۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی/ اختلاط زن و مرد در کنسرت‌ها مخالف دین و جسارت به ساحت هنر اصیل است
کد خبر: ۷۲۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین تصریح کرد

بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی/ اختلاط زن و مرد در کنسرت‌ها مخالف دین و جسارت به ساحت هنر اصیل است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی گفت: ما اختلاط زن و مرد در مراسم کنسرت را مخالف دین می‌دانیم آیا این هنر است؟ این هنر را قرآن لعنت کرده است زیرا این نگاه جسارت به ساحت هنر می‌باشد.

 بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی/ اختلاط زن و مرد در کنسرت‌ها مخالف دین و جسارت به ساحت هنر اصیل است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به مناسبت "روز مبارزه با تروریست" اظهار کرد: هفته دولت به واسطه ترورهای انجام شده شکل گرفت و در ایران اسلامی 17 نفر از مردم ما قربانی ترور ناجوانمردانه دشمنان خود شدند.
وی در ادامه افزود: تروریست امروز در قالب‌های مختلف در حال ضربه زدن به اسلام و مسلمین است، در حال حاضر در عراق، سوریه و یمن القاعده و داعش در حال نسل کشی مسلمانان هستند که همه این موارد نمونه‌ای از ترور است و عامل اصلی آنها آمریکا و اسرائیل و انگلیس یعنی مثلث شوم ترور می‌باشد.
این خطیب نماز جمعه با اشاره به وظایف مهم دولتمردان در جامعه اذعان کرد: دولت با بهره بردن از امکانات حقوقی و دولتی باید این دسترسی‌ها را در راه اقامه دین به کار ببندد، یعنی دین را گسترش دهند برای نمونه مانع گسترش ربا و رباخواری و رشوه گیری در جامعه شوند.
وی ابراز داشت: دومین وظیفه مهم دولت تامین امنیت در جامعه برای حفظ آسایش مردم است، همچنین وظیفه مهم دیگر دولت مبارزه با ظلم می‌باشد باید افراد شایسته برای خدمت به جامعه انتخاب شوند تا به کسی ظلمی صورت نگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان وظیفه دیگر دولت را مبارزه با گناه و بی بندوباری دانست و بیان کرد: مسائل فرهنگی باید در کشور جدی گرفته شود تا آینده این انقلاب تضمین باشد، ما اختلاط زن و مرد در مراسم کنسرت را مخالف دین می‌دانیم آیا این هنر است؟ این هنر را قرآن لعنت کرده است زیرا این نگاه جسارت به ساحت هنر می‌باشد.
پشتیبانی رهبر انقلاب و ملت ایران باعث شد آمریکا در یارگیری از داخل کشور دچار شکست شود
وی ادامه داد: مبارزه با هجمه فرهنگی بیگانگان باید از الویت‌های مسئولین کشور باشد زیرا نفوذ فرهنگ غربی جامعه را دچار چالش می‌کند، خانمی با پوشش نامناسب به دیدار رئیس جمهوری می‌رود که این رفتار توهین به ارزش‌های ماست که حتی آقای رئیس جمهور هم با این برخورد مخالف است؛ بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح به گونه ای این دیدارها صورت بگیرید که به عقاید مردم و نظام توهین نشود.
عابدینی تصریح داشت: شکل گیری این فضاها در بین مردم بازخورد منفی دارد و باعث می‌شود زمینه گستاخی غربی‌ها به ما فراهم شود؛ باید به گونه‌ای این دیدارها صورت بگیرد که احترام مسئولین ما حفظ شود همچنین نباید دوست را دشمن و دشمن را دوست تلقی کنیم.
وی عنوان کرد: رهبری در خطبه‌های عید فطر فرمودند: اگر آمریکا می‌خواهد ایران را تسلیم کند این آرزو را به گور خواهد برد، امروز هم نگاه مردم و مسئولین ایران اسلامی همین نگاه رهبری است اگر تیم مذاکره کننده برای مذاکرات خود با غربی‌ها بیانات رهبری را مورد توجه قرار دادند تودهنی محکمی به دشمنان این مرزوبوم بود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه پشتیبانی رهبر انقلاب و ملت ایران باعث شد آمریکا در یارگیری از داخل کشور دچار شکست شود گفت: هدف استکبار جهانی گسترش اختلاف و دوقطبی در بین مردم ایران برای نشان دادن ما با مذاکرات و توافق صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه ملت ایران به روند پیشرفت مذاکرات کمک فراوانی کرده است ابراز کرد: هدف غربی‌ها سلب اعتماد از ایران در بین کشورهای اسلامی جهان بود که در این امر موفق نشدند.
زکات هم ستون اقتصادی دین است
این خطیب نمازجمعه با اشاره به عملکرد تیم دولت در استان قزوین بیان کرد: آقای استاندار نظرشان این است که موضوع همدلی و همزبانی در استان به منصه ظهور رسیده است و هماهنگی‌های خوبی در مدیریت سازمان‌ها باهم شکل گرفته است.
وی در ادامه افزود: ما در جغرافیای استان در حال حاضر فصل برداشت محصول را در پیش رو داریم و همزمان بحث زکات هم مطرح می‌شود، باید بدانیم نماز ستون دین، حج، ولایت و روزه هم ستون دین هستند و هرکدام نقش خاص خود را دارند.
عابدینی ادامه داد: نماز ستون دین است چون رشته اتصال بنده با خدای خود است، روزه عامل تقویت تقوای الهی و اراده در انسان است زکات هم ستون اقتصادی دین است امروز نظام ربوی بانکی سیستم متزلزل اقتصادی ماست که به مردم ظلم شده و یک عده به ثروت‌های کلان می‌رسند.
وی با بیان اینکه بنای اقتصاد ایران باید براساس زکات باشد نه ربای بانکی اذعان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند: اگر کسی نماز به جای آورد اما زکات و خمس مال خود را ندهد نمازش مورد قبول نخواهد بود؛ زکات برکات ما را بالا برده و آن را تبدیل به رزق می‌کند و از آفت‌ها و بلایا دور نگه می‌دارد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان