۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین اعزام حجاج استان قزوین از ۲۶ شهریور آغاز می شود
کد خبر: ۱۱۰۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین؛

اعزام حجاج استان قزوین از ۲۶ شهریور آغاز می شود

مدیر کل حج و زیارت استان: امسال از استان قزوین ۹۲۰ نفر در قالب شش کاروان از ۲۶ شهریور به مکه مکرمه از اعزام خواهند شد .

اعزام حجاج  استان قزوین از ۲۶ شهریور آغاز می شود

به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین، به مناسبت آغاز هفته حج، نشست مشترک ائمه جماعات با مدیران کاروان های زیارتی حج در دفتر امام جمعه شهر آبگرم برگزار شد.

در این دیدار معنوی، پیمودن مسیر حساس و با اهمیت حج را به عنوان یکی از با شکوه ترین و مهم ترین مناسک اسلامی برای هر مسلمانی دانست و خاطر نشان کرد: یک زائر سرزمین وحی ضمن برخورداری ازسلامت جسمی و استطاعت بدنی به خانه خدا رفته که آرزوی هر مسلمانی است که به آن جا سفر نماید.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بهره گیری از لحظات معنوی این سفر خاطره انگیز و پربرکت را با اهمیت دانست و تاکید کرد:باید زائران سرزمین وحی با اتحاد و انسجام الگوی مناسبی برای دیگران باشند و بایستی در آن فضا سیراب از انوار الهی نمایند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری وظایف مدیران کاروان ها را حساس شمرد و اظهار داشت: مدیران کاروان های حج می توانند با صبر و حوصله بالا و برخورد همراه با عطوفت از ثواب عظیم خدمت گزاری به زائران بهره مند شوند.
در این استان مدیرانی توانمند و مخلص و متعهد هستند که در رابطه با انتقال حجاج دارای سابقه روشنی هستند.

امام جمعه قزوین در ادامه با توصیه به پرهیز از هرگونه خرج اضافی بعد از حج به زائران گفت: خوب است در این سفر از خریدهای اضافه صرف نظر کرده و در پی کمک به افراد آبرومند و متدین باشید چرا که ثواب دو چندان دارد.

آیت الله باریک بین در پایان سفارش کرد: از انجام کارهایی که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود، خود داری کنید.

در ابتدای دیدار علیرضا کلانتری، مدیر کل حج و زیارت استان، با تشکر از رابطه نزدیک ائمه جماعات با مدیران کاروان ها ابراز داشت: درخواست ما از ائمه جمعه استان، این است که در تریبون های نماز جمعه فلسفه و اسرار حج را برای مردم تبیین نمایند.

وی تصریح کرد: امسال از استان قزوین 920 نفر در قالب شش کاروان از 26 شهریور به مکه مکرمه از اعزام خواهند شد .

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان