۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین تا افتتاح پروژه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی به مناسبت هفته دولت در استان
کد خبر: ۷۳۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار استان در هفته‌ای که گذشت؛

از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین تا افتتاح پروژه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی به مناسبت هفته دولت در استان

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است

از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین تا افتتاح پروژه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی به مناسبت هفته دولت در استان
گنجینه صبح قزوین ، مجموعه ای از اخبار هفته گذشته پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین است که هر هفته روزهای شنبه تقدیم حضور می‌گردد.


بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی/ اختلاط زن و مرد در کنسرت‌ها مخالف دین و جسارت به ساحت هنر اصیل است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی گفت: ما اختلاط زن و مرد در مراسم کنسرت را مخالف دین می‌دانیم آیا این هنر است؟ این هنر را قرآن لعنت کرده است زیرا این نگاه جسارت به ساحت هنر می‌باشد.



استان قزوین با بیش از یک هزار و 100 اثر تاریخی از مقاصد گردشگری مناسب در کشور است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک هزار و 100 اثر تاریخی به ثبت رسیده استان قزوین، انگیزه خوبی برای مقصد گردشگران کل کشور و زمینه مناسب و بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری است.



گسترش ورزش همگانی و قهرمانی از اهداف اصلی دولت است

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری توسعه و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی را از اهداف اصلی دولت برشمرد و گفت: ایجاد الگوهای مناسب مبتنی با ساختارهای فرهنگی و اجتماعی از مهمترین نقش‌ها و فعالیت‌های نخبگان و مسئولان در سطح کشور است.



درخواست اجرای ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تا صد در استان

استاندار قزوین با اشاره به نارضایتی مردم از برخی دستگاه‌ها در خصوص نحوه خدمات رسانی گفت: یکی از خواسته‌های ما تعریف سازوکارهایی برای یکسری از سازمان‌ها در خصوص اجرایی شدن ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تاصد است.



قزوین جزو مناطق مهم استراتژیک شمال کشور است/ ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت برامواج رادیویی، گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، قزوین را یکی از مناطق مهم استراتژیک شمال کشور دانست و گفت: ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت بر امواج رادیویی گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور است.



بازدید شهروندان قزوینی از موزه حمام قجر رایگان است

به مناسبت روز قزوین شهروندان و گردشگران می‌توانند به صورت رایگان از موزه مردم شناسی حمام قجر بازدید کنند.



پروژه مانیتورینگ فرکانسی منطقه شمال غرب کشور در استان به بهره‌برداری رسید

پروژه مانیتورینگ فرکانسی منطقه شمال غرب کشور ظهر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین استانی در قزوین به بهره‌برداری رسید.



پیگیر سفر رئیس جمهور به قزوین هستم/ تخصیص خدمات اینترنت به روستاهای بالای 20 خانوار تا دهه فجر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه پیگیر سفر رئیس جمهور به استان قزوین است از تخصیص خدمات اینترنت به روستاهای بالای 20 خانوار تا دهه فجر و روستاهای بالای 10 خانوار تا سال آینده خبر داد.



شرکت آذین قطعه در خرمدشت طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از وقوع آتش سوزی شرکت آذین قطعه در شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان خبر داد.



جشنواره "غذای سنتی، غذای سالم" در قزوین برگزار می‌شود

به مناسبت بزرگداشت هفته قزوین، جشنواره غذای سنتی، غذای سالم در قزوین برگزارمی‌شود.



انتظار امروز مردم از دولت حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است/ 42 درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه 42 درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند گفت: دولت باید در این حوزه انرژی بیشتری را اختصاص دهد تا با ایجاد اشتغال عرصه تولید فعال شده و پویایی اقتصادی ایجاد شود.



عزت و اقتدار ایران در تبعیت و حمایت از ولایت فقیه است/ زائر امام رضا در هنگام عبور از پل صراط تنها نمی‌ماند

کارشناس مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه عزت ایران اسلامی در تبعیت و حمایت از ولایت فقیه است گفت: کلید موفقیت مسلمانان در حمایت از جایگاه ولایت و امامت است .



افتتاح 9 پروژه عمرانی در بخش کوهین

در مراسمی به مناسبت هفته دولت 9 پروژه عمرانی در بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین به بهره برداری رسید.



اجرای طرح بررسی و استعلام خودروهای مشکوک در قزوین

ماموران انتظامی استان قزوین با اجرای طرح بررسی و استعلام خودروهای مشکوک 63 دستگاه خودرو و 144 دستگاه موتورسیکلت متخلف را توقیف کردند.



كتب الكترونيكي تألیف شده فرهنگیان اعتباربخشي مي‌شود

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعداد 11 جلد از كتب تأليفي فرهنگیان جهت اعتباربخشی به دفتر انتشارات تكنولوژي وزارت آموزش و پرورش ارسال شد که پس از انجام بررسی‌های تخصصی، 4 جلد از كتب تأليفي فرهنگیان مناسب شناخته شد.



یادواره شهدای دولت و شهریور ماه قزوین برگزار می‌شود

همزمان با هفته دولت، یادواره شهدای دولت و شهریور ماه قزوین و حومه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهدا برگزار می‌شود.



77 درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است/ دولت با اختصاص نقدینگی به حوزه تولید اقتصاد کشور را پویا کند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه 77 درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است بیان کرد: زمانی که سود بانکی خیلی بالاست چگونه تولیدکنندگان می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند؟ دولت در بحث اشتغال و تولید و صنعت توفیقی نداشته است.



افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت خبر داد.



اثربخشی، حلقه مفقوده کتابخوانی در ایران

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: در معقوله کتاب و کتابخوانی آنچه که مورد غفلت قرار گرفته است، اثربخشی به جای فعالیت گرایی است



نتایج مذاکرات هسته‌ای نباید منجر به ترسیم سیمایی زیبا از آمریکا شود

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوين گفت: باید مراقب بود در بحث مذاكرات هسته‌اي خروجي و نتایج مذاکرات منتج به ترسیم تصويري زيبا از آمريكا، عامل شهادت 300 هزار شهيد در کشور نشود.



بی‌احتیاطی راننده پژو جان سرنشین آن را گرفت

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین خبر داد: واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در قزوین یک کشته برجای گذاشت.



استقرار 70 تانکر آبرسانی در ناحیه شهری مهرگان/ مشکل قطعی آب در شهرک مهرگان تا چهارشنبه ادامه دارد

بخشدار محمدیه گفت: برای حل مشکل قطعی آب در ناحیه شهری مهرگان 70 تانکر آبرسانی مستقر شده‌اند و این مشکل تا روز چهارشنبه به طور کلی رفع خواهد شد.



نقطه ضعف عملکردی دولت گره‌زدن مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات بود/ دولتمردان با نگاه به داخل حوزه تولید و اقتصاد را فعال کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه تاکید رهبری این بود که نباید نگاه ما برای حل مشکلات به بیرون از کشور باشد گفت: اما دولت همه نگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف به نتیجه مذاکرات گره زد؛ در حالیکه هنوز هم مشخص نیست نتیجه این مسئله چه خواهد شد.



اجرایی شدن 89 پروژه با اعتبار 54 میلیاردتومانی در شهرستان البرز/ دو کلینیک سلامت بزودی در شهرستان افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان البرز از افتتاح دو کلینیک سلامت در شهرستان البرز خبر داد و گفت: هدف ما پیگیری پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان بوده است که در این راستا 89 پروژه با بودجه‌ای به میزان 54 میلیارد تومان در شش ماه گذشته انجام شده است.



یادواره شهدای روحانی استان قزوین برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج طلاب استان گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیت همه ساله در روز شهدای روحانیت برنامه‌های مختلفی در استان به خصوص در مدارس حوزه‌های علمیه با حضور مدیران و اساتید برگزار می‌نماید که یادواره شهدای روحانی یکی از این برنامه‌ها است.



غرق شدن کودک 8 ساله در کانال آب ناحیه شهری مهرگان

کودک 8 ساله در کانال آب ناحیه شهری مهرگان بخش محمدیه غرق شد



راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری ‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است/ شعار"مطبوعات و وابستگی؟!" باید تابلوی عملکردی اصحاب رسانه قرار بگیرد

مدیرکل اداره ارشاد قزوین گفت: راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری ‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است، اصحاب رسانه‌ها باید بدانند که چشم و گوش و زبان خبری آنها نباید به عنوان یک میراث فرهنگی کمرنگ شود و ماندگاری این قضیه در دست خودآن‌ها است.



اجرای طرح هم‌نفس شاهدان در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اجرای طرح هم‌نفس شاهدان با هدف رسیدگی به امور درمانی و به روزرسانی اطلاعات مربوط به والدین شهدا در استان قزوین خبر داد.



7 کاروان، سهمیه حج تمتع استان قزوین/ تعداد افراد اعزامی از قزوین 890 نفر هستند

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: سهمیه استان قزوین در حج تمتع، 7 کاروان است که 3 کاروان مدینه قبل و 4 کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد. تعداد افراد اعزامی از قزوین 890 نفر هستند که با عوامل، 950 نفر خواهند بود.



چماق سیاسی کاری مدیران دانشگاه‌ها چوب حراج به رشد علمی کشور زده است

اگر ما به توصیه رهبری عمل کنیم و در فضایی که جای موضع گیری سیاسی و توجه به ارزش‌های نظام و جای صدور انقلاب است حضور داشته باشیم، خود این حضور به ما نشاط علمی می‌دهد اما اگر به سیات بازی و باندبازی مبتلا شویم آلت دست دشمنان و استکبار جهانی خواهیم شد، در این فضا محال است دانشگاهی به باندبازی و سیاست زدگی دچار شود و در عین حال بتواند پاسدار سرعت نشاط علمی و تولید علم باشد.



نجات جان مادر و نوزاد معلم کلایه‌ای

اقدام به موقع کادر درمانی مرکز بهداشتی درمانی معلم کلایه قزوین و بالگرد اورژانس موجب نجات جان مادر و نوزادش شد.



افتتاح 12 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به مناسبت هفته دولت در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح 12 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به مناسبت هفته دولت در استان قزوین خبر داد.



به تعریف جدیدی از فقر در جامعه نیازمندیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشوردر دیدار با استاندار قزوین گفت: با تغییر در وضعیت معیشتی و اقتصادی شهرها و روستاهای کشور باید تعریف جدیدی از فقر ارائه شود که در این صورت بسیاری افراد از پوشش این نهاد خارج خواهند شد.



گذراندن دوره پيش از دبستان جهت ثبت‌نام در سال اول الزامی نیست

معاون امور اجتماعي اداره کل بهزيستي استان قزوين گفت: براساس مصوبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دوره پیش از دبستان دوره‌ای غیر اجباری و غیر رسمی است لذا نگراني خانواده‌ها مبني برگذراندن دوره پيش دبستان تنها در مراكز پيش دبستاني آموزش‌وپرورش جايگاهي ندارد.

انتهای پیام/9003




منبع: اجتماعی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان