۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است/ شعار"مطبوعات و وابستگی؟!" باید تابلوی عملکردی اصحاب رسانه قرار بگیرد
کد خبر: ۶۳۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره ارشاد قزوین:

راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است/ شعار"مطبوعات و وابستگی؟!" باید تابلوی عملکردی اصحاب رسانه قرار بگیرد

مدیرکل اداره ارشاد قزوین گفت: راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است، اصحاب رسانه‌ها باید بدانند که چشم و گوش و زبان خبری آنها نباید به عنوان یک میراث فرهنگی کمرنگ شود و ماندگاری این قضیه در دست خودآن‌ها است.

راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است/ شعار"مطبوعات و وابستگی؟!" باید تابلوی عملکردی اصحاب رسانه قرار بگیرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، دفتر خبرگزاری ‌ها و مطبوعات استان قزوین با حضور مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین و اصحاب رسانه استان، ظهر امروز(یکشنبه) در اداره ارشاد استان افتتاح شد.
مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در فضایی قرار گرفته‌اند که پرجمعیت‌ترین دیدگان بشریت شاهد عملکرد آنها هستند اظهار کرد: اصحاب رسانه مخاطبان زیادی دارند که باید خوراک فکری آنها را به بهترین نحو ارائه دهند و لذا در همین راستا ما سعی کردیم این دفتر را در استان قزوین راه اندازی کنیم.
وی در ادامه افزود: در 17 مردادماه که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است ما با حضور در دفاتر رسانه‌های استان قول ایجاد دفتر خبرگزاری ‌ها و مطبوعات را به خبرنگاران داده بودیم و در همین راستا برای عملیاتی کردن شعار اداره ارشاد استان امروز این موضوع را اجرایی کردیم.
این مسئول ادامه داد: امروز یکی از پرآفت ترین موضوعات در کشور عمل نکردن به وعده‌های داده شده است اما رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد استان عملگرایی است و در همین راستا هم ایستگاه مطبوعاتی را در اداره ارشاد راه اندازی کردم.
وی با بیان اینکه هدفم راه اندازی این ایستگاه با همکاری مدیران ارشاد در دفاتر ارشاد دیگر استانها است ابراز کرد: هدفم برجسته کردن این ایستگاه و اهداف آن در استان‌های سراسر کشور است؛ زیرا براساس این تفکر می‌توان رسانه‌ها را متحول کرد.
این کارشناس فرهنگی بیان کرد: هدف ما رونمایی از عملکردهاست زیرا فضاهای مجازی، اینترنت، ماهواره‌ها و هرآنچه اسم رسانه‌های بصری و شنیداری را به خود اختصاص داده است باید به صورت بسیار قوی در کشور عمل کند و گوش شنوا و چشم بینای مردم باشد؛ اگر هرکدام از این موارد تضعیف شود پیام ارتباطی که باید به جامعه انتقال یابد تضعیف خواهد شد.
وی گفت: آنچه در رسانه‌ها می‌تواند در اختیار مخاطب قرار بگیرد به واسطه خروجی زبان است، زبانی که به وسیله ابزار شنیداری و بینایی خبرنگار به مخاطب انتقال داده می‌شود، زبان برنده اگر رسانه‌ای ایده آل در اختیار نداشته باشد در مخاطب خود تاثیر لازم را نمی‌گذارد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه خبرگزاری ‌ها و مطبوعات برای جدی گرفتن فضای فرهنگی در استان است اذعان کرد: اصحاب رسانه‌ها باید بدانند که چشم و گوش و زبان خبری آنها نباید به عنوان یک میراث فرهنگی کمرنگ شود و ماندگاری این قضیه در دست خود شماهاست.
وی عنوان داشت: این مسئله که اصحاب رسانه دچار تنش‌های مالی هستند، اما این قشر مقدس جامعه نباید هیچ زمانی زیر چتر کسی قرار بگیرد خانه‌های مطبوعات نیز باید به صورت مستقل عمل کنند؛ زیرا وابستگی به دولت یا هر حزب و گروه دیگری تفکر اصحاب رسانه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.
احمدی با بیان اینکه شعار "مطبوعات و وابستگی؟!" باید تابلوی عملکردی همه اصحاب رسانه قرار بگیرد تصریح کرد: هرگز نباید خبرنگاران استقلال خود را از دست بدهند و شفاف نقد مسئولین را انجام دهند تا در راستای کمک رسانی به اقشار مختلف جامعه وارد شوند.
وی در ادامه اضافه کرد: بزرگترین رسم ماندگاری اصحاب رسانه عملکرد فرهنگی آنهاست، ایستگاه مطبوعات هدفش مطرح کردن این موضوع است که امروز رسم باقی ماندن اصحاب رسانه حضور فرهنگی آنهاست.
این مسئول در پایان تاکید کرد: به خانه مطبوعات استان این موضوع را انتقال داده ایم که لیست خبرنگاران فعال را تهیه کند تا بانک جامع اطلاعاتی استان تکمیل شود و پس از این موضع خانه خبرنگاران را برای ایجاد پاتوق مناسب جهت هم افزایی و تبادل اطلاعات اصحاب رسانه ایجاد خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002


منبع: فرهنگ و هنر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان