۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین تداعی عاشورا در جنایات غزه
کد خبر: ۳۶۸۸۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۵ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مستضعفان مطرح کرد:

تداعی عاشورا در جنایات غزه

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: امروز این مردم مظلوم و مقاوم فلسطین با توسل به فرهنگ عاشورا در بدترین اوضاع خود و در حالی که اعضای خانواده خود را ازدست می‌دهند شعار هیهات من الذله سر می‌دهند.

تداعی عاشورا در جنایات غزه
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ سردار غلامرضا سلیمانی در حاشیه نمایشگاه رزمی فرهنگی فصل شیدایی که در شهر شال در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا به‌ویژه شهدای شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: این شهرستان مرکز کانون‌های جوشان در تاریخ تشیع است و در مسیر تحولات نظام و انقلاب از دوران ستم‌شاهی تا دفاع مقدس جزو مناطق برجسته و نمونه به حساب می‌آید.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدا و برگزاری چنین نمایشگاهی نشان از مسیر تاریخی و یک مردم تاریخ‌ساز دارد.
 
رئیس بسیج مستضعفان اضافه کرد: عاشورا برای ملت‌های جهان درس‌ها و عبرت‌های مختلفی داشته و دارد. عاشورا ملت ما را زنده کرد و حیات بخشید و ما از طریق عاشورا توانستیم بر ابر قدرت‌های جهانی یعنی شیطان بزرگ و رژیم پهلوی پیروز بشویم.
 
سلیمانی ابراز کرد: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی با توسل به راهبرد خون بر شمشیر و فرهنگ عاشورا یعنی همان راه امام حسین (ع) در قیام کربلا توانست بر یک رژیم تا دندان مسلح، یک رژیم نوکر آمریکای خون‌خوار، پیروز بشود.
 
وی با بیان اینکه سال‌های زیادی کشور ما تحت اشغال اشغال‌گران خارجی بود و حتی روسای کشور کوچک‌ترین اعتراضی نمی‌کردند، افزود: با همت مردم و راهبردهای اساسی امام (ره) بسیج مردمی به وجود آمد و کم‌تر از یک سال مانع حضور دشمنان شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفان تشریح کرد: مردم ایران هرگز روزهای ذلت‌بار تاریخ را از یاد نخواهند برد که رضا پهلوی در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا همانند اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان و آمریکا سر تعظیم فرود آورد و به ارتش ۱۲۰ هزار نفری دستور داد که همه تسلیم شوند و سلاح‌های خودشان را به زمین انداخته و تحویل دهند.

سلیمانی ادامه داد: انگلیسی‌ها با دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان هندی خرمشهر را تسخیر کردند، از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ کشور ما اشغال شد و حتی یک گلوله هم از سوی حکومت محمدرضا پهلوی به سمت دشمنان پرتاب نشد.

مقاومت ملت ایران با فرهنگ عاشورایی

این مقام نظامی اذعان کرد: اما مردم با تفکر علوی و فرهنگ عاشورا در مرحله اول در کنار نیروهای مسلح، تجاوز دشمن به کشور را متوقف کرد و در مرحله دوم با انجام عملیات‌های متعدد همچون بیت المقدس، فتح‌المبین، کربلای چهار و...توانستد متجاوزان را از میهن اسلامی بیرون کنند.
 
وی اضافه کرد: این درسی بود که مردم ایران از قیام عاشورا، از امام حسین فراگرفته بودند و در مقابل سلاطین جور و ستم به کار بسته و بر طاغوت چیره شدند و با توسل بر این فرهنگ در دوران دفاع مقدس توانستند در مقابل تمام کشورهای متحد علیه ایران به پیروزی دست یابند.

کربلا در غزه تکرار شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه امروز وظیفه ما جهاد تبیین در قبال تمام اتفاقات رخ داده از انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز است، بیان کرد: امروز در غزه شاهدیم که عاشورا تکرار شده و مقاومت مردم غزه و کودک‌کشی دب غزه تکرار دوباره عاشورا در مقابل دیدگان ماست.

سلیمانی تاکید کرد: بیش از ۶۰ هزار کشتار خونین و قتل عام در طول ۱۰۵ سال توسط اشغالگران بر سر مردم مظلوم فلسطین انجام شده است.
 
این مقام نظامی ادامه داد: اما امروز این مردم مظلوم و مقاوم فلسطین با توسل به فرهنگ عاشورا در بدترین اوضاع خود و در حالی که اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند شعار هیهات من الذله سر می‌دهند.

ندای حمایت از فلسطین از غرب بلند شده است

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ ماه از عملیات طوفان‌الاقصی گذشته اذعان کرد: رژیم جنایت‌کار صهیونیستی هیچگونه دستاوردی نتوانسته بدست آورد، پرچم این رژیم در قلب آمریکا پایین کشیده می‌شود و پرچم فلسطین با اهتزاز درمی‌آید و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بلندگوی آزادی‌خواهی فلسطین شده است و تظاهرات چند صد هزار نفری در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفان اذعان کرد: این تکرار درس‌هایی است که مردم ایران از عاشورا کسب کرد و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به کار بست و تحت عنوان فرهنگ مقاومت امروز در سراسر دنیا از آن سخن بر زبان جاری می‌شود و مشق حیات جوامع مختلف بشری شده است.

سلیمانی با اشاره به علمای بوئین زهرا اظهار کرد: اولین رساله عملی تشیع فارسی توسط علامه محقق کرجی که برخاسته از عالم تشیع که در منطقه بودن زهرا سکنا گزیدند و کتب اربعه را معرفی کردند و بنیان حوزه‌های علمیه را شکل دادند و در طول مسیر توسعه و تعلیم تشیع فداکاری‌ها کردند.
 
این مقام نظامی بیان کرد: ۱۵۳ شهید این منطقه تابلوهای زیبایی از فداکاری و عهدی که مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم‌الشان و همین‌طور در بیعت با مقام معظم رهبری بستند و برای آن فداکاری کردند در صحنه ماندند و برای ثبت و ماندگاری و این فرهنگ بپاخاستند و در میدان ماندند،  است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه اعم از پیر و جوان، زن و مرد، پیشکسوت و همه و همه با حضور خود در این مراسم معنوی نشان دادند در راه حق و اسلام و تکریم و تبیین راه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم وشهدای خدمت خواهند ماند.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان