۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی و بازی نامه نویسی رضوی
کد خبر: ۱۰۹۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در آستانه ی مقدس امامزاده حسین برگزار شد:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی و بازی نامه نویسی رضوی

حجت الاسلام عابدینی: من در این شهر مردمی را دیدم که به ائمه اطهار(ع) و فرهنگ اسلامی علاقمند هستند و اگر به شهرم مشهد بازگردم، به محضر مولایم امام رضا(ع) خواهم رفت و به ایشان درباره ی محسنات مردم قزوین می گویم.

 تجلیل از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی و بازی نامه نویسی رضوی
  به گزارش صبح قزوین، جشنواره بین المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از عظیم ترین جشنواره های ولایی کشور است که به مناسبت میلاد حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) همه ساله در دهه‌ی کرامت، از یکم تا یازدهم ذیقعده، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در گستره ملی و بین المللی برگزار می شود.
بخش ملی این جشنواره مردمی با مشارکت مردم ولایتمدار، پژوهشگران و اهالی فرهیخته فرهنگ، هنر و ادب کشور و به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سی استان کشور و بخش بین الملل آن به همت نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اجرا می شود.
این جشنواره از سال 82 آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.
استان قزوین امسال پذیرای هشتمین دوره جشنواره سراسری نمایش نامه نویسی و دومین دوره جشنواره سراسری بازی نامه نویسی در فرهنگ رضوی بود.
باید ازین فرصت ها برای نزدیک شدن به ائمه(ع) استفاده کرد در اختتامیه ی این مراسم که در جوار ملکوتی امامزاده حسین، فرزند منسوب به امام رضا(ع) برگزار شد، حجت الاسلام عابدینی، نماینده ی جشنواره فرهنگی رضوی از مشهد، اذعان داشت: این خاندان، خاندان کرم هستند زیرا حضرت معصومه(س) را کریمه اهل بیت می نامند و حضرت امام رضا(ع) نیز یکی از القابشان کریم آل محمد(ع) است.
وی در ادامه افزود: امام رضا(ع) در کوچکترین مناسبت ها شیعیان خود را مورد لطف قرار می دادند به طوری که اگر شاعری شعر کوتاهی در وصف خاندان پیامبر(ص) می سرود، دامنش را پر از سکه و زر می کردند.
عابدینی یاد آور شد: این مناسبت ها فرصت مناسبی است تا ما دل و اعمال خود را به این بزرگواران نزدیک و معرفت بیشتری را نسبت به آنان کسب کنیم.
نماینده ی جشنواره فرهنگی رضوی در پایان درباره ی مردم قزوین خاطر نشان کرد: من در این شهر مردم پرشور و نشاطی را دیدم که علاقه مند به ائمه اطهار(ع) و فرهنگ اسلامی هستند و اگر به شهرم مشهد بازگردم، به محضر مولایم امام رضا(ع) خواهم رفت و به ایشان درباره ی محسنات مردم قزوین می گویم.
هیئت داوران جشنواره از برگزیدگان جشنواره تقدیر کردند در این مراسم مرشد مجتبی حسن بیگی، از نقالان رضوی، به منقبت و بیان معجزات امام رضا(ع) پرداخت که با استقبال حضار مواجه شد.
اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل است: در بخش نمایشنامه کودکان، نوجوانان و نمایشنامه های عروسکی، نفر اول، محمد برومند از تهران با نمایشنامه ی "طناب محکم" نفر دوم، موسی هدایتی از کردستان با نمایشنامه ی "اینجا مترسک ها تنها هستند" نفر سوم، راحله فرستاده از تربیت حیدریه با نمایشنامه ی "ترنج" در بخش نمایشنامه های صحنه ای، نفر اول، مرجان موسی نژاد از رشت با نمایشنامه ی "میرمطهر" نفر دوم، محسن پاکدامن از کرج با نمایشنامه ی "ودیعه" نفر سوم، هاشم پورمحمدی از کرمانشاه با نمایشنامه ی "طناب محکم" از این برگزیدگان با حضور هیئت داوران از جمله ناصر ایزد فر، نادر برهانی و فخرایی تجلیل و تقدیر شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان