۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین ورودي زندانيان با جرائم مواد مخدر استان به ۲۴ درصد تقليل يافته است
کد خبر: ۲۴۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

داود محمدی

ورودي زندانيان با جرائم مواد مخدر استان به ۲۴ درصد تقليل يافته است

داود محمدي در حاشيه اين بازديد افزود در حال حاضر ورودي زندانيان با جرائم مواد مخدر استان به ۲۴ درصد تقليل يافته كه به مراتب پايين تر از درصد نرم كشوري مي باشد.

ورودي زندانيان با جرائم مواد مخدر استان به ۲۴ درصد تقليل يافته است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي قزوين، داود محمدي در حاشيه اين بازديد افزود در حال حاضر ورودي زندانيان با جرائم مواد مخدر استان به 24 درصد تقليل يافته كه به مراتب پايين تر از درصد نرم كشوري مي باشد.
وي علت كاهش آمار را اجراي دقيق برنامه هاي كنترل مبادي ورودي مواد مخدر و درمان اعتياد در سطح زندانها بر شمرد و اظهار داشت: با بهره گيري از آموزش هاي بي وقفه پرسنل و استفاده از فن آوري ها آمار تكرار جرائم مواد مخدر كاهش چشمگيري داشته است.
محمدي عنوان كرد: طبقه بندي زندانيان نيز بر حسب جرم و شخصيت آنها از جمله اقدامات ارزنده اي است كه بدآموزي ها و تأثيرات منفي را منتفي ساخته است.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي به ساير اقدامات صورت گرفته در زندان اشاره كرد وگفت: توانمندسازي زندانيان از حيث حرفه آموزي و كسب مهارتهاي كاروپيشه، مشاركت و تقويت توليد با كارخانجات سطح استان به منظور ايجاد اشتغال زندانيان و آموزش هاي حرفه آموزي از جمله اقدامات قابل ملاحظه اي است كه در زندانهاي قزوين صورت گرفته است.
محمدي تأكيدكرد: ارتقاء سطح آموزشي و تحصيلي زندانيان ازجمله برنامه هايي است كه منجر به تغيير فرهنگ مجرمين خواهد شد و خروجي آن كاهش جمعيت كيفري مي باشد.
وي ضمن تشكر از زحمات مديريت و پرسنل خدوم اداره كل زندانهاي قزوين بيان كرد: به ارتقاء سطح تحصيلي زندانيان توجه ويژه اي شده است و تمامي زندانيان داوطلب مشغول به تحصيل مي باشند.
اين مقام مسؤل ارائه خدمات مناسب بهداشتي و درماني، برگزاري كلاسهاي آموزشي در حوزه مباحث فرهنگي و مذهبي بويژه حفظ و قرائت قرآن، ترويج ورزش و سلامت جسماني و رواني زندانيان، انجام كارهاي عمراني ضروري و تقويت بنيه فيزيكي فضاهاي كاربردي را از ديگر اقدامات برجسته زندان مركزي برشمرد وگفت: بحمداله در زندانهاي قزوين به همه ابعاد زندانباني توجه شده و اوقات فراغت زندانيان به بهترين شكل ممكن در زندان سپري مي گردد.
محمدي در پايان اقدامات امنيتي را زير بناي همه برنامه ها و فعاليتهاي زندان برشمرد واذعان داشت: در صورتي اقدامات تربيتي مؤثر خواهد بود كه نظم و امنيت در زندان حاكم باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان