۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۷۷ درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است/ دولت با اختصاص نقدینگی به حوزه تولید اقتصاد کشور را پویا کند
کد خبر: ۶۸۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

۷۷ درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است/ دولت با اختصاص نقدینگی به حوزه تولید اقتصاد کشور را پویا کند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه ۷۷ درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است بیان کرد: زمانی که سود بانکی خیلی بالاست چگونه تولیدکنندگان می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند؟ دولت در بحث اشتغال و تولید و صنعت توفیقی نداشته است.

۷۷ درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است/ دولت با اختصاص نقدینگی به حوزه تولید اقتصاد کشور را پویا کند
روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص عملکرد دولت اظهار کرد: دولت عمده وقت خود را به مذاکرات هسته‌ای اختصاص داد و با توجه به اینکه مشکلات اصلی کشور مسائل اقتصادی است اما حل این مشکلات را در گرو توافق هسته‌ای می‌دانست.
وی در ادامه افزود: نظر دولت این بود که با توافق هسته‌ای هم چرخ سانتریفیوژها به چرخش درمی‌آید هم چرخ زندگی مردم، البته واقعیت این است امروز که مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده و هنوز مشخص نیست نتیجه برجام در مجلس چه خواهد شد؛ اما گشایشی در حوزه اقتصادی و اشتغال و تولید مشاهده نمی‌شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: تا به امروز دولت شروع فعالیت‌های اقتصادی را منوط کرده بود به نتیجه مذاکرات و رفع تحریم‌ها، در شرایط فعلی که توافق صورت گرفته اما رفع تحریم‌ها گاهی موکول می‌شود به شش ماه یا دو سال آینده، گاهی هم دولت می‌گوید توافق صورت گرفته به معنای رفع مشکلات اقتصادی نیست.
وی ابراز کرد: دولت پیش از انجام توافق همه موضوعات را به بعد از انجام این مذاکرات ارجاع می‌داد اما امروز که توافق صورت گرفته و برجام در حال بررسی است و مردم با آنها همراه شدند سخن خود را تغییر داده و می‌گوید با انجام مذاکرات نباید امید به حل مشکلات اقتصادی داشته باشیم.
این کارشناس سیاسی بیان کرد: دولت پیش از مذاکرات مطرح کرده بود که بین 100 تا 150 میلیارد دلار ارز بلوکه شده در کشورهای غربی را برمی‌گردانیم؛ اما امروز با انجام توافق سخن از بازگشت فقط 6 میلیارد دلار از این پول‌هاست.
وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت نیز با وقفه در کار اقتصادی منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بود اذعان کرد: اما واقعیت این است که مشکلات اصلی همان است که رهبری فرمودند، باید با نگاه به داخل کشور اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، ذخایر و منابع طبیعی و انسانی و اندوخته‌های علمی خودمان تکیه کنیم یعنی درون زایی با نگاه بیرون، یعنی حمایت از تولیدات داخلی برای صادرات صورت بگیرد.
امروز شرکت ایران خودرو 80 هزار ماشین تولید کرده اما خریداری برای آنها وجود ندارد
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: امروز دولت ادعای کاهش تورم را دارد بله تورم کاهش یافته البته بدون کم شدن قیمت کالاها، یعنی از شتاب سرعت افزایش قیمت را حد 15 درصد جلوگیری شده است.
وی در خصوص علل کاهش تورم در جامعه گفت: دلیل اول اینکه بار روانی این موضوع در بین مردم کم شده است و نکته دوم اینکه پول در دست مردم نیست؛ یعنی قدرت خرید نیست پس افزایش قیمت هم صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر کشور در رکود مطلق به سر می‌برد و دولت مانع ورود نقدینگی در حوزه‌های عمرانی و حتی تولید شده است.
عباسپور در ادامه افزود: مجلس در سال 93 تصویب کرده بود 20 درصد ورودی صندوق توسعه در بخش صنعت و کشاورزی هزینه شود؛ اما دولت در آخر سال این امر را پیگیری می‌کند که کارآرایی لازم را ندارد و دوباره هزینه‌ها برگشت می‌خورد، دولت در حوزه‌های اقتصادی تورم را کاهش داده اما تولید را راکد گذاشته است و راه حلی برای حل این معضلات ندارد.
وی با بیان اینکه 77 درصد مشکلات امروز حوزه صنعت نبود نقدینگی است بیان کرد: زمانی که سود بانکی خیلی بالاست چگونه تولیدکنندگان می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند؟ دولت در بحث اشتغال و تولید و صنعت توفیقی نداشته است.
این نماینده مجلس ادامه داد: امروز شرکت ایران خودرو 80 هزار ماشین تولید کرده اما خریداری برای آنها وجود ندارد یکی از دلایلش بی کیفیتی است، ما زمانی می‌توانیم ادعای داشتن صنعتی فعال را داشته باشیم که که نقدینگی آن را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه دولت باید حضور جدی در حوزه اقتصاد داشته باشد تاکید کرد: جلوگیری از واردات بی رویه، حرکت بر محور اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی، کاهش سود بانکی، تامین نقدینگی برای تولیدکنندگان باید در اولویت کاری دولت قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان