۱۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۴ شنبه

صبح قزوین تعطیلی نانوایی به خاطر کارگر افغانستانی
کد خبر: ۳۶۹۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۶ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در شهر قزوین صورت گرفت؛

تعطیلی نانوایی به خاطر کارگر افغانستانی

در بازرسی بهداشتی از یک واحد نانوایی در شهر قزوین، این واحد به خاطر به کارگیری اتباع غیرایرانی، توسط کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین تعطیل شد.

تعطیلی نانوایی به خاطر کارگر افغانستانی
به گزارش حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی قزوین، هاشم یوسفی گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، یک واحد نانوایی در شهر قزوین طی بازرسی‌های به عمل آمده نیز به دلیل به‌کارگیری افراد فاقد کارت بهداشت و گواهی‌ آموزشی اخطار دریافت کرد.

وی افزود: متصدی این واحد نانوایی به اخطارهای کتبی توجه نکرده و ترتیب اثر نداد که بر همین اساس کارشناس بهداشت مرکز بلندیان، پس از طی فرآیند قانونی به متصدی نانوایی اخطار تعطیلی ۴۸ ساعته تحویل و محل فوق را به صورت موقت تعطیل کرد.
 
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: کلیه کارکنان اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی قبل از فعالیت باید کارت معاینه پزشکی و گواهی آموزش بهداشت عمومی را دریافت کنند.

این مسئول گفت: بر همین اساس اتباع غیرایرانی فاقد مجوز ورود به کشور، نمی‌توانند کارت معاینه پزشکی دریافت کنند و به‌کارگیری آنان در کلیه اصناف ممنوع است و براساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی محل پلمب خواهد شد.

انتهای خبر/ 
 
 

دیدگاه ها

اخبار ایران و جهان