۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین قزوین جزو مناطق مهم استراتژیک شمال کشور است/ ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت برامواج رادیویی، گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور
کد خبر: ۷۰۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور:

قزوین جزو مناطق مهم استراتژیک شمال کشور است/ ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت برامواج رادیویی، گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، قزوین را یکی از مناطق مهم استراتژیک شمال کشور دانست و گفت: ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت بر امواج رادیویی گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور است.

قزوین جزو مناطق مهم استراتژیک شمال کشور است/ ایجاد مراکز منطقه‌ای نظارت برامواج رادیویی، گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطلات و فناوری اطلاعات استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: افتخار می کنم که امروز در زادگاه شهید رجایی در خدمت مردم شهید پرور این منطقه از سرزمین ایران اسلامی هستم.
وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته خدمتگزاران جمهوری اسلامی فرصت را غنیمت می شمارند تا گزارش خدمت گزاری‌های خود را در سالی که گذشته به صاحبان اصلی نظام بدهند.
این مسئول با بیان اینکه استان قزوین از نظر تنظیم مقررات و نظارت 4 استان دیگر را تحت پوشش دارد، بیان کرد: امروز اینجا حضور داریم تا شاهد یکی ازدستاوردهای دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم، دستاوردی که در راستای تنظیم مدیریت و کنترل فضای فرکانسی کشور است.
عمیدیان اضافه کرد: همانطور که مرزبانی جغرافیایی از اهمیت ویژه‌ای برای حفظ جغرافیای کشور برخوردار است، مرزبانی الکترونیکی نیز اهمیت خاص و پیچیدگی دو صد چندانی دارد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به نمایندگی و امانتداری از مردم شریف در جهت مرزبانی از فضای فرکانسی کشور انجام می دهیم، ادامه داد: ایجاد مراکز نظارت منطقه‌ای گامی مهم در مرزبانی الکترونیکی کشور است و استان قزوین مرکز منطقه شمال غرب کشور برای دستیابی به این امر مهم است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور تاکید کرد: در جهت جلوگیری از ورود فرکانس ناپاک، بدون مجور و بدون اعمال حاکمیت در مرزهای الکترونیکی کشور که شما دریا، زمین و فضا است، پوشش ملی مدیریت نظارت بر امواج رادیویی را در 9 منطقه از کشور راه‌اندازی کرده‌ایم که قزوین جزو یکی از مناطق مهم استراتژیک شمال کشور است.
عمیدیان، طیف فرکانسی را جزو منابع کمیاب کشور دانست و تصریح کرد: سازمان مدیریت بر تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور مدیریت و کنترل فضای فرکانسی کشور وظیفه دارد با اجرای مقررات گذار و رگولاتور بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را سالم سازی کند.
وی افزود: امروز به منظور ایجاد امنیت سرویس‌های دریافتی توسط مردم شاهد افتتاح طرح جامع مانیتورینگ فرکانسی و طرح مانیتورینگ خدمات فناوری اطلاعات در شمال غرب کشور هستیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: امروز 4 منطقه مانیتورینگ رادیویی و مانیتورینگ خدمات فناوری اطلاعات، برای شمال غرب کشور به مرکزیت قزوین افتتاح می شود.
عمیدیان به معرفی 4 منطقه‌ افتتاحی اشاره و تصریح کرد: منطقه مرکزی، منطقه جنوب غرب، منطقه غرب و منطقه شمال غرب جزو مناطقی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطلات رادیویی کشور در شهرهای قزوین، شهرکرد، اراک، خرم آباد، لاهیجان و همدان افتتاح خواهد کرد.
وی اضاف کرد: با افتتاح پروژه مانیتورینگ فرکانسی کشور در قزوین بُرد فرکانسی از 30 مگاهرتز تا 30 گیگاهرتز توسعه خواهد یافت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه اذعان کرد: با توجه به سرمایه گذاری تخصیص داده شده دولت و تصویب نمایندگان مجلس پوشش در این حوزه از 32 درصد به 57 درصد افزایش یافته که اما ما هنوز همه مرزهای الکترونیکی در خشکی، دریا و فضا راپوشش نداده‌ایم که امیدواریم با کمک مجلس به زودی به این مهم دست یابیم.
انتهای پیام/9003


منبع: علم و فناوری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان