۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فضایی ایجاد شود مردم حرفشان را بزنند/ از صاحبان صنایع آسیب دیده حمایت و با کارخانه‌خواری مبارزه شود
کد خبر: ۲۷۰۶۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فضایی ایجاد شود مردم حرفشان را بزنند/ از صاحبان صنایع آسیب دیده حمایت و با کارخانه‌خواری مبارزه شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حمایت از صاحبان صنایعی که صادقانه قصد خدمت دارند اما دچار آسیب شده‌اند و مبارزه با پدیده کارخانه‌خواری، مفاسد مدیریتی و اقتصادی تأکید کرد.

فضایی ایجاد شود مردم حرفشان را بزنند/ از صاحبان صنایع آسیب دیده حمایت و با کارخانه‌خواری مبارزه شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین روز گذشته(شنبه) در نشست ائمه جمعه استان قزوین که با حضور آقای زاهدی استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان ما متفق‌القول شده‌اند تا مملکت ما را به آتش بکشند و همه ما وظیفه داریم برای پیشگیری از اهداف شوم دشمنان اقدامات جدی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: وقتی سراغ پیشگیری می‌رویم، در می‌یابیم که گسل‌هایی در جامعه وجود دارند که بسیار خطر آفرین هستند. گسل‌هایی نظیر بیکاری و گرانی در جامعه ما وجود دارد که مشکلات بسیاری را برای مردم فراهم آورده است.

امام جمعه قزوین توجه به فساد اداری و اقتصادی را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در استان قزوین در حالی به کشاورزان اجازه احداث اتاقی کوچک برای استراحت داده نمی‌شود که عده‌ای کاخ‌های بزرگ در کنار آن‌ها احداث می‌کنند و این‌ها گسل‌های خطرناکی است که می‌باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به موضوع ربا اشاره و یادآور شد: در منابع دینی تأکید شده است که رباخوار در جنگ با خداوند است و این معضل امروز در جامعه ما به چالش جدی تبدیل شده است و مبارزه با آن بسیار ضروری است.

وی مبارزه با تبعیض‌ را ضروری و مهم دانست و عنوان کرد: وجود حقوق‌های نجومی در جامعه‌ای که بسیاری از مردم آن با حداقل حقوق زندگی خود را سپری می‌کنند، بسیار تبعیض آمیز است و این موضوع باعث ناراحتی مردم می‌شود.

عابدینی با تأکید بر اینکه می‌باید بحران کم آبی و کاهش نزولات آسمانی را به درستی مدیریت کنیم، ادامه داد: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین سال‌های گذشته، بسیار خطرناک و نگران کننده است این در حالی است که سال‌های قبل نیز با همین چالش و بحران مواجه بوده‌ایم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: می‌باید کاشت محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های آبی استان مدیریت شوند و محصولاتی برای تولید انتخاب شوند که همین میزان آب آشامیدنی را نیز با خطر مواجه نکند.

وی به فرصت‌های استان قزوین برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و افزود: حمایت از کارخانه‌های آسیب دیده و صاحبان صنایعی که با دلسوزی می‌خواهند مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، بسیار مهم است اما باید جلوی پدیده کارخانه‌خواری و کسانی که از این حوزه قصد سوء استفاده دارند، گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین شهرک‌های صنعتی بسیار خوبی دارد که باید فرصتی برای توسعه اشتغال باشد اما متأسفانه برخی بی تدبیری‌ها و عملکردهای نادرست کار را به جایی رسانده‌اند که فرصت‌های صنعتی گاهی اوقات به تهدید تبدیل می‌شود.

عابدینی بر مقابله با مفاسد در دو حوزه مدیریتی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: می‌باید فضایی ایجاد شود تا مردم مسالمت‌آمیز درد دلشان را در مقابل مفاسدی که در جامعه مشاهده می‌شود، مطرح کنند.

وی ابراز کرد: رهبری همان مطالباتی را دارند که نیازهای مردم است و مسئولان حائل بین نیازهای مردم و مطالبات رهبری هستند و وقتی حائل هستند باید واسطه امین باشند.

امام جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه می‌باید قدردان خدمتگزاران حقیقی نظام باشیم، گفت: بیشتر مدیران ما کارشان را به درستی انجام می‌دهند و دلسوز مردم هستند اما تعداد کمی از مسئولان و مدیران هستند که سوء استفاده می‌کنند و همه وظیفه داریم جلوی این سوء استفاده گران را بگیریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان