۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین قزوین در هفته‌ای که گذشت
کد خبر: ۳۶۷۹۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۸ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین بررسی می‌کند؛

قزوین در هفته‌ای که گذشت

مهمترین اخبار و رویدادهای استان قزوین را در بسته خبری «قزوین در هفته‌ای که گذشت» می‌خوانید.

قزوین در هفته‌ای که گذشت
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «صبح قزوین»، گزیده‌ای از سرخط خبرهای یک هفته گذشته در استان قزوین را مطالعه می‌کنید.

مرگ ۲ جوان با سقوط در ارتفاعات طارم سفلی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از سقوط دو نفر در ارتفاعات طارم سفلی روستای به عمقین خبر داد.

نمایشگاه معرفی مشاغل در دانشگاه کار قزوین دایر شد

قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و آشنایی با بازار و محیط کار و همچنین آگاه ساختن اولیای دانش‌آموزان در مقاطع نهم و دوازدهم است.

۱۰ روستای قزوین در فهرست روستاهای هدف گردشگری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از معرفی ۱۰ روستای استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش خبر داد و گفت: تاکنون روستاهای الولک، خرزان و پرچکوه به عنوان روستاهای هدف گردشگری در برنامه هفتم گنجانده شده است.

قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب و قلع و قمع شده است.

گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند

گردانندگان دو صفحه مجازی در اینستاگرام که به نشر محتوای ضد امنیتی و تشویش اذهان عمومی اقدام می‌کردند، از سوی سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

پژوپارس حامل کالاي قاچاق در توقيف پليس قزوين

فرمانده انتظامي تاکستان از کشف 3 هزارو 147 قلم انواع لوازم آرايشي، بهداشتي و موادشوينده قاچاق از يک دستگاه سواري پژو پارس و در آزاد راه قزوين-زنجان خبر داد.

خرید و فروش مسکن ملی ممنوع

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی طرح‌‌‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌‌‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

کام قاچاقچيان شکلات تلخ شد

فرمانده انتظامي استان از کشف محموله ي شکلات و نوشابه هاي انرژي زا قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال خبر داد و گفت: دراين خصوص دو نفر دستگير شدند.

واژگوني سمند در قزوين يک کشته بر جاي گذاشت

رئيس پليس راه استان قزوین از واژگوني يک دستگاه خودروي سمند و کشته شدن سرنشين آن خبر داد.

کشف مواد مخدر درشهرستان البرز

فرمانده انتظامي شهرستان البرز از دستگيري سوداگر مرگ و كشف حدود 3 كيلو و 800 گرم مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.

تکمیل ۴۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در طول حدود ۳۰ ماه گذشته ۴۶ پروژه تکمیل و تحویل همکاران داده شده و در مجموع برای احداث این پروژه‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف به ۲۹۷ هزار مخاطب قزوینی در سال گذشته خبر داد.

کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت استان قزوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: توزیع پزشک به لحاظ جغرافیایی متوازن نیست و از نظر تامین نیرو در شرایط میانه کشور قرار داریم، اما از نظر پویایی در سطح مناسبی قرار داریم.

از هوشمندسازی مدیریت پسماند تا خواهرخواندگی با ینجوان چین

لایحه شهرداری قزوین مبنی بر خواهرخواندگی شهر قزوین با شهر ینجوان چین واقع در استان نینگ شیا؛ با توجه به همخوانی و اشتراکات شهری از نظر مسلمان بودن، قدمت تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری با موافقت اعضای شورا شهر قزوین مورد موافقت قرار گرفت.

مأموریت باغ موزه دفاع مقدس قزوین فرهنگی است نه عمرانی

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی؛ منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت‌سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد.

تعیین تکلیف اتوبوس‌های گازسوز درون شهری قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: وضعیت تبدیل ۳۳ دستگاه اتوبوس گازسوز که به دیزلی تبدیل شده بودند، پس از تائید در هیات تطبیق فرمانداری قزوین اجرایی می‌گردد.

رشد اهدای خون قزوین در فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: مرکز انتقال خون استان قزوین در امر اهدا در فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۲ رشد ۱۴/۵ درصدی داشته است و امید است بتوان با پشتوانه‌سازی در مجموعه، این درصدها را بالا ببریم.

مسدودی بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین رفع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: در کمتر از ۷۲ ساعت پس از دستور رئیس قوه قضاییه، با دستور دادستان مرکز قزوین، مسدودی بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در استان رفع شد.

اجرای خطرسنجی سکته قلبی و مغزی برای ۴۵۰ هزار قزوینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۴۵۰ هزار قزوینی از نظر خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی ارزیابی شدند.

تمدید بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین گفت: به دلیل حجم بالای مراجعات مشمولین ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمان ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری به مدت یک ماه تمدید شد.

بازار طلای کثیف در قزوین دست کیست؟

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۴۰ بنگاه غیررسمی خرید و فروش ضایعات در شهر قزوین شناسایی شده و بانک اطلاعاتی زباله‌گردها هم در دست تهیه است.

رقابت ۲ هزار دانش‌آموز قزوینی در مسابقات قرآنی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ار رقابت نزدیک به دو هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان قزوین در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد.

رشد تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

نیروگاه شهید رجایی در فروردین ماه امسال با تولید بیش از ۸۳۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص، نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۲ به میزان ۱.۴ درصد رشد تولید داشته است.

فعالیت بیش از ۸۰ هزار ورزشکار در ۵۱ هیات ورزشی قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: بیش از ۸۷هزار ورزشکار بیمه شده در ۵۱ رشته ورزشی در قزوین فعالیت می‌کنند.

علت شهادت شهید آتش‌نشان در قزوین مشخص شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شده بود؛ به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

ساخت نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت:نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر و برخورداری از المان‌های شهری کوچک مقیاس برای کودکان در محوطه فرهنگسرای هادی آباد در حال ساخت است.

امامزادگان قزوین میزبان بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی بودند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از بازدید بیش از یک میلیون زائر و گردشگر در ایام نوروز از امامزادگان استان قزوین خبر داد.

قزوین ۳۵۰ شهید کارگری دارد

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات قزوین گفت: قشر وفادار و بی‌ادعای کارگران افتخار دارند که ۱۴ هزارشهید در کشور و ۳۵۰ شهید در استان قزوین را تقدیم انقلاب و نظام نموده‌اند.

ماجرای کارگر قزوینی که انگشتر رهبری نصیب او شد

کارگر قزوینی گفت: از نوجوانی آرزو داشتم که پاسدار باشم تا راحت به دیدار رهبری برسم ولی قسمت نشد و خداوند این آرزو را در کسوت کارگری، برایم محقق نمود و این دیدار برایم پر از شکوه و ارمغان بود که یکی از این گنجینه‌ها هدیه انگشتر متبرک آقا به بنده بود.

فعالیت ۱۱ زورخانه در قزوین

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین گفت: در سطح استان قزوین ۱۱ زورخانه داریم و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای را در زورخانه شهید رجایی به ثبت رسانده‌ایم.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان