۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین آغاز انتخابات پارلمانی در استرالیا و رقابت شدید میان لیبرالها و حزب کوین راد
کد خبر: ۱۱۰۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آغاز انتخابات پارلمانی در استرالیا و رقابت شدید میان لیبرالها و حزب کوین راد

رسانه های خبری از آغاز انتخابات پارلمانی فدرال استرالیا و رقابت تنگاتنگ تونی ابوت رهبر ائتلاف ملی لیبرال و کوین راد رهبر حزب کارگر در این انتخابات خبر دادند.

آغاز انتخابات پارلمانی در استرالیا و رقابت شدید میان لیبرالها و حزب کوین راد
به گزارش صبح قزوين به نقل از  شبکه خبری بی بی سی، رای دهندگان استرالیایی صبح امروز شنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی فدرال استرالیا به پای صندوق های رای رفته و در این انتخابات تعیین می کنند که چه حزبی رهبری این کشور را در سه سال آتی برعهده خواهد گرفت.

با توجه به نتایج آخرین نظرسنجی ها و پیشتازی تونی ابوت رهبر ائتلاف ملی لیبرال در اکثر نظرسنجی ها، مخالفان عزم خود را برای شکست کوین راد نخست وزیر استرالیا رهبر حزب کارگر و پایان دادن به شش سال حاکمیت این حزب جزم  کرده و در پای صندوق های رای حاضر شدند.

بر این اساس شکاف و دو دستگی میان رقبا درباره چگونگی مهار کسری بودجه دولت وجود دارد، اما دو حزب در عین حال قول داده اند تا اقدامات سختگیرانه ای را برای جلوگیری از سفر پناهندگان از طریق قایق به این کشور به کار گیرند.

واجدین شرایط در این انتخابات باید حداقل دارای 18 سال سن بوده و پیش بینی می شود که بیش از 14 میلیون نفر در انتخابات امروز شنبه شرکت کنند.

حوزه های اخذ رای در شرق استرالیا ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز کرده و پیش بینی می شود که ساعت 18 به فعالیت خود پایان دهند.
همچنین به دلیل اختلاف زمانی حوزه های اخذ رای در ایالتهای غربی حوزه های اخذ رای فعالیت خود را دو ساعت دیرتر پایان می دهند.

تونی ابوت به همراه همسر و دو دخترش کمی پس از آغاز فعالیت حوزه های اخذ رای، پای صندوق حاضر شد و به خبرنگاران گفت: هر چیزی می تواند امروز اتفاق بیفتد و اعتقادی به نظرسنجی ها ندارم.
وی همچنین در گفتگو با شبکه 7 تی وی افزود: به قضاوت مردم استرالیا ایمان دارم، زیرا تصمیم درست را درباره آنچه که برای کشورمان بهتر است، می گیرند.

تونی ابوت در مناظره های انتخاباتی خود وعده کاهش هزینه های دولتی، برداشتن مالیات بر کربن و جلوگیری از سفر مهاجران را به شمال غرب استرالیا داده بود که برنامه های وی در زمینه کاهش هزینه ها با انتقاد کوین راد که اخیرا در انتخابات درون حزبی قدرت را از جولیا گیلارد پس گرفته است، روبرو شد و از آن به عنوان برنامه ای به سبک تدابیر ریاضت طلبانه کشورهای اروپایی یاد کرده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان