۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین صدور بیش از ۱۴۰۰ کارت بازرگانی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۱ ساعت: ۱۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اعلام کرد:

صدور بیش از ۱۴۰۰ کارت بازرگانی در استان قزوین

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: امسال تعداد هزار و ۴۲۳ کارت بازرگانی در استان قزوین صادر شده است.

صدور بیش از ۱۴۰۰ کارت بازرگانی در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، مهدی عبدیان امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دوره ششم اتاق بازرگانی استان قزوین حرکت به سمت شفافیت، تحول و کارآمدی بوده است که در این راستا بیش از ۲۵ جلسه هیات رئیسه و ۱۲ جلسه هیات نمایندگان برای حل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی برگزار شد.
 
وی افزود: در یک سال اخیر بیش از ۳ هزار نامه از ادارات، سازمان‌ها دریافت و به منظور بهبود عملکرد به واحدهای مختلف اتاق بازرگانی ارجاع داده شده‌است.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: طی این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ نامه به منظور ارتباط و پیگیری‌ مطالبات اعضا و تولیدکنندگان از طرف اتاق بازرگانی استان به نهادها ارسال شده است.
 
وی گفت: امسال تعداد ۲۹۸ جلسه مختلف، ۲۵۰ جلسه مشاوره، ۹۶ مکاتبه به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی توسط اتاق بازرگانی استان انجام شده و همچنین کارگروه اطلس کالاهای تولیدی و صادراتی تشکیل شده است.
 
عبدیان با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان به جهت رفع موانع فعالان اقتصادی اظهارکرد: با مکاتباتی که با آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم بخشی اعظمی از مالیات، عوارض و مالیات صادرات روغن‌های تصفیه دوم و همچنین جرائم برق برخی واحدهای تولیدی بخشیده شد.
 
وی ادامه داد: امسال همچنین در جهت بخشیدن جرائم صنایع و تعیین مهلت مناسب برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر در استان، تصویب و ابلاغ پیشنهادهای کاربردی، در خصوص نحوه‌ انجام و تایید ثبت سفارش ارزی واحدهای تولیدی و بازرگانی و... اقدامات خوبی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به توسعه روابط اتاق بازرگانی استان با نمایندگان قوای سه‌گانه، تصریح کرد: نشست‌های مداوم با مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان، تعامل با نهادهای اجرایی و قضایی، بانک‌ها و نهادهای مالی از دیگر اقدامات ما در یکسال گذشته است.
 
عبدیان تاکید کرد: با نظرات کارشناسی نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات نمایندگان اتاق ایران، گمرک و واردات به دو کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی تفکیک شد.
 
 وی خاطر نشان کرد: امسال نائب رئیس کمیسیون گمرک و تجارت اتاق بازرگانی استان قزوین به عنوان رئیس کمیسیون اتاق ایران انتخاب شد.

صدور کارت بازرگانی طی ۲۴ ساعت

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد: ما برای تسهیل صدور کارت بازرگانی و عضویت با تجمع واحد مالی، صدور کارت و آموزش، گواهی مبدأ و صندوق ضمانت صادرات، زمان صدور کارت را به ۲۴ ساعت کاهش دادیم.
 
وی افزود: از ابتدای خرداد ۱۴۰۲ تاکنون بیش از یک هزار و ۴۲۳ ‌کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی استان قزوین صادر شده در حالی که طی ۲۰ سال‌ گذشته تنها ۶۶۶ کارت صادر شده است.
 
عبدیان یادآور شد: در این مدت ۸۹۲گواهی صدور از مبدا و یکهزار و ۵۱۳ تائیدیه امضا به ارزش دلاری ۱۵ میلیون و ۷۲۰ هزار دلار صادر شده است.
 
وی ادامه داد: امسال به منظور رفع مسائل تولیدکنندگان صندوق ضمانت صادرات فعال شده و جلسات متعددی را مسئولان بانک توسعه صادرات برگزار کردیم.
 
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین حضور و مشارکت در دو نمایشگاه بازار بورس و سرمایه ‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان قزوین خواند و تاکید کرد: در این مدت به بیش از ۳۰۰ فعال اقتصادی استان مشاوره تخصصی داده‌شده است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و اختصاصی اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در این زمینه گزارش جامع تجارت کشمش، زعفران، پلاستیک، بررسی تجارت آهن، فولاد و چدن در استان، گزارش اختصاصی از صنعت گردشگری و توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان صورت گرفته است‌.

اطلس جامع کالاهای صادراتی استان قزوین تهیه شد

عبدیان ادامه داد: در سال جدید همچنين اطلس جامع کالاهای صادراتی استان قزوین تهیه و به ۲۰ کشور جهان صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه ۹ کمیته تخصصی در اتاق بازرگانی استان قزوین فعالیت دارند، اظهار کرد: تهیه و تدوین طرح تسهیل تعهد ارزی واحدهای تولیدی، احصای مسائل حوزه صنعت و معدن، بررسی مشکلات ناشی از قطعی برق و راهکارهای جبران خسارت به واحدهای صنعتی و تولیدی از جمله اقدامات کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان است.
 
عبدیان در پایان با اشاره به توسعه فعالیت‌‌های تجارت خارجی اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: راه‌اندازی دفتر تجاری اتاق قزوین در اقلیم کردستان، اعزام هیات تجاری به ترکیه، عقد قرارداد جهت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین در اقلیم کردستان و‌... بخشی از اقدامات اتاق استان در زمینه تجارت خارجی است.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان