۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سالانه بیش‌از یک میلیون بیکار به کشور اضافه می‌شود/ تعامل با دنیا، عامل رفع مشکلات داخلی!!
کد خبر: ۲۷۰۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های نخستین سالگرد مرحوم هاشمی در قزوین؛

سالانه بیش‌از یک میلیون بیکار به کشور اضافه می‌شود/ تعامل با دنیا، عامل رفع مشکلات داخلی!!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین مراسم سالگرد مرحوم هاشمی گفت: باید بدانیم فقط با تعامل سازنده با دنیا، سرمایه گذاری و دوری از خصومت‌های داخلی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.

سالانه بیش‌از یک میلیون بیکار به کشور اضافه می‌شود/ تعامل با دنیا، عامل رفع مشکلات داخلی!!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ اولین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی ظهر امروز(پنجشنبه) با حضور مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاطمه هاشمی فرزند بزرگ مرحوم رفسنجانی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در حسینیه یادگار امام (ره) در قزوین برگزار شد.

این مراسم با ورود انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مردمی که از بیرون حسینیه وی را با شعارهای "هاشمی، هاشمی راهت ادامه دارد"، "صل علی محمد یار امام خوش آمد" با45 دقیقه تاخیر آغاز شد.

مرد سازندگی استان قزوین!!
مجری با قرار گرفتن پشت تریبون سِن، در خیرمقدم به مردم و مسئولان، شیخ قدرت را سردار سازندگی استان قزوین خواند که این مراسم را برای سردار سازندگی کشور باشکوه برگزار کرده است.

مجری با ادای سخنانی همچون مرحوم هاشمی استوانه انقلاب اسلامی است که باید جایگاه وی را به خوبی پاس بداریم، مردی که همه زندگی خود را خدمت به انقلاب و مردم کرد و بسیار برما حق دارد در حال صحبت بود که درگوشی به وی تذکر داده شد که بیشتر ادامه ندهد!

مجری برنامه هم سخن را کوتاه کرد و گفت؛ بقیه تعریف و تمجیدها از مرحوم هاشمی را آقای علیخانی به سمع و نظر حضار خواهد رساند.

شیخ قدرت علیخانی با قرار گرفتن پشت تریبون مثل همه سخنرانی‌های خود در مراسمات مختلف ابتدا سعی کرد جمعیت حاضر در مراسم را نظم و انضباط ببخشد و هرکس را سرجای خود بنشاند.

الان ایراد می‌گیرند چرا نمازتان را اول وقت نمی‌خوانید؟!
وی در ادامه جمعیت حاضر در مراسم را دعوت شده از شهرستان‌های مختلف استان دانست و شروع به تعریف از فاطمه هاشمی کرد و گفت: وی خانمی خیری است که برای راه اندازی مراکز درمانی بیماری‌های سرطان کمک می‌کند و بزودی در قزوین با همکاری استاندار و علوم پزشکی مرکز خوبی راه اندازی خواهد کرد.

علیخانی با بیان اینکه خودم را در این حد نمی‌دانم که از شخصیت هاشمی بگویم، ادامه داد: آشنایی من با هاشمی بیش از پنجاه سال بود؛ اما در شش سال اخیر هفته ای دو سه بار منزل ایشان می‌رفتم.

وی افزود: من که نزدیک بیت ایشان بودم نمی‌دانستم منزلی که در آن زندگی می‌کند برای ایشان نیست و دولتی است؛ اما تهمت‌های زیادی به وی زدند؛ بتازگی دولت تصویب کرد که این خانه تبدیل به موزه شود و موسسه نشر آثار وی باشد.

علیخانی اذعان کرد: مرحوم هاشمی مثل شهید مظلوم بهشتی و حتی بیشتر از وی مظلوم واقع شد!

در ادامه مراسم، زمان اذان ظهر نزدیک می‌شد که شیخ قدرت با خطاب قرار دادن سید قریش موسوی رییس ستاد اقامه نماز استان گفت: الان آقای موسوی از ما ایراد می‌گیرند که چرا نماز اول وقت خوانده نمی‌شود، باید بگویم که امکانات اینجا زیاد نیست بعد مراسم و پذیرایی نماز را برگزار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: پس از مراسم لطفا در خیابان شعار ندهید و نظم و انضباط را رعایت کنید، از همه شوراهای مناطق مختلف استان تشکر می‌کنم؛ از اول صبح شما را در تدارک مراسم دیدم و 80درصد شما را می‌شناسم و از حضورتان تشکر می‌کنم.

هاشمی در آخر جنگ احساس کرد ادامه جنگ فایده ندارد
در ادامه مراسم دو کلیپ از حضور مرحوم رفسنجانی در دوره‌های مختلف کاری وی و عرصه‌های مختلف کشور به نمایش درآمد.

حجت الاسلام انصاری سخنران دیگر مراسم بود که سخنانش را با چرایی برگزاری بزرگداشت برای هاشمی شروع کرد و ابراز کرد: این روزها عده ای القای شبهه می‌کنند که چه ضرورتی دارد برای هاشمی بزرگداشت بگیرید هزینه آن را برای مردم خرج کنید؛ اگر جامعه ای الگوهایی سیاسی و فرهنگی خود را گم کند در ضلالت و گمراهی غرق می‌شود.

وی افزود: هاشمی نیازمند بزرگداشت ما نیست و در محضر خداوند زندگی خوبی دارد، بلکه ما نیازمند این بزرگان و شناخت آنها هستیم؛ هاشمی امیرکبیر عرصه انقلاب و سازندگی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: ایران به عنوان مهد کهن علم و تمدن بوده و امروز به عنوان ملتی انقلابی نه تنها برای خود الگو می‌خواهد بلکه باید الگوهای شرف و انسانیت را به دیگر کشورها ارائه دهد، می‌توان مثل هاشمی وارد عرصه مدیریت شد و منشا اثر شد.

وی گفت: کجا هستند کسانی که در خارج نشسته اند و از ملیت حرف می‌زنند؟ شما که با اولین گلوله صدام از کشور فرار کردید امروز دلسوز ملت شده اید؟ اگر شهیدان نبودند امروز ایران در دست دشمن بود.

این مسئول تصریح کرد: هاشمی در آخر جنگ احساس کرد ادامه جنگ فایده ندارد و کشور در خطر است، به امام(ره) می‌گوید من پیمان صلح را امضا کنم و من را به عنوان مسئول جنگ اعدام کنند، اما ایران را نجات دهم. اما امام پیام دادند که من خودم مسئول این جنگ هستم و پیام دادند من جام زهر را نوشیدم.

سه میلیون جوان بیکار ارث دولت نهم و دهم بود!
وی ابراز کرد: هاشمی از منصب‌هایی که دراختیار داشت، چیزی برای خود اندوخته نکرد بعد رحلتش فهمیدم منزل وی دولتی بوده که ما هم بتازگی در دولت تصویب کردیم این خانه به موزه تبدیل شود اما چه افسانه‌ها از زندگی کذایی وی ساخته بودند!

انصاری، هاشمی را مظلوم تاریخ دانست و گفت: ایران و ملت ما حقش نبود از خطبه‌های نمازجمعه هاشمی محروم شود و در هشت سالی که دولت در اختیارش نبود، کنار گذاشته شود.
معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: ما بعد رحلت هاشمی برای مظلومیت وی خیلی ناراحت شدیم و بعد از رحلت امام(ره) به اندازه داغ هاشمی در چیزی نسوخته بودم!

وی بیان کرد: کشور ما مشکلات معیشتی و اشتغال دارد، سه میلیون جوان بیکار ارث دولت نهم و دهم بود و سالانه یک ملیون و دویست هزار نفر اضافه می‌شود و سالانه دولت 700 هزار شغل ایجاد می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای حل مشکلات کشور باید با دنیا تعامل کنیم و همه جریان‌های سیاسی باهم به وحدت برسند و از دولت حمایت کنند، باید بدانیم فقط با تعامل سازنده با دنیا، سرمایه گذاری و دوری از خصومت‌های داخلی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم و با نزاع و تفرقه این کار نشدنی است.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل دشمن همه ما هستند نه دشمن یک جریان خاص، باید از خودمان بگذریم و وقتی به پست و مقامی می‌رسیم چیزی برای خودمان و خویشاوندان جمع نکنیم.

از ناهار و پذیرایی بی نصیب نمانید!
پس از پایان سخنرانی انصاری، از تابلوی طراحی شده مرحوم هاشمی توسط دانش آموز بوئین زهرایی رونمایی شد و این تابلو به دختر فاطمه هاشمی هدیه شد.

شیخ قدرت پس از مراسم و عکس یادگاری با مدیران استان، از مردم خواست که حضور داشته باشند تا از پذیرایی و برنامه ناهار بی نصیب نمانند!
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان