۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین مشق بندگی در اجتماع بزرگ روزه اولی‌های قزوین
کد خبر: ۳۶۲۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

مشق بندگی در اجتماع بزرگ روزه اولی‌های قزوین

دختران روزه‌اولی قزوینی در شامگاه بیست‌ و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان آمده بودند تا دعوت خدای مهربانی را لبیک گفته و با اقامه نماز در زیر آسمان صاف و فضای معنوی مسجدالنبی دل کندن از زمین و آسمانی‌شدن را تجربه کنند.

مشق بندگی در اجتماع بزرگ روزه اولی‌های قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، 29 فروردین ماه، استان قزوین در مسجدالنبی میزبان نو‌نهالان روزه اولی قزوینی بود.

این مراسم از ساعت 17 عصر روز سه‌شنبه با حضور هزار و 200 نفری گل‌دختران متکلف شده و خانواده‌هایشان با برنامه‌های متنوع برگزار شد و با ضیافت افطاری به پایان رسید.

خدیجه صوفی مدیر پیشکسوت دبستان شهید محسن پرویز در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص حال و هوای این مراسم اظهار کرد: در طول سال‌های خدمتم اولین بار است چنین برنامه باشکوهی برای دانش‌آموزان روزه اولی برگزار می‌شود، خوشبختانه این مراسم با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان مواجه شد، امروز یک کلاس ۳۸ نفره دبستان ما در اولین سال تکلیف خود به صورت کامل در این مراسم شرکت کردند.


صوفی ادامه داد: ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت آغاز شد، بچه‌ها تازه از تعطیلات آمده و این تلاقی روح تازه‌ای به این نوگلان داده بود، طوری که با شوق و ذوق دانش‌آموزان جهت عبادت و روزه‌داری در ماه مهمانی خدا مواجه شدیم، امسال ده نفر از دانش‌آموزان ما بصورت کامل و بقیه دانش آموزان با رعایت حال دوستان خودشون در اکثر روزهای ماه مبارک رمضان به روزه‌داری پرداختند.

این مدیر دبستان افزود: در روزهای ماه مبارک رمضان در زنگ‌های تفریح محفل انس با قرآن برگزار می‌شد که حتی برخی از دانش‌آموزان پایه اول ما نیز در این محفل شرکت می‌کردند، در نظر داریم پس از به پایان رسیدن این ماه پر برکت برای دانش‌آموزانی که در این محافل شرکت کردند هدایایی هر چند کوچک اهدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ضیافت افطاری در مدرسه تحت مدیریت خود، یادآور شد: با مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان بدون کمک و دخالت مدرسه و صرفا با همت خود دانش‌آموزان روزه‌دار افطای ساده در دبستان شهید پرویز برگزار شد.

صوفی افزود: با توجه به حضور پایه اول تا ششم در دبستان و عدم روزه دار بودن دانش‌آموزان پایه اول تا دوم در آغازین روز بازگشایی مدرسه پس از تعطیلات نوروز، یک قسمتی از حیاط را برای این دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح جهت استفاده از تغذیه های خود با هدف رعایت حال دختران روزه‌دار در نظر گرفته شد که الحمدالله با استقبال خوب دیگر دانش‌آموزان مواجه شدیم و همه این مورد را رعایت می‌کردند.

فاطمه سادات تقوی دانش آموز دبستان بشارت که برای اولین بار است مهمان سفره رحمت الهی می‌شود به خبرنگار صبح قزوین گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و اولین سال روزه داری من، مادر و پدرم با توضیح دادن احکام و مسائل مربوط به روزه داری، من را به استقبال ماه مهمانی خدا بردند و تا اینجای ماه مبارک رمضان موفق شدم تمام روزه هایم را کامل بجا آورم.

فاطمه سادات ادامه داد: در اولین سحر ماه مبارک رمضان وقتی از خواب که بیدار شدم، دیدم پدرم برای من گل خریده که خیلی خوشحال شدم و این احساس شوق و ذوق به من کمک می‌کرد تا کمتر سختی روزه را احساس کنم.

وی افزود: در لحظات احساس تشنگی همواره به یاد امام حسین (ع) و اهل بیتش بودم که چگونه در ظهر عاشورا با تشنگی مورد ظلم قرار گرفتن و چقدر سختی تحمل کردند.

این دانش آموز روزه اولی گفت: هر روز در لحظات افطار و سحر برای ظهور امام زمان(عج) دعا می‌کنم و از ایشان می‌خواهم ظهور کنند و به ظلم و ستم جهانی پایان بدهند.


ریحانه یونسی دانش آموز روزه اولی که به همراه مادرش در همایش روزه اولی‌های قزوین آمده، بیان کرد: امسال اولین بار است که به صورت کامل روزه می‌گیرم سال‌های گذشته به صورت کله گنجشکی روزه می‌گرفتم.

وی، حس و حال روزه‌داری را وصف‌ناشدنی دانست و گفت: هر سال به حال مادرم غبطه می‌خوردم که چطور روزه می‌گیرد و برای افطار خودش را اماده می‌کند، خدارا شاکرم امسال طعم شیرین روزه داری را از صمیم قلب احساس کردم و از این بابت بسیار خوشحالم.

این کودک قزوینی که حالا احساس نوجوانی می‌کند ادامه داد: امسال علاوه بر روزه سعی کردم هر روز چند صفحه قرآن بخوانم و نمازهای خود را در خانه به صورت جماعت اقامه کنم، حس خیلی خوبی دارم، احساس می‌کنم به خدا نزدیک شدم.

آرمیتا یکی دیگر از دخترانی که اولین سال روزه‌داری را تجربه می‌کند، در گفتگو باخبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: روزه داری در روزهای اول کمی با سختی سپری شد اما خدا عنایت کرد و سختی‌ها برای من آسان شد.


این دانش‌آموز روزه اولی ادامه داد: سال‌های گذشته در کنار برادر و مادر و پدرم چند روزی را روزه گرفته بودم ولی امسال دیگر روزه گرفتن بر من واجب شده بود و با تمام سختی باید صبر و تحمل خود را زیاد می‌کردم.

آرمیتا خاطرنشان کرد: این جشن را خیلی دوست دارم، هم اینکه همه با هم شعر می‌خوانیم، نماز می‌خوانیم و در کنار هم سن و سالان خود شادی می‌کنیم، خیلی احساس خوبی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فرشتگان روزه‌اولی قزوینی در شامگاه بیست‌ و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان آمده بودند تا دعوت خدای مهربانی را لبیک گفته و با اقامه نماز در زیر آسمان صاف و فضای معنوی مسجدالنبی دل کندن از زمین و آسمانی‌شدن را تجربه کنند.

گفتنی است؛ این مراسم در راستای ترویج احکام دینی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با مناسک دینی و با مشارکت آموزش و پرورش استان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، شهرداری قزوین، سازمان تبلیغات اسلامی استان و صداوسیمای مرکز قزوین، برگزار شد.

اجرای سرود روزه اولی‌ها، سلام فرمانده، دعا، نیایش و همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی، اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، به همراه ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های جشن باشکوه روزه‌اولی‌ها در قزوین بود.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان