۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هدف خطبه‌های نماز جمعه تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست/ دل سپردن به اجانب، «بی اعتنایی به عقل» و «ضایع کردن عزت و شرف» است
کد خبر: ۲۷۰۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

هدف خطبه‌های نماز جمعه تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست/ دل سپردن به اجانب، «بی اعتنایی به عقل» و «ضایع کردن عزت و شرف» است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ضروری است در جنگ نرم همانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم تا طعم تلخ شسکت را به شیاطین استکباری بچشانیم.

هدف خطبه‌های نماز جمعه تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست/ دل سپردن به اجانب، «بی اعتنایی به عقل» و «ضایع کردن عزت و شرف» است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: از خدای متعال استمداد می جوییم لیاقت داشته باشیم همان گونه تقوا پیشه کنیم که از ما خواسته و بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی تقوا را پیاده نماییم.

وی ادامه داد: تلاش کنیم تا رفتارمان با فرزندانمان بر اساس مهر، محبت و تقوا باشد. رفتارمان بر اساس قوانین الهی، محبت، مهربانی، گذشت و تقوا باشد و با زیردستان، بزرگان و همسایگان بر اساس تقوا، لطف و محبت رفتار نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به تشریح تفاوت های رفتار شیاطین استکباری و دشمنان دین و مردم از اوایل انقلاب تا امروز پرداخت و خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب برای اینکه نظام را تغییر دهند به فکر کودتا بودند و هر از گاهی مانند کودتای نوژه، ماجرای طبس و جنگ تحمیلی، علیه نظام و مردم توطئه چینی می کردند.

امام جمعه قزوین افزود: در اوایل انقلاب دشمن در فازهای نظامی متمرکز شده بود و هر چه نیرو، اسلحه و نوکر منطقه ای و منافقین داخلی داشت را به کار گرفت تا با جنگ سخت، کودتا و امثال آن مردم را از پای در بیاورد و انقلاب را به شکست بکشاند اما کاری از پیش نبرد و با سرافکندگی و سرشکستگی نا امید بازگشت و ملت ما سربلند، پیروز و سرافراز شدند.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است و اگر کاری نکرده است، در حقیقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابایی نداشت.

عابدینی عنوان کرد: دشمن از هر سلاحی استفاده کرده است و در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که از بمب های شیمیایی نیز استفاده کرد اما جز شکست، خفت، عقب نشینی، یأس و نا امیدی چیزی نصیبشان نشد و این ها بخشی از رفتار اوایل انقلاب دشمنان بود.

وی با بیان اینکه اسلحه امروز دشمن تزریق ناامیدی و ناتوانی بین ملت ایران است، اظهار کرد: دشمن امروز با شایعه پراکنی به دنبال تخریب شخصیت‌های برجسته کشور است تا اعتماد مردم نسبت به مسئولان کمرنگ شود و امیدمان به کدخداگری امریکا جلب شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: دشمنان انقلاب و نظام در شرایط فعلی به دنبال اجرای توطئه گری فرعونی برای ملت ایران هستند، اما ما باید همانطور که در جنگ سخت و کودتاهای امریکایی دشمن را مایوس کردیم امروز هم شهامت، آگاهی و بصیرت را از خود نشان دهیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه مردم شاهد نوع حمله دشمن به وسیله موشک‌ها، تانک و مسلسل‌های آنها بودند؛ اما امروز در جنگ نرم که دشمن تا منازل ما و در اتاق های ما به وسیله شبکه های اجتماعی و اینترنت نفوذ کرده است باید خطر این حمله نرم را با بصیرت و آگاهی متوجه شویم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: دل سپردن به اجانب هنوز در عده ای که جاهل هستند دیده می شود، اینکه فکر کنیم امریکا در برجام سر ما کلاه گذاشت اما اروپایی ها دیگر این کار را نخواهند کرد، یک حماقت، لجاجت، بی فکری، سیاست نشناسی و به دوست گرفتن دشمن است.

این خطیب نمازجمعه گفت: دل سپردن به اجانب به معنای دل کندن از دین؛ بی اعتنایی به عقل و فهم، بی احترامی به تقوا، ضایع کردن عزت و شرف و طغیانگری در مقابل خدای متعال است.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ما انتظار دارند که در جنگ نرم نیز مانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم تا طعم تلخ شکست در این عرصه را نیز به دشمنان استکباری بچشانیم.

در جنگ نرم همانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای تقوی 17 سال مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را بر عهده داشتند که به فرمان رهبری این مسئولیت به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری سپرده شد تا با شتاب و نشاط بیشتر و تحولات جدی تر این مجموعه عظیم معنوی مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر در حدود 900 منطقه‌ی کشور نماز عبادی و سیاسی جمعه برگزار می شود که حرکت عظیم بصیرتی، معنوی و تقوایی به شمار می آید. انتقال مبانی دینی و الهی، قرآن، حدیث، موعظه و نصیحت از رسالت های ائمه جمعه است و مردم نیز در زمان ایراد خطبه ها می باید به خطبه ها توجه و دقت داشته باشند.

عبدالکریم عابدینی با اشاره به بیاناتی که در نمازجمعه قزوین مطرح می شود، اذعان کرد: گاهی شاهد هستیم عده ای از روی ناآگاهی زمانی که جمله ای در نمازجمعه مطرح می شود، می گویند این جمله در طرفداری یا کوبیدن فلان کس گفته شد؛ در صورتی که در نمازجمعه هدف، تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: زمانی که ما در خطبه های نمازجمعه اقدام غلط عده ای را در زمین خواری طرح می کنیم این بیان کوبیدن کسی نیست؛ بلکه وظیفه امام جمعه است که این اقدام غلط را مطرح کند.

وی ادامه داد: شرح حال منافق و بیان عاقبت کار نفاق، بیان عاقبت اعتماد به دشمن و تکیه بر اجانب و ذلت پذیری از مسائلی است که باید در نمازجمعه روشنگری شود و غرض ورزی با شخص خاصی نیست و کسانی که برداشت شخصی از این صحبت ها می کنند، رفتارشان پسندیده نیست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام جمعه وظیفه دارد که آیات الهی با ذکر آدرس آن در قرآن را برای مردم شرح و تفسیر کند و تذکرات لازم را مطرح کند؛ زمانی که ما می گوییم خداوند فرموده نباید به دشمن اعتماد کرد، طبیعتا عده ای که زمان مردم را برای برجام تلف کردند و فرصت ها و سرمایه های علمی را از دست دادند، شرمنده و ناراحت می شوند که این اشکالی ندارد؛ چون ما نمی توانیم آیات الهی را تعطیل کنیم.

این خطیب نمازجمعه گفت: همه ما وظیفه داریم زندگی خود را قرآنی تنظیم کنیم نه اینکه قرآن و دستورات الهی را مطابق خواسته های خود تفسیر و تشریح کنیم؛ هدف از ایراد خطبه های نمازجمعه هم تربیت قرآنی همه ماست.

عابدینی با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: خداوند می فرماید: " فلینظر الانسان الی طعامه" یعنی پس انسان باید به طعامش نظر کند؛ یعنی ما باید به حلال و حرام بودن غذای ظاهری که می خوریم دقت داشته باشیم؛ اما این یک نگاه ظاهری است و ما باید نگاه باطنی نیز به این کلام الهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) درباره این کلام الهی فرمودند: "علم و اطلاعاتی که به دست ما می رسد، باید بدانید چه کسی برای شما این اطلاعات و اخبار را آماده کرده است، امروز دشمن محتواهای غلطی برای ما آماده کرده تا به اهداف مدنظر خود دست پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز سلاح دشمن در میدان جنگ مجازی ارائه اطلاعات، آمار و اخبار اشتباه و محتواهای غیراخلاقی برای ماست، تا جوانان ما را به انحراف بکشاند؛ بنابراین باید مراقب اخبار و اطلاعاتی که در این فضا به دست ما می رسد، باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زینب(س) گفت: ایشان بانوی عزت، عفاف، حریت و آزادگی، صبر، شکیبایی و بنیانگذار پرستاری است، که این ایام را به پرستاران گرامی تبریک عرض می کنیم و ولادت این بانوی عزیز را به همه شیعیان جهان تبریک می گوییم.

وی بار دیگر حادثه غم بار جانباختن 32 خدمه نفتکش سانچی را تسلیت گفت و افزود: رهبری جانباختگان این حادثه را جانباختگان راه انجام خدمت به کشور دانستند و برای ارواح آن عزیزان غفران و رحمت الهی و برای خانواده های داغ دیده، پاداش، صبر و اجر مسئلت داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان