۰۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۰ سه شنبه

صبح قزوین صدور ۳۷۳ اخطار زیست‌محیطی به صنایع قزوین
کد خبر: ۳۶۸۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۷ ساعت: ۷:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد:

صدور ۳۷۳ اخطار زیست‌محیطی به صنایع قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در سال جاری با پایش ۷۳۸ واحد صنعتی استام توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، ۳۷۳ واحد صنعتی مشمول صدور اخطار شدند.

صدور ۳۷۳ اخطار زیست‌محیطی به صنایع قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، سعیده خضیر در خصوص اخطار به صنایع آلاینده در استان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری با پایش ۷۳۸ واحد صنعتی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، ۳۷۳ واحد صنعتی مورد ابلاغ اخطار محیط زیستی قرار گرفتند.
 
وی افزود: در صورت عدم تمکین واحدهای صنعتی به اخطارهای صادره، علاوه‌بر پرداخت جریمه عوارض آلاینده‌گی، به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: کارشناسان و روسای ادارات شهرستانی و ستادی حفاظت محیط زیست به صورت روزانه و شبانه بازرسی از صنایع را دارند و همچنین خوداظهاری ثبت شده در سامانه جامع محیط زیست هم ارزیابی می‌شود.
 
این مسئول افزود: عوامل متعددی همچون بررسی شکایت‌های واصله، تکمیل نکردن اطلاعات پروفایل مراکز در سامانه جامع محیط زیست، اقدام نکردن به انجام خوداظهاری در پایش و ثبت در سامانه جامع، نتایج آنالیزهای انجام شده در پایش‌های ادواری و خود اظهاری در حوزه‌های پساب، هوا، صدا، امواج و پسماند سبب صدور اخطار به واحدها شده است.
 
خضیر در ادامه بیان اینکه این اخطارها اثرگذاری خوبی داشته است، اظهار کرد: در این راستا بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی نسبت به به‌سازی سیستم‌های تصفیه فاضلاب، سیستم کنترلی هوا، رفع آلایندگی و اجرای ضوابط زیست محیطی اقدام کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: مابقی واحدها نیز به علت توجه نکردن به اخطارهای صادر شده و عدم اقدام موثر زیست‌محیطی ضمن قرارگیری در فهرست واحدهای آلاینده دوره اول سال جاری و مشمول شدن جرائم عوارض آلایندگی، از طریق مراجع قضائی پیگیری‌های لازم جهت رفع آلایندگی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: با توجه به ارتباط مستقیم آلایندگی صنایع با سلامتی مردم که از خطوط قرمز این سازمان است، در صورت مشاهده هر گونه آلودگی در هر ساعت از شبانه‌روز، موضوع توسط کارشناسان و روسای ادارات محیط زیست بررسی و در این امر خطیر از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهند کرد.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان