۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین اگر آگشته نیز کاندید شهرداری شود برنامه هایش مورد بررسی قرار می گیرد/ بودجه شهر الوند باید متناسب با جمعیت آن تعریف شود
کد خبر: ۱۰۹۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر الوند:

اگر آگشته نیز کاندید شهرداری شود برنامه هایش مورد بررسی قرار می گیرد/ بودجه شهر الوند باید متناسب با جمعیت آن تعریف شود

خمسه از آغاز بررسی گزینه های شهرداری الوند خبر داد و گفت: شهردار آینده الوند باید از مسائل سیاسی و جناحی به دور باشد.

اگر آگشته نیز کاندید شهرداری شود برنامه هایش مورد بررسی قرار می گیرد/ بودجه شهر الوند باید متناسب با جمعیت آن تعریف شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، علیرضا خمسه اظهار داشت: برای انتخاب شهردار بر اساس شاخص های تعریف شده تا به امروز ۳۰۰ ساعت نشست داشته ایم تا بر اساس نگرش و تجربه فرد بتوانیم فرد مناسب برای شهرداری الوند انتخاب شود.
وی افزود: به دنبال شهرداری هستیم که امتحانات خود را پس داده باشد و همتراز و هم وزن شهری مثل شهر الوند بتواند کارهای بزرگی را برای مردم انجام دهد.
خمسه افزود: پست شهرداری جایگاه مهمی است و جایی برای آزمون و خطا و اشتباهات نیست و فردی نیز که قرار است در این پست قرار بگیرد باید همتراز با این جایگاه باشد.
عضو شورای شهر الوند با اشاره به نقش شوراها در مدیریت شهری گفت: شورای شهر نباید نقشش به شورای شهرداری تنزل یابد بلکه باید با ایجاد یک تعامل خوب و مناسب با تمام دستگاه های اجرایی شهرستان به ایفای نقش بپردازد.
وی گفت: در انتخاب شهردار نباید به دنبال قومیت گرایی رفت مسئله ای که در برخی شهرها همواره شاهد هستیم نباید در الوند تکرار شود زیرا میتواند آسیب سختی به شهر الوند بزند.
سخنگوی شورای شهر الوند افزود: فردی را باید انتخاب کرد که بتواند تعامل خوبی را هم با شورا و هم با مردم برقرار کند.
اگر آگشته نیز کاندید شهرداری شود برنامه هایش مورد بررسی قرار می گیرد.
خمسه گفت: شورای شهر الوند در حال بررسی نه نفر از افرادی است که می توانند در آینده شهردار شهر الوند باشند و تمام این افراد تا روز جمعه فرصت داشتند تا برنامه های خود را برای بررسی به شورای شهر الوند بدهند.
عضو شورای شهر الوند گفت: تمام افرادی که سوابقشان در شورای شهر الوند در حال بررسی است یا سابقه شهرداری را دارند، یا اینکه سابقه مدیریتی را دارند و می توانند شهردار الوند شوند.
وی افزود: افراد مورد نظر از سطح علمی دکتری و یا دانشجوی دکتری هستند و این می تواند یک وزن خوب برای شهردار آینده شهر الوند باشد.
سخنگوی شورای شهر الوند با اشاره به بومی بودن شهرداران گفت: تمام افرادی که برای پست شهرداری الوند مطرح هستند بومی استان هستند و اگر آقای آگشته نیز تا روز جمعه برنامه های خود را به شورا ارائه دهد برنامه هایش مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: از هفته آینده برنامه های شهرداران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس شاخص های تعریف شده و برنامه های ارائه شده شهردار آینده شهر الوند انتخاب می شود.
پروژه ها برای اجرا در شهر الوند باید پیوست فرهنگی داشته باشند خمسه گفت: داشتن التزام به آرمان های انقلاب اسلامی و پیرو ولایت فقیه بودند یکی از شاخص ها و معیار انتخاب شهردار است.
وی با اشاره به نبود پیوست فرهنگی در پروژه ها، گفت: این یک ضعف است و ما بدنبال این هستیم که پروژه هایی که قرار است در شهر الوند به اجرا در آیند برای آنها پیوست فرهنگی تعریف کنیم.
عضو شورای شهر الوند گفت: یکی از تاکیدات ما به شهردار آینده الوند این است که از مسائل سیاسی و جناحی به دور باشد زیرا شهرداری که درگیر این قبیل مسائل باشد فرصتی نخواهد داشت که بخواهد به مسائل شهر برسد و مشخصاً این پست و جایگاه را پله ای برای دست یابی به اهداف سیاسی خود کند.
وی گفت: یکی از دغدغه های ما مسائل فرهنگی است و باید با تعامل با نهادهای مذهبی و فرهنگی شهرستان با مشارکت خوب برنامه های مناسب را در سطح شهر به اجرا در آوریم.
خمسه گفت: الوند از استعدادهای بسیار خوبی برخوردار است و با شناسایی و پرورش اینچنین افرادی نیازهای فرهنگی شهر را از حیس نیروی انسانی برطرف نماییم.
وی در ادامه گفت: افراد سرشناسی از شهر الوند در سطح ملی در حال فعالیت هستند و باید این اشخاص را به نسل جوان معرفی کرد تا انگیزه ای برای رشد جوانان شود.
بودجه شهر الوند باید متناسب با جمعیت آن تعریف شود سخنگوی شورای شهر الوند با اشاره بر اینکه بودجه شهر الوند تناسبی با جمعیت آن ندارد، گفت: امروز برای جمعیت ۹۰ هزار نفری شهر الوند ۴۰ میلیارتومان تعریف شده است این در حالی است که جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهر قزوین بیش از ۵۰۰ میلیار تومان است.
وی گفت: متاسفانه بر اساس تصمیمی که در قانون گرفته شده است درآمدهای شهرک های صنعتی به اداره کل دارایی استان ها باید واریز شود و در آنجا نیز این بودجه به شهرستان ها اختصاص می یابد.
وی افزود: همین مسئله باعث شده است تنها بخش کوچکی از در آمد های شرکت شهر صنعتی البرز به شهر الوند اختصاص یابد این در حالی است که شهروندان الوندی عوارض آلودگی و خیلی از مسائل این شهرک را می پردازند.
خمسه تصریح کرد: باید در آمدهای شرکت شهر صنعتی به شهر الوند اختصاص یابد یا حداقل با توجه به جمعیت و عوارض ناشی از کارخانجات آن برای مردم این در آمدها تقسیم شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان