۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین پوشش ۷۶ درصدي طرح غربالگري شنوايي نوزادان درسال گذشته
کد خبر: ۲۴۸۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۷ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مديركل بهزيستي استان اعلام کرد:

پوشش ۷۶ درصدي طرح غربالگري شنوايي نوزادان درسال گذشته

مديركل بهزيستي استان قزوین بیان کرد: سال گذشته ۷۶ درصد از نوزادان استان تحت پوشش طرح غربالگري شنوايي قرار گرفتند.

پوشش ۷۶ درصدي طرح غربالگري شنوايي نوزادان درسال گذشته
عليرضا وارثي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به پوشش 76 درصدي طرح غربالگري شنوايي نوزادان در سال گذشته اظهار کرد: بيش از 17 هزار نوزاد مورد سنجش شنوايي قرار گرفتند.

مديركل بهزيستي استان قزوين عنوان كرد: از 23 هزار كودك متولد شده در سال گذشته، 17 هزارو 495 نوزاد در طرح غربالگري شنوايي شركت داشتند كه ازاين تعداد 185 نوزاد دچار مشكلات طبي و توانبخشي بوده و 22 كودك نیز مبتلا به اختلالات شنوايي شناسايي شده‌اند.

وارثي بيان کرد: در راستاي کشف نقايص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام پيشگيري از معلوليت شنوايي در سال گذشته، بهزيستي استان اقدام به اجراي طرح غربالگري شنوايي در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله کرده است.

وي اضافه كرد: اين طرح تا یک ماهگی براي كليه شیر خواران متولد شده در بيمارستان‌هاي سطح استان توسط سازمان بهزيستي انجام مي‌شود.

وارثي در ادامه افزود: در صورتيكه در مرحله اول طرح غربالگري، نوزادان مشكوك به كم شنوايي يا ناشنوايي تشخيص داده شوند جهت انجام مراحل غربالگري در سه ماهگی و شش ماهگی مورد سنجش و تشخیص قرار مي‌گیرند.

مديركل بهزيستي استان در خصوص چگونگي اجراي طرح تشريح كرد: نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌هاي سطح استان از طريق دستگاه‌های الکتروفیزیولوژیک مورد معاینه شنوائی قرار گرفته و در در صورت نياز با اقدامات طبی و توانبخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.

وارثی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص سطوح تخصصی، کودکانی که کاندید سمعک و کاشت حلزون باشند بعد از مراحل مددکاری از طرف معاونت توانبخشي بهزیستی استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان تاكيد كرد: کودکانی که بین سنین 2 الی 3 سالگی تشخیص ناشنوائی داده مي‌شوند، اقدامات طبی و توانبخشی برای آنها نتایج چندان مثبتی به همراه نداشته و كودك دچار مشکلات زبانی و ارتباطی و به دنبال آن مشکلات تحصیلی، اجتماعی و روانی خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان