا مثل‌ها را براى مردم مى‏‌زند شايد كه آنان پند گيرند».

وی ادامه داد: اگر کسی طبیعت را نشناسد و سازوکار گل، گلدان، بذر و درخت را نداند، متوجه آیات قرآن هم نمی‌شود، زیرا مفاهیم دینی به شدت با واقعیت‌های طبیعت گره خورده‌اند، لذا قرآن هم دائماً طبیعت را برای ما مثال می‌زند تا مسائل معنوی را به ما بفهماند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برای مثال وقتی می‌خواهد به ما بگوید قرآن، ولایت و توحید مهم است، می‌فرماید این‌ها مثل درختی هستند که ریشه‌هایش ثابت بوده و در عمق زمین نفوذ کرده است، یعنی همان‌طور که ریشه درخت در خاک نفوذ می‌کند، قرآن، توحید، ولایت، امامت، معارف و مسائل دینی نیز در فطرت هر انسانی نفوذ می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر ریشه این‌ها در فطرت ما نبود هر چقدر پیغمبران به ما می‌گفتند ما گوش شنوا نداشتیم اما چون این مسائل در فطرت ما بوده، ما از آن‌ها استقبال کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هر چه دین گفته، ما خواهان همان هستیم، دین از عدالت سخن گفته، ما نیز خواستار عدالتیم، دین از مهربانی سخن گفته، ما نیز به دنبال مهربانی هستیم، دین گفته مبادا فرزندانتان را به خاطر نان از بین ببرید، نان شما را هم من می‌دهم، دین می‌گوید چرا شما بیکار نشسته‌اید، در حالی که عده‌ای دارند مظلومان عالم را قتل عام می‌کنند، ما هم می‌بینیم که دل ما با مظلومان عالم است و برای آن‌ها اشک می‌ریزیم.

عابدینی تأکید کرد: خای متعال مثال زده و فرموده دین مثل یک درخت است که ریشه آن در فطرت انسان‌هاست و شاخه‌های آن در همه جا گسترده شده و به آسمان پر می‌کشد و میوه‌های آن را در جاهای مختلف و روز ظهور می‌توان دید.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان