۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین %۷۰ بازی های کامپیوتری با غرض ورزی طراحی شده اند+ عکس
کد خبر: ۱۷۷۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مصاحبه ای جذاب با کارشناس IT و بازی های رایانه ای؛

%۷۰ بازی های کامپیوتری با غرض ورزی طراحی شده اند+ عکس

رسان: کشور آمریکا یا کسانی که قصد صدمه زدن به کشور ما را دارند متوجه شده اند دیگر از راه نظامی نمی توانند به هدف و مقصود خود برسند چرا که با شکست مواجه خواهند شد لذا جنگ نرم را پیش گرفته اند تا از طریق این بازی ها به مغز و فکر بچه ها نفوذ کنند.

%۷۰ بازی های کامپیوتری با غرض ورزی طراحی شده اند+ عکس

به گزارش صبح قزوین مهدی رسان متخصص It و بازیهای رایانه ای در پاسخ به این پرسش که چند درصد از مردم ایران از بازی های رایانه ای استفاده می کنند، گفت: بازی های کامپیوتری به دو شکل بازی فکری و عملی می باشند و نمی توان درصد مشخصی برای این موضوع تعیین نمود.

IMG_1380

این متخصص بازی های رایانه ای در مورد مضرات این گونه بازی ها یادآور شد: اصل و ریشه بازی ها به منظور هدف خاصی تعریف شده اند.
از آن جایی که بچه ها در سن رشد قرار دارند، افکار و نوع نگاهشان نیز به سوی جهت و هدف خاصی حرکت می کند در واقع این بازی ها هدفی را برایشان مشخص می کند.

رسان خاطر نشان کرد: کشور آمریکا یا کسانی که قصد صدمه زدن به کشور ما را دارند، متوجه شده اند دیگر از راه نظامی نمی توانند به هدف و مقصود خود برسند چرا که با شکست مواجه خواهند شد لذا جنگ نرم را پیش گرفته اند تا از طریق این بازی ها به مغز و فکر بچه ها نفوذ کنند.

IMG_1366

وی در ادامه افزود: این کشورها در همین راستا اقدام به تهیه و انتشار فیلم و سریال هایی با مضمون و محتوای خاص نموده اند تا از طریق نفوذ بر عقاید و باورهای نوجوانان، آمادگی لازم را جهت پذیرش اهداف خود در آینده، همچنین برای انجام عملیات مورد نظرشان ایجاد کنند.

این کارشناس بازی های رایانه ای ضمن اشاره به یکی از این بازی ها اذعان داشت: به طور مثال بازی Battlefield 3 یا میدان نبرد 3 که چندی پیش به بازار آمد، واکنش و عکس العمل های زیادی نیز با خود همراه داشت، درباره حمله به ایران بود.
به طوری که استفاده و فروش آن در ایران غیرمجاز اعلام شد.

images

bf3-operation-firestorm-21

بهترین شیوه سرگرمی های دیجیتالی بازی های حرکتی است

 رسان تصریح کرد: کودکی که این بازی را انجام می دهد چه ذهنیتی می تواند داشته باشد.
خودش ایرانی است و ایرانی ها را می کشد.
مسلماً  چنین برنامه هایی درآینده عواقب بدی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد: بچه ای که در منزل و در فضای کوچک اتاقش پشت میزکامپیوتر می نشیند و ساعت ها بازی می کند از آن جایی که مجبور است برای گرفتن موس مدام خم شود و قوز کند، ممکن است دچار انحراف ستون فقرات شود.

IMG_1367

رسان در مورد هدف ساخت بازی های حرکتی، افزود: از طرفی به دلیل نداشتن فعالیت و یک جا نشستن های مداوم، فرد دچار بیماری چاقی شده، تا جایی که ممکن است به بیماری چربی خون هم منجر شود.
  به همین دلیل بعضی شرکت ها اقدام به طراحی بازی های حرکتی نموده اند.

این کارشناسIT  اذعان داشت: شرکت هایی که این بازی ها را طراحی کردند جدای بحث مالی و سودی که عایدشان می شود، سلامتی بچه ها را هم در نظر گرفته اند به طور مثال فرد برای اینکه بتواند مرحله ای را رد کند باید تحرکی ایجاد کند، به صورت مصنوعی بدود یا دستش را تکان دهد.
این نوعی سرگرمی و ورزش است که فقط به کودکان نیز اختصاص ندارد بلکه بزرگترها هم می توانند از آن استفاده کنند.

IMG_1297

IMG_1296

وی در مورد اعتیاد به بازی های کامپیوتری گفت: اعتیاد زمانی حادث می شود که از چیزی بیش از حد معمول استفاده کنید که این موضوع در مورد بازی های کامپیوتری هم مصداق پیدا می کند.
این اتفاق بیشتر برای کسانی می افتد که اوقات فراغت زیادی دارند مثل فصل تابستان که بچه ها از درس فارغ شدند.

رسان ادامه داد: بچه ها باید به شکلی وقتشان را پر کنند یکی از این راه ها مطالعه کردن است که متاسفانه در نسل امروزی خیلی کم دیده می شود.
از سوی دیگر خانواده ها تمایلی به بازی فرزندان خود در کوچه و با بچه های دیگر ندارند چرا که خانواده ها به سمت مدرنیزه شدن پیش رفته اند و در واقع خانواده ها هم به نوعی مقصرند.

وی در مورد بهترین نوع بازی اذعان کرد: این روزها به دلیل محدودیتهای ایجاد شده، بچه ها به سمت بازی های دیجیتالی روی آورده اند.
بهترین شیوه سرگرمی های دیجیتالی همان بازی های حرکتی است که من به خانواده ها پیشنهاد می کنم.

76

خانواده ها در انتخاب بازی کودکان خود نظارت داشته باشند/ به هنگام خرید بازی حتماً رده سنی را مد نظر قرار دهید

رسان خاطر نشان کرد: در رده بندی بازی های خارجی میزان خشونت مد نظر قرار گرفته نشده است.
رده بندی جهانی بازی ها با رده سنی بچه های کشور ما تفاوت دارد مثلا بازی ای ممکن است برای رده سنی 4 ساله طراحی شده باشد ولی خشونت موجود در آن ایجاب می کند فرد 15 ساله آن بازی را انجام دهد زیرا میزان خشونت بازی های خارجی بالاست، به همین دلیل من پیشنهاد می کنم خانواده ها در انتخاب بازی کودکان خود نظارت داشته باشند.

این کارشناس بازی کامپیوتری اظهار کرد: معمولاً بچه ها در خرید نوع بازی از روی عکس تصمیم می گیرند در حالی که ممکن است محتوای مناسبی نداشته باشد.
به خانواده ها توصیه می کنم به هنگام خرید بازی حتماً رده سنی را لحاظ کنند چرا که از نظر محتوایی هم مسلماً فرق خواهند داشت.

رسان یادآور شد: انتخاب رئوس بازی های کامپیوتری خیلی مهم است.
وقتی بازی ورزشی می کنید خیلی به خلاقیت نیاز ندارید.
اگر بازی های استراتژیک انجام دهید، شما باید سازه هایی را طراحی کنید در نتیجه خلاقیت و ابتکار عمل فرد مورد نیاز است.
بازی های مختلفی هست که خانواده ها باید نسبت به آن ها اشراف داشته باشند، به خانواده ها توصیه می کنیم اگر در مورد نوع بازیها آگاهی و شناخت ندارند، حتماً قبل از خرید مشورت کنند.

رسان با اشاره به اینکه 70% بازی های کامپیوتری با غرض ورزی طراحی شده اند عنوان کرد:  بی دلیل نیست که در بازی بتل فیلد از بین بیش از 200 کشور جهان، ایران را انتخاب می کنند یا بازی ای وجود دارد که بچه ای در حال غرق شدن است دستی به سمتش دراز شده و او را نجات می دهد که از حمله کوسه در امان باشد این گونه به فرد القا می شود که آن دست، متعلق به خدا است و در واقع آن، خود شمایید که به این اومانیسم گفته می شود.

بازی های خارجی بر اساس داستان های واهی بر پایه اهدف منفی طراحی شده اند

وی در ادامه متذکر شد: طراحی بازی ها کاملاً جهت دار است و کودک را از همان زمان به این سمت سوق می دهند که بگویند خودِ شما خدایید و خدایی وجود ندارد.
در واقع بچه ها را شستشوی مغزی کرده، به طور غیر مستقیم برای انجام عملیات و هدف های بزرگ تر آماده می کنند.

ذذد

رز

111

این کارشناسIT یادآور شد: داستانهای خارجی فقط بر اساس داستان های واهی شکل گرفته اند و تنها بر پایه سرگرم ساختن بچه ها با قصد و نیت و با یک هدف منفی طراحی شده اند.
اما بازی های ایرانی مثل گرشاسپ و میر مهنا هویت تاریخی دارند و بر اساس واقعیت ساخته شده اند.

رسان ادامه داد: متاسفانه بچه های ما مطالعه تاریخی ندارند و این بازی ها، کودکان را با حوادث و شخصیت های تاریخی کشور آشنا می کنند.
گرشاسب قسمتی از داستان شاهنامه فردوسی است که در ابتدای بازی به خوبی توضیح می دهد که یک دیو اهریمنی به او حمله کرده و کل خانواده اش را کشته است، حال شما در نقش یک قهرمان باید دیو اهریمنی را نابود کنید.

ذبذ

98

با استفاده از بازی های ملی حامی بازی های ایرانی باشید/کشور ما در خاور میانه در زمینه بازی های رایانه ای مقام اول را داراست

وی در ادامه گفته های خود در مورد بازی میر مهنا توضیح داد: بازی میر مهنا درباره حمله پرتقالی ها به جنوب ایران است و شما در نقش یک فرد محلی قصد مبارزه با دشمنان را دارید.
این تاریخ کشور ماست و در واقع فرهنگ اصلی کشورمان را معرفی می کند.
در ضمن استفاده از این بازی ها به نوعی حمایت از بازی های ایرانی به شمار می آید.

این کارشناس شبکه IT خاطر نشان کرد: کشور ما در خاور میانه از نظر بازی های رایانه ای مقام اول را داراست.
ولی کشور های خاورمیانه دراین زمینه خیلی ضعیف عمل کرده اند ما باید آن قدر سطح خود را در جهان بالا ببریم که بچه ها موقع انتخاب نوع بازی، بازی ایرانی انتخاب کنند.
نه فقط از جهت محتوا بلکه از نظر طراحی گرافیکی نیز سطح خود را ارتقا دهیم.

ززر

11

رسان با اشاره به تفاوت های بین بازی های داخلی و خارجی اذعان داشت: بازی های ایرانی به خاطر تحریم ها، محدودیت ها و مسائل اقتصادی، به طور مثال با یک تیم 40 نفری طراحی و ساخته می شوند در حالی که دربازی های خارجی همچون  میدان نبرد4 فقط صدنفر آهنگ و موسیقی آن را به عهده داشته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موتور گرافیکی بازی Battlefield 3 که براساس اهداف ضد ایرانی توسط شرکت های آمریکایی ساخته شده، Frostbite2 می باشد که یکی از قویترین موتور های گرافیکی دنیاست و برای بازی رایانه ای طراحی شده است.
بودجه های کلانی صرف این بازی ها می شود که هدف هایشان هم کاملاً معلوم است.

انتهای پیام/7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان