۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۷ واحد کارگاهی ساختمانی در قزوین تعطیل شدند
کد خبر: ۲۷۰۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره بازرسی کار استان:

۷ واحد کارگاهی ساختمانی در قزوین تعطیل شدند

رئیس اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت واحد کارگاهی بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در استان تعطیل شدند.

۷ واحد کارگاهی ساختمانی در قزوین تعطیل شدند
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار، هفت واحد ساختمانی متخلف به دلیل رعایت نکردن مقررات ایمنی کارگاه‌های ساختمانی به درخواست اداره بازرسی کار و به دستور مقام قضایی تعطیل و ادامه فعالیت آنها منوط به رفع نواقص ایمنی شد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: براساس مصوبات وزارتخانه ای و در راستای نظارت بر ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در قالب بازرسی‌های هدفمند و عمومی هفت واحد کارگاهی ساختمانی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی تعطیل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که کارگاه‌های ساختمانی از لحاظ ماهیتی از جمله فعالیت‌های با ریسک بالا هستند و این امر سبب افزایش آمار حوادث به ویژه حوادث منجر به فوت، نسبت به سایر فعالیت‌ها است، بنابراین اداره بازرسی کار بر نظارت و بازرسی از کارگاه های ساختمانی تاکید بیشتری داشته و با دقت نظر زیادی این امر را پیگیری می‌کند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اثر بخش بودن اقدامات صورت گرفته، نظارت و پیگیری‌های این اداره با قاطعیت و جدیت بیشتری برای اجرای مقررات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی ادامه خواهد داشت.

علیخانی یادآورشد: تمام تلاش ما در اجرای این قوانین در محیط‌های کار، برای حفظ سلامت کارگران و رعایت نکات ایمنی از سوی کارفرمایان است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان