۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین عربستان به جای حاتم بخشی به آمریکا گرسنگانش را سیر کند
کد خبر: ۱۰۹۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه محمدیه:

عربستان به جای حاتم بخشی به آمریکا گرسنگانش را سیر کند

حجت الاسلام موسوی موینی: مطمئنا جنگ افروزی آمریکا علیه سوریه به نفع غربی ها نخواهد بود و میدان جنگ سوریه معیار سنجش حق علیه باطل است. عربستان به جای حاتم بخشی به آمریکا گرسنگانش را سیر کند.

عربستان به جای حاتم بخشی به آمریکا گرسنگانش را سیر کند

 به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه، گفت: در زندگی دنیوی افرادی هستند که انتقاد پذیر نیستند ، فقط به دانسته های خود عمل می کنند و به جز حرف و نظر خود به دیدگاه های دیگران توجه ندارند، این گونه افراد انسان هایی احمق هستند.

وی ادامه داد: این گونه افراد خوب بودن را فقط در این می بینند که واجبات ظاهری دین را انجام دهند و به مسائل اخلاقی دین توجه خاصی ندارند.
به طور نمونه ده سال با برادرش قهر است و وقتی کسی واسطه می شود با لجبازی دست رد به سینه او می زند.

حجت الاسلام موسوی موینی در ادامه افزود: نماز وسیله پرورش روح است، فضیلت های اخلاقی می آورد و انسان برای تداوم معنویت خود باید این سد محافظ در برابر گناهان را با توجه خاصی مراقب کند.

امام جمعه محمدیه تصریح کرد: در روایتی از امام علی(علیه السلام) است که شیعیان ما را با دوخصلت بشناسید؛ اول این که بر اوقات نماز هایشان محافظت دارند و دوم این که با برادران دینی خود اهل رعایت هستند.
ما چقدر توانسته ایم به این روایت عمل کنیم؟

وی اذعان داشت: آیا همین حالا اگر به شما یک چک بدهند که فردا صبح برای خودتان نقد کنید، وجدان ها یمان را قاضی کنیم، آیا همه ما اول صبح قبل از باز شدن بانک جلو درب بانک صف نمی بندیم؟ البته شب قبلش هم دائم در فکر وصول این چک هستیم.
تا به حال شده برای ادای نماز صبح اینچنین عملکردی داشته ایم؟

حجت الاسلام موینی در ادامه به سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام الله) اشاره کرد و اظهار کرد: این بانوی بزرگوار با حضرت رضا(علیه السلام) از یک پدر و مادر هستند و ایشان یک سال بعد از سفر برادرشان به مرو برای دیدارش به ایران آمدند و قبل از زیارت حضرت رضا(علیه السلام) به رحمت خدا رفتند.

امام جمعه محمدیه تاکید کرد: امام موسی کاظم(علیه السلا) هفده دختر و 10 پسر داشتند و حضرت معصومه(علیه السلام) از تمام فرزندان حضرت به جز برادر بزرگوارشان ارجح  بودند.
این بانو در مدت عمرشان ازدواج نکردند چون هم کفی برایشان در آن دوره نبود.

وی افزود: البته در روایات بر ازدواج تاکید شده است اما اگر برای دختر هم کفی نبود یا پسری که برای خواستگاری آمده شخصی بی نماز و شرابخوار باشد؛ بهتر است دختر اصلا ازدواج نکند.
نباید پدر و مادرها به این علت که دخترمان در خانه می ماند تن به ازدواج او با هر کس دیگری دهند.

حجت الاسلام موسوی درباره احتمال حمله آمریکا به سوریه، گفت: کشورهای عربی نظیر عربستان، قطر و اردن با بی غیرتی تمام حاضر شده اند پول جنگ آمریکا علیه سوریه را تأمین کنند و به مسلمان کشی بپردازند که البته از اول هم از آنها این اقدامات بعید نبود، زیرا آمریکا و حامیانش نمی توانند مقاومت سوریه را تحمل کنند.

امام جمعه محمدیه در پایان اعلام کرد: مطمئنا جنگ افروزی آمریکا علیه سوریه به نفع غربی ها نخواهد بود و میدان جنگ سوریه معیار سنجش حق علیه باطل است.
عربستان به جای حاتم بخشی به آمریکا گرسنگانش را سیر کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان