۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کمبود ۷۵ هزار معلم در کشور برای سال تحصیلی آینده
کد خبر: ۲۷۰۷۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود ۷۵ هزار معلم در کشور برای سال تحصیلی آینده

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با استقرار پایه دوازدهم در کشور با کمبود ۳۰ هزار معلم مواجه خواهیم شد؛ ضمن اینکه ۴۵ هزار معلم از سیستم آموزشی خارج می‌شوند که در مجموع ۷۵ هزار معلم در کشور برای مهر ۹۷ مورد نیاز است.

کمبود ۷۵ هزار معلم در کشور برای سال تحصیلی آینده
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رشد و توسعه کشور در آموزش و پرورش تحقق پیدا می‌کند و آینده هر کشوری را باید در مدارس جستجو کرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم آینده‌ای درخشان در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم؛ باید مدارس ما در طراز جمهوری اسلامی بوده و معلمان و دانش‌آموزان نیز در راستای توسعه کشور نقش‌آفرین باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توسعه کشور بدون بهره‌مندی از منابع انسانی ایجاد نمی‌شود؛ در حالیکه زمانی منابع فیزیکی و طبیعی کشور موجب رشد و توسعه کشورها می‌شد.

ذی‌نفعان آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها و مردم هستند
وی اضافه کرد: در دنیای کنونی انسان‌ها هستند که می‌توانند کشور را به سعادت رهنمون کرده و آرزوهای یک ملت را محقق کنند؛ لذا اگر به دنبال تحقق توسعه کشور هستیم باید توجه کنیم که اعتماد یکی از عوامل اصلی توسعه اجتماعی بوده و بکارگیری از ظرفیت معلمان و فرهنگیان امری ضروری است.

زرافشان با اشاره به اهمیت برگزاری شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: شوراها می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند تا در سطح استانی و ملی به اهداف خود دست یابد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکات در توفیق آموزش و پرورش، فرمایشات مقام معظم رهبری است که آموزش و پرورش نهادی اجتماعی است که متعلق به همه اقشار جامعه است بنابراین همه آحاد جامعه باید به آن حساس باشند و برای موفقیت آموزش و پرورش مشارکت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ذی‌نفعان آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها و مردم هستند، گفت: پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش باعث توسعه همه دستگاه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک جریان ارزشمند، تاثیر بسیار مهمی در پیشرفت کشور دارند و باید از ظرفیت خیرین در آموزش و پرورش استفاده کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خیرین اندیشه ساز یکی از حرکت‌هایی است که در دولت یازدهم تحقق یافت و امسال این طرح در همایش سالانه مدیریت جهادی که وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌کند، به عنوان طرح ملی انتخاب شد.

زرافشان خاطرنشان کرد: در بحث استقرار پایه دوازدهم در استان قزوین ۱۲۰۰ معلم کم داریم که این آمار در کشور ۳۰ هزار معلم است؛ ضمن اینکه ۴۵ هزار معلم بازنشسته خواهند شد و از سیستم آموزشی خارج می‌شوند که در مجموع ۷۵ هزار معلم در کشور کمبود خواهیم داشت که برای مهر ۹۷ مورد نیاز است.

وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ برای اولین بار در پایه دوازدهم دانش‌آموزان هم‌زمان امتحانات نهایی و آزمون کنکور را در یک بازه زمانی کوتاه خواهند داشت که در این راستا باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای عبور از گردنه استقرار پایه دوازدهم استفاده کرد.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان