۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین مسئولی که نقطه ضعف ندارد می تواند با فساد مبارزه کند
کد خبر: ۱۰۹۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند:

مسئولی که نقطه ضعف ندارد می تواند با فساد مبارزه کند

حجت الاسلام طهماسبی: مسئولین باید تقوا داشته باشند و برای جیب پرکردن مسئولیتی را قبول نکنند، مسئولی که نقطه ضعف ندارد می تواند با فساد مبارزه کند.

مسئولی که نقطه ضعف ندارد می تواند با فساد مبارزه کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، نماز جمعه این هفته شهر الوند به امامت حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند برگزار شد.
امام جمعه الوند با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: برای جلوگیری از رانتخواری باید تقوا داشت و اگر رای دهنده تقوا داشته باشد دیگر به کسی که رای داده است از او رانت نمی خواهد.
وی تصریح کرد: فلسفه وجودی مسئولین در جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم است و باید با اجرای عدالت آن را در کشور گسترش داد.
حجت الاسلام طهماسبی افزود: هیچ مسئولی حق ندارد برای اینکه جیب خود را پرکرند مسئولیتی را بپذیرد، اگر میبینیم بزرگان دینی در برابر فساد و استکبار می ایستادند به این خاطر بوده است که از سلامت اقتصادی برخوردار بوده اند.
وی گفت: اگر مسئولی نقطه ضعف نداشته باشد می تواند با فساد مبارزه نماید و بر اساس قانون رفتار کند.
امام جمعه الوند با اشاره به شروع بکار شوراهای جدید، گفت: مردم اعتماد کرده اند و به اعضای شوراها رای داده اند و شوراها نیز باید در تصمیم گیری های خود با رعایت تقوا در تمام امور پاسخ به این اعتماد را دهند.
وی افزود: تصمیمات باید از بخش نگری به کلان نگری برود و تمام شهر را یکجا و یک کاسه دید و به جای فرد نگریجامعه نگر بود.
طهماسبی گفت: مردم باید صبر داشته باشند و با کمک به مسئولین آن ها را با نظرات و انتقادات یاری کنند و نباید با تهمت و افترا حق را ناحق کرد.
امام جمعه الوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدید حمله نظامی این کشور به سوریه گفت: آمریکا به دنبال بهانه است و اگر بهانه ای پیدا نکند خود بهانه ای می سازد، ولی ما به آمریکا هشدار می دهیم که اگر بخواهد به جنگ جدیدی در منطقه دست بزند خروج از آن جنگ دیگر در دست آمریکا نخواهد بود.
حجت الاسلام طهماسبی با تبریک فرارسیدند دهه کرامت به نمازگزاران، گفت: حجت الاسلام شبزنده دار از اساتید وعلمای بزرگ حوزه در خصوص کرامت حضرت معصومه (س) مطلبی را از قول میرزای قمی می فرمایند: فردی در خواب، میرزای قومی را ایستاده در کنار قبرش می بیند و عرض می کند، آیا حضرت معصومه اهل قم را شفاهت خواهد کرد؟ میرزای قومی در جواب می گویند: شفاهت کننده اهل قم من هستم، شفاهت حضرت معصومه (س)، شفاهتی جهانی است.
وی با اشاره به تاکید اسلام بر جماعت، گفت: بهترین نمازها نمازی است که به جماعت خوانده شود و خدا ثوابی بر نماز جماعت قرار داده است که تنها خدا می تواند ثواب آن را حساب نماید.
امام جمعه الوند افزود: اسلام با برنامه ای جامع سعی دارد تا مسلمانان را همیشه در کنار هم جمع کند و اینگونه اتحاد بین مسلمین را گسترش دهد.
 
انتهای پیام /

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان