۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین انتقاد به ائمه (ع) با عصمت ایشان همخوانی ندارد/ نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است
کد خبر: ۲۷۰۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انتقاد به ائمه (ع) با عصمت ایشان همخوانی ندارد/ نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است و علم معصومین، «علم لدنّی» و از جانب خدای متعال است، چگونه می‌خواهید آن را نقد کنید؟

انتقاد به ائمه (ع) با عصمت ایشان همخوانی ندارد/ نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر روز گذشته(دوشنبه) در حاشیه درس خارج فقه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار می‌شود، اظهار کرد: در آیاتی از سوره طاها آمده است؛ «ای رسول گرامی ما، آنچه از امت‌های پیشین رخ داده برای تو بیان می‌کنیم و به تو ذکر و علم را از نزد خودمان می‌آموزیم» از این آیه مشخص می‌شود علم پیامبر (ص) و ائمه (ع) «علم لدنّی» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، اذعان کرد: «علم لدنّی» علمی است که به طور مستقیم از سوی خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) اعطا شده است و کسی نمی‌تواند به علمی که بی واسطه از سوی خدای متعال دریافت شده، انتقاد کرده و آن را خطا بپندارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سخنان اخیر یکی از مسئولین قوه مجریه درباره نقد امام زمان (عج) تصریح کرد: اینکه پیامبر (ص) و امام زمان (عج) را می‌توان نقد کرد، فرهنگ دوران جاهلیت است. این سخنان با مبانی دینی و اعتقادی ما سازگار نیست و برخاسته از فهم ناقص از دین خداست.

این‌که بیان شده «مانع انتقاد نباید شد» یک حرف سیاسی است
وی با اشاره به این‌که بیان این سخنان طغیان‌گری در مقابل خداوند است، تصریح کرد: ما امیدواریم که این سخنان از روی عدم آگاهی بیان شده باشد، اگر این سخنان از روی آگاهی بیان شده به منزله ایستادگی در برابر خدای متعال است.

عابدینی گفت: چرا به جای این‌که آگاهی مردم را افزایش دهید با سوءاستفاده از موقعیت‌های اجتماعی که دراختیار دارید جهالت و تاریکی به جامعه تزریق می‌کنید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نباید نسبت به بیان اظهارنظرهای غیرکارشناسی در رابطه با دین و احکام خدا سکوت کرد و همه ما نسبت به روشنگری درباره این مسائل مسئول هستیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: این‌که بیان شده «مانع انتقاد نباید شد» یک حرف سیاسی است؛ این حرف یعنی فقط برخی در شرایط امروز جامعه «منادی آزادی بیان» هستند. این کلامی است که نظام ما را متهم می‌کند اما تردیدی نیست که تمام نظام ما منادیِ آزادی بیان است.

وی بیان کرد: اخیرا عده‌ای با نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها، هزینه سعودی‌ها و پادویی منافقین به اغتشاشگری در خیابان‌ها آمدند و هر حرفی را زدند؛ اما رهبر معظم انقلاب در مورد مردمِ فریب خورده فرمودند سخت نگیرید و احتمالا این مسائل از روی ناآگاهی بوده است. پس چرا امروز برخی غیرمستقیم از اغتشاشگران حمایت می‌کنند در حالی‌که خودشان ظرفیت نقدپذیری ندارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان