۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین گذراندن دوره پيش از دبستان جهت ثبت‌نام در سال اول الزامی نیست
کد خبر: ۶۱۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعي اداره کل بهزيستي قزوين:

گذراندن دوره پيش از دبستان جهت ثبت‌نام در سال اول الزامی نیست

معاون امور اجتماعي اداره کل بهزيستي استان قزوين گفت: براساس مصوبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دوره پیش از دبستان دوره‌ای غیر اجباری و غیر رسمی است لذا نگراني خانواده‌ها مبني برگذراندن دوره پيش دبستان تنها در مراكز پيش دبستاني آموزش‌وپرورش جايگاهي ندارد.

گذراندن دوره پيش از دبستان جهت ثبت‌نام در سال اول الزامی نیست
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعي اداره کل بهزيستي استان قزوين در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: لزوم گذراندن دوره پيش از دبستان در مراكز وابسته به آموزش و پرورش جهت ثبت نام در سال اول دبستان قانوني نیست.
براساس مصوبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دوره پیش از دبستان دوره‌ای غیر اجباری و غیر رسمی است لذا نگراني خانواده‌ها مبني برگذراندن دوره پيش دبستان تنها در مراكز پيش دبستاني آموزش‌وپرورش جايگاهي ندارد.
رحمانی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس قوانین ازجمله ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنان متولی صدور مجوز، نظارت و سیاست گذاری مهدهای کودک برای گروه های سنی 6 ماه تا قبل از ورود به نظام آموزش رسمی است.
رحمانی تصریج کرد: مهدهای کودک تحت نظارت این سازمان با بهره‌گیری از روش‌های علمی، استاندارد و به طور کامل منطبق با آموزه‌های دینی و اسلامی فعالیت می‌کنند که نمونه آن تولید و استفاده از کتاب‌های آموزشی با رویکرد آموزش مفاهیم دینی، بکارگیری مربیان توانمند وآموزش دیده، تعیین و اجرای استانداردهای فیزیکی و محتوایی است.
این مسئول تاکید کرد: ممکن است بسیاری از مراکز فعال، توسط مراجع اداری و رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها دایر شده باشند، ولی این دستگاه‌ها از نظر قانونی مجاز به فعالیت و صدور مجوز مهدکودک نبوده و کار آن‌ها غیرمجاز است لذا این مراکز نیز باید به صورت قانونی و براساس شاخص‌های سازمان بهزیستی فعالیت کنند.
رحمانی خاطرنشان کرد: سازمان بهزيستي 30 سال پيش با توجه به وظايف حاكميتي و قوانين مصوب با هدف پرورش و مراقبت همه جانبه كودكان اين مرز و بوم، اقدام به راه اندازی مهدکودک نمود.
معاون امور اجتماعي اداره کل بهزيستي استان قزوين گفت: سازمان بهزیستی کشور در راستای عدالت محوری، توجه ویژه‌ای به بهره‌مندی کودکان مناطق کم برخوردار و روستایی داشته است كه طرح يك وعده غذاي گرم، جهت كمك به رشد كودكان دچار فقر غذايي و تامين بخشي از شهريه مهدكودك خانواده‌هاي سه دهك پايين درآمدي از اقدامات انجام شده در این راستا است.
وی افزود: این مراکز ابتدا به شکل دولتی، سپس جهت ظرفیت افزایی و مشارکت بخش خصوصی بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام به اعطاء مجوز و نظارت به بخش خصوصی کردند.
رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 119 مهد کودک شهری و روستایی سطح استان قزوين در مراقبت و پرورش کودکان از 6 ماهگی تا قبل از ورود به نظام آموزش رسمی فعالیت دارند.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان