۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین لزوم تحقق سياست هاي كاهش جمعيت كيفري بارسيدگي وي‍ژه به مشكلات قضايي زندانيان
کد خبر: ۹۶۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تأكيد مديركل زندانهاي قزوين :

لزوم تحقق سياست هاي كاهش جمعيت كيفري بارسيدگي وي‍ژه به مشكلات قضايي زندانيان

حمیدرضا فراست طلب لازمه تحقق سياست هاي كاهش جمعيت كيفري را رسيدگي وي‍ژه به مشكلات قضايي زندانيان برشمرد و گفت:بررسی ورفع مشکلات قضایی مددجویان زندانهای این استان در اولویت قرار دارد.

لزوم تحقق سياست هاي كاهش جمعيت كيفري بارسيدگي وي‍ژه به مشكلات قضايي زندانيان
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره كل زندانهاي قزوین، حمیدرضا فراست طلب در بازدید و دیدار با مددجویان اردوگاه كاردرماني آراسنج افزود:رفع مشکلات زندانها نیازمند هم افزایی همه دستگاههای اجرائی و اجتماعی است.
وی اظهار داشت:رفع مشکلات زندانیان وخانواده های آنها یکی ازدغدغه اصلی سازمان زندانها است،که در این بین رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به درخواستهاي قانوني زندانیان و خانواده هایشان در اولویت می باشد.
فراست طلب خاطر نشان کرد:هم افزایی با مراجع قضایی و دعوت از قضات برای مشاهده عینی زندان راهکار مناسب برای کاهش تراکم جمعیت کیفری در زندانها است.
وی تصریح کرد:علاوه بر بازدیدهای قضات ناظر برزندان زمینه حضور روسای دادگستری و دادستانها برای بازدید از زندان فراهم است که بی شک اثرات فراوانی در حل مشکلات زندانیان و کاهش آمار ورودی زندانها خواهد داشت.
مدیر کل زندانهای استان قزوین یادآور شد:مراقبت و نگهداری از متهمین و اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی به منظور بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه دو رسالت خطیر سازمان زندانها است.
وی تعامل و همکاری مجموعه دادگستری کل استان را با اداره کل زندانها مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت:همه روزه تعدادی از قضات دادگستری های شهرستان های تابعه از زندانهای استان بازدید نموده و از نزدیک به بررسی مشکلات قضایی زندانيان می پردازند که جای تقدیر دارد.
وی با تاکید بر اهمیت کار زندانبانی در ایجاد آرامش و امنیت در جامعه گفت: با توجه به اینکه تمام انسانهای به خطا رفته و بزهکار جامعه پس از دستگیری و بازداشت، جهت نگهداری، پشیمانی و اصلاح و تربیت به زندان معرفی می شوند، زندانبانی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است که باید زمینه بازگشت سعادتمندانه این چنین افرادی به جامعه را فراهم نماید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان