۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین لزوم استفاده بهینه از سیستم مدیریت پرونده های قضایی
کد خبر: ۱۱۲۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

لزوم استفاده بهینه از سیستم مدیریت پرونده های قضایی

رئیس کل دادگستری استان قزوین بصورت سرزده از حوزه قضایی بخش الموت غربی بازدید نمود.

لزوم استفاده بهینه از سیستم مدیریت پرونده های قضایی
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در این بازدید با برسی عملکرد و نحوه رسیدگی به پرونده ها گفت: بحمدا.
.
.
روند عملکردحوزه قضایی بخش الموت غربی مناسب بوده چرا که شاهد افزایش میزان مختومه و کاهش موجودی هستیم.
وی در خصوص سیستم مدیریت پرونده های قضایی گفت: سیستم مدیریت پرونده قضایی، بانک اطلاعاتی جامعی است که سعی شده تا به واسطه آن، تمامی امور به صورت مکانیزه مدیریت شود و اقداماتی نظیر ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت رسیدگی و تنظیم صورتجلسه و صدور دستورات قضایی جملگی در سیستم ثبت و ضبط می گردد تا انجام تقاضای ارباب رجوع راحت تر شده و پاسخگویی به آنها نیز با سرعت انجام شود.
انصاری افزود: به لحاظ امکاناتی که سیستم cms دارد می بایست از این فناوری استفاده بهینه جهت بهبود کیفیت انجام امور صورت گیرد.
در ادامه این بازدید علی امامقلی رئیس حوزه قضایی بخش الموت غربی با بیان عملکردپنج ماهه اول سالجاری این حوزه قضایی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ماه 286 پرونده به دادگاه عمومی بخش الموت غربی وارد شده که از این تعداد 270 پرونده مختومه گردید.
وی در خصوص عملکرد اجرای احکام کیفری و مدنی در پنج ماهه اول سال 92 گفت: 84 پرونده به اجرای احکام کیفری و 40 پرونده اجرای احکام مدنی وارد گردیده که 87 پرونده در اجرای احکام کیفری و 38 پرونده در اجرای احکام مدنی مختومه شده است.
امامقلی با اشاره به عملکرد مقایسه ای حوزه قضایی الموت غربی گفت: ورودی پرونده به شعبه دادگاه عمومی در پنج ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 51 درصد افزایش داشته، همچنین در خصوص میزان پرونده های مختومه نیز افزایش 46 درصدی بودیم.
وی افزود: با توجه به آمار سیستم مدیریت پرونده های قضایی موضوعات توهین به اشخاص، تخریب و ضرب و جرح عمومی رتبه های اول تا سوم را در پرونده های مطروحه به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان