۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین امام عزیز را تنها نگذارید
کد خبر: ۳۶۶۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۵ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرسول دهقان‌نژاد»؛

امام عزیز را تنها نگذارید

شهید «محمدرسول دهقان‌نژاد» در وصیت‌نامه‌اش آورده است: «پیام من به تمامى کسانى که صدایم را مى‏‌شوند این است: امام عزیز را تنها نگذارید. این روح خدا را یارى کنید؛ امامى که در مقابل ابرقدرت‌ها می‌ایستد و در مقابل خانواده شهدا مى‏‌گرید و دست و بازوى رزمندگان را مى‌‏بوسد ...»

امام عزیز را تنها نگذارید
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شهید «محمدرسول دهقان‌نژاد»، دوم بهمن ماه سال ۱۳۲۹، در روستای کمال‌آباد از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش محرم‌علی، کشاورز بود و مادرش نیم‌تاج (فوت۱۳۵۲) نام داشت، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر بود. سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، چهارم اسفند ماه سال ۱۳۶۲، در طلائیه بر اثر اصابت ترکش به سر و کتف، شهید شد و مزار مطهرش در زادگاهش واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید محمدرسول دهقان‌نژاد:

خدایا! مرا از بلاى غرور و خودخواهى نجات ده تا حقایق وجود تو را ببینم و جمال زیباى تو را مشاهده کنم. خدایا! من کوچک و ضعیفم و ناچیز و، چون پَرکاه در مقابل طوفان. خدایا! به من دیده عبرت بین عطا فرما تا بیشتر پى به کوچکى خود ببرم و عظمت و جلال تو را بیشتر احساس کنم. خدایا! خوش دارم گمنام و تنها به لقاى تو بپیوندم.

خدایا! دردمندم؛ روحم از شدت درد مى‏‌سوزد و قلبم مى‏‌خروشد؛ احساسم شعله مى‏‌کشد و بند بند وجودم به شدت درد کشیده و فریاد مى‏‌زند. تو مرا در بستر مرگ، آسایش بخش. خسته شده‌‏ام و دل شکسته، ناامیدم، دیگر این دنیا جاى من نیست، با همه وداع مى‏‌کنم و مى‏‌خواهم فقط با خداى خود تنها باشم.

خدایا! بسوى تو می‌‏آیم و از آدمیان عالم مى‌گریزم، تو مرا در جوار رحمتت سکنى ده. ذهنم دیگر یارى فکر کردن ندارد؛ ولى با وجود این وصیت‌نامه ام را مى‌نویسم. کسانى که این نوشته را مى‏‌خوانند یا مى‌شنوند بدانند، من آگاهانه راه شهادت را برگزیده و به آن افتخار مى‏ کنم؛ افتخار مى‏‌کنم که از پاسداران اسلام هستم و در التزام رکاب فرزند زهرا (س)، جان ناقابل خود را فدا و از مکتبم دفاع مى‏‌کنم.

پیام من به تمامى کسانى که صدایم را مى‏‌شوند این است: امام عزیز را تنها نگذارید. این روح خدا را یارى کنید؛ امامى که در مقابل ابرقدرت‌ها می‌ایستد و در مقابل خانواده شهدا مى‏‌گرید و دست و بازوى رزمندگان را مى‌‏بوسد. رهبرى که پدر یتیمان است و بحق نایب امام زمان (عج) بوده و حسین زمان است. در خاتمه از پدر و برادران و خواهرانم و هم چنین کلیه فامیل‌ها، دوست، آشنا و همکارانم حلالیت طلبیده و می‌خواهم اگر سعادت یارى کرد و شهید شدم مرا ببخشند.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان