۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین نماز یکشنبه ذی القعده از دست ندهید
کد خبر: ۱۱۰۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مناسبت روز؛

نماز یکشنبه ذی القعده از دست ندهید

سیدبن طاوس روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاست و در وقت شدت و در روز یکشنبه این ماه نمازی است با فضیلت بسیار از رسول خدا ص روایت کرده که مجملش ان است هرکه بجا اورد توبه اش مقبول و گناهانش آمرزیده شود.

نماز یکشنبه ذی القعده از دست ندهید

نمازی با فضیلت بسیار در روز یکشنبه ماه ذی القعده ( نماز توبه)

صبح قزوین؛

سید ابن طاووس در روایتی نقل کرده که ماه ذی القعده محل اجابت دعاء است در وقت شدت و در روز یکشنبه ی این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که مجملش آن است که هر که آن را بجا آورد، توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خُصَماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال او و والدین او و ذریه او گردد و توسعه ی رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود.

كیفیت نماز:

در روز یکشنبه غسل کند (به نیت غسل توبه) و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گزارد (دو نماز دو رکعتی)، در هر رکعت حمد یک مرتبه، و قل هُوَ اللهُ أحَدُ سه مرتبه و معوذتین(سوره فلق و سوره ناس) یک مرتبه.

 پس استغفار کند هفتاد مرتبه (بگوید أستغفراللهَ رَبّی و أتوبُ إلَیهِ) و ختم کند استغفار را به لاحَولَ وَ لاقُوّةَ إلاّ بــِالله العَلیّ ِ العَظیم ِ پس بگوید: یا عزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لی ذُنُوبی وَ ذُنُبَ جَمیع ِ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِنات ِ فَإنَّهُ لایَغفِرُ الذُّنُوبَ إلاّ أنتَ.

فقیر گوید ظاهر آن است که این استغفار مذکور و دعای بعد را بعد از نماز به جا آورد.

منبع: کتاب شریف مفاتیح الجنان؛ اعمال ماه ذی القعده

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان