۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین خرید ۲۰ میلیاردی تجهیزات برای هنرستان‌های قزوین
کد خبر: ۳۶۹۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۳ ساعت: ۷:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین خبر داد:

خرید ۲۰ میلیاردی تجهیزات برای هنرستان‌های قزوین

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان وسایل و ادوات مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان‌ها و دبیرستان‌های سطح استان خریداری شده است.

خرید ۲۰ میلیاردی تجهیزات برای هنرستان‌های قزوین
ساسان شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به تعداد دبیرستان‎های دخترانه و پسرانه سطح استان اظهار کرد: هم اکنون در استان قزوین 172 دبیرستان در شاخه نظری فعالیت دارند.
 
وی افزود: این تعداد دبیرستان پاسخگوی نیاز استان قزوین نیست و با کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط مواجه هستیم.
 
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: در شهرک مهرگان، شهر محمدیه، شهر الوند، شهر اقبالیه، محمودآباد، شهرک ناصرآباد و در شمال شهر قزوین مناطق پونک، جانبازان و ملاصدرا و جنوب شهر قزوین در منطقه راه‌آهن، شهدا و مولوی نیازمند واحد آموزشی دخترانه و پسرانه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهر تاکستان و ساختمان‌های مسکن مهر تاکستان، بوئین‌زهرا و آبیک کمبود فضای آموزشی داریم.

آموزش هنرجویان باید متناسب با نیاز بازار کار باشد
 
شهری با اشاره به اهمیت ساخت و تجهیز هنرستان‌های مورد نیاز در استان گفت: برای احداث هنرستان‌ها معمولا به غیر از هزینه زمین، هزینه احداث بنای آموزشی، کارگاه‌ها و سوله‌های فنی و مهارتی هم نیاز است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در هنرستان‌های موجود نیازمند ساخت فضاهای کارگاهی و سوله برای افزایش رشته‌ها و کیفیت بخشی آموزشی بوده که در استان قزوین به تفکیک نواحی و مناطق 31 سوله کارگاهی به متراژهای 200 متر به بالا و ارتفاع 4 متر نیاز است.
 
این مسئول عنوان کرد: تاکنون بالغ بر 20 میلیارد تومان وسایل و ادوات مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان‌ها و دبیرستان‌های سطح استان خریداری شده است؛ اما با توجه به تغییرات تکنولوژی و تجهیزات بازار کار ضروری است که وسایل و دستگاه‌های به روز و مدرن خریداری شود تا آموزش هنرجویان متناسب با نیاز بازار کار باشد.

توزیع 3میلیارد تومان اعتبار سرانه آموزشی در بین مدارس 
 
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات حامل‌های انرژی به میزان 15 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات هنرستان‌ها در اختیار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قرار گرفته، همچنین مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار سرانه آموزشی در بین مدارس توزیع شده است.
 
شهری خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات کمک مصرفی و نیمه مصرفی با اعتبارات تخصیص یافته وزارتی و استانی در حال اقدام است؛ ضمن اینکه تعمیر و جایگزینی تجهیزات معیوب در مدارس از جمله فعالیت‌های جدیدی است که با تخصیص اعتبار ویژه، دستگاه‌ها و وسایل آسیب دیده مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار می‌گیرد تا مجدد به چرخه آموزش بازگردد.
 
وی در پایان گفت: برای تجهیز آزمایشگاه علوم تجربی و کارگاه کار و فن‌آوری مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان برای اولین بار نسبت به سنوات گذشته، اعتبار تخصیص یافته که اکنون در مرحله خرید است.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان