۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین درخواست اجرای ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تا صد در استان
کد خبر: ۷۱۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

از سوی استاندار قزوین مطرح شد:

درخواست اجرای ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تا صد در استان

استاندار قزوین با اشاره به نارضایتی مردم از برخی دستگاه‌ها در خصوص نحوه خدمات رسانی گفت: یکی از خواسته‌های ما تعریف سازوکارهایی برای یکسری از سازمان‌ها در خصوص اجرایی شدن ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تاصد است.

درخواست اجرای ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تا صد در استان
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، ظهر امروز (پنجشنبه) مرتضی روزبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین استانی در استانداری برگزار شد، گفت: دامنه بحث در حوزه ارتباطات بسیار مفصل است اما یکی از خواسته‌های ما تعریف سازوکارهایی برای یکسری از دستگاه‌ها در خصوص اجرایی شدن ساختارهای دولت الکترونیک از صفر تا صد است.
وی افزود: همانطور که اطلاع دارید اجرای دولت الکترونیک در دستگاه‌های دولتی باعث افزایش سرعت کار، دقت، کاهش قیمت تمام شده و کاهش پرسنل مازاد در دستگاه‌ها می شود.
این مسئول ادامه داد: زمانی که قزوین استان شده بود خیلی تلاش کردیم که نیازسنجی‌های لازم در خصوص زیرساخت‌های یک استان نوپا را بر اساس مدل دولت الکترونیک انجام داده و مراحل را طبق یافته‌های به دست آمده طراحی کنیم اما متاسفانه این امر در آن برهه زمانی محقق نشد.
روزبه افزایش کارایی در ادارات و دستگاه‌های دولتی را با اجرایی شدن دولت الکترونیک بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: با اجرایی شدن ساختارهای دولت الکترونیک ما می توانیم با یک سوم پرسنل و دقت و سرعت بالاتر شاهد رضایتمندی بالای همشهریان باشیم.
وی اضافه کرد: با اجرای صحیح دولت الکترونیک و اصلاح قوانین می توانیم با هزینه‌هایی کمتر شاهد اجرایی شدن اهداف مهم خدمات رسانی در سطح استان باشیم.
استاندار قزوین به مزایای اجرای دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و با رضایتنمدی بالا از اهداف مهم ما است که با اجرای این طرح تحقق می یابد.
روزبه با اشاره به اینکه همکاری و راهنمایی وزیر ارتباطات در رسیدن به این هدف در استان یکی از خواسته‌های وی است، اظهار کرد: با همراهی و کمک جنابعالی می توانیم یکسری ازدستگاه‌ها و ادارات را برای اجرای طرح دولت الکترونیک انتخاب کرده و مقرارتی را نیز اعمال کنیم و در پایان با کمک نظرسنجی عملکرد سازمان‌هایی که از این تکنولوژی بهره برده‌اند را با اداراتی که به روش قدیمی خدمات رسانی می کنند مقایسه کنیم.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای اجرای این طرح در استانداری وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه علی رغم افزایش نیروی انسانی و تجهیزات در برخی دستگاه‌ها میزان رضایتمندی مراجعه‌کنندکان پایین بوده و فرآیند انجام کار طولانی است که با اجرای سازوکارهای دولت الکترونیک این مشکلات تا درصد بالایی قابل حل است.
انتهای پیام/9003

منبع: علم و فناوری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان