۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین گرینویچ مبدأ نیست بلکه مکه مبدأ جهان است/مواظب باشیم جا پای ابولهب و ابوجهل نگذاریم
کد خبر: ۱۰۹۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان حج و زیارت:

گرینویچ مبدأ نیست بلکه مکه مبدأ جهان است/مواظب باشیم جا پای ابولهب و ابوجهل نگذاریم

دکتر قنبری: کسی که درگیر مادیات و تشریفات دنیوی است، وقتی وارد حرم شود قطع یقین مُحرم نمی‌شود و اگر مُحرم شود اطمینان داشته باشید که مَحرم نیست.

گرینویچ مبدأ نیست بلکه مکه مبدأ جهان است/مواظب باشیم جا پای ابولهب و ابوجهل نگذاریم
به گزارش صبح قزوین، حشمت الله قنبری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت در همایش حج و طلایه داران تبلیغ اظهار داشت: کسی که وارد مکه می‌شود در واقع پا جای پای ابراهیم خلیل‌الله می‌گذارد بنابراین قدم‌های وی باید این شایستگی را داشته باشند که در چنین مکان مقدسی گام بگذارند، در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﭘﺎ ﺑﺮ ﺟﺎي ﻣﻨﺤﺮﻓﺎﻧﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺑﻮﺟﮭﻞ و اﺑﻮﻟﮭﺐ ﮔﺬاﺷﺘﮫ اﺳﺖ.
قنبری خاطر نشان کرد: حج یک عبادت استثنایی و انحصاری است که شروع، تداوم و پایان آن خاص و ویژه است و با مکانی منحصر به فرد، جایگاهی معنوی در جهان دارد.
وی  ادامه داد: کسی که درگیر مادیات و تشریفات دنیوی است، وقتی وارد حرم شود قطع یقین مُحرم نمی‌شود و اگر مُحرم شود اطمینان داشته باشید که مَحرم نیست.
  مکه به واسطه خانه خدا گسل زلزله نداشته و ندارد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه کعبه حرم امن خداوند متعال است، عنوان کرد: در ﻗﺮآن ﻛﺮﯾﻢ آﻣﺪه ﻛﮫ ﻣﻜﮫ ﺧﺎﻧﮫ اﻣﻦ اﻟﮭﻲ اﺳﺖ و ﺑﺮ اﺳﺎس ﺑﺮرﺳﻲ ھﺎي ﻋﻠﻤﻲ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﮫ ﻧﯿﺰ دور ﺗﺎ دور ﻣﻜﮫ ﺗﺎ 185 ﻛﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ھﯿﭽﮕﻮﻧﮫ ﮔﺴﻠﻲ ﺑﺮاي زﻟﺰﻟﮫ وﺟﻮد ﻧﺪارد و آنجا از هر لحاظی امن و امان است.
قنبری با اشاره به دسیسه‌های دشمنان اسلام برای نادیده گرفتن سرزمین مقدس مکه تصریح کرد: تنها نقطه کره زمین برای اینکه شمال و جنوب جغرافیایی آن کاملاً برهم منطبق باشند، سرزمین مکه است.
در قرآن آمده است که مکه اولین نقطه زمین و آغاز حیات است.
وی ادامه داد: اما با برنامه‌ریزی و دسیسه‌های دشمنان دین مقدس اسلام امروز نصف‌النهار گرینویچ به عنوان مبدأ قرار گرفته که شمال و جنوب جغرافیایی آن با هم هشت درجه اختلاف دارند.
قنبری ادامه داد: اگر مکه را به عنوان نصف‌النهار مبدأ انتخاب می‌کردند، مردم جهان با کعبه که تمام هویت تعلیمی و تربیتی بشر را در خود دارد، روبرو می‌شدند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: دشمنان اسلام با این کار توجه مردم جهان به سرزمین مقدس مکه و دین مبین اسلام را کم کردند تا به اهداف شوم خود دست یابند.
    کعبه رکن نبوت، امامت، توحید و شهادت است وی افزود: برای رفتن به حج استطاعت مالی مهم است اما تنها شرط نیست لذا باید مقدمات سفر را در خود آماده کنیم و با زدودن تعلقات مادی و دنیایی برای برگرفتن توشه ای معنوی در این مسیر معنوی گام بگذاریم.
این مقام مسئول اداﻣﮫ داد: ﺣﺞ ﻋﺒﺎدﺗﻲ اﺳﺖ ﻛﮫ در ھﻤﮫ ﺟﺎ ﻗﺎﺑﻞ اﻗﺎﻣﮫ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﻜﮫ ﺑﺎﯾﺪ در ﻧﻘﻄﮫ اي ﻛﮫ ﻛﻌﺒﮫ اﻟﮭﻲ ﺑﻨﺎ ﺷﺪه اﺳﺖ، اﻗﺎﻣﮫ ﺷﻮد؛ ﻛﻌﺒﮫ رﻛﻦ ﺗﻮﺣﯿﺪ اﺳﺖ ﭼﺮاﻛﮫ اوﻟﯿﻦ ﺧﺎﻧﮫ ﺧﺪا در آﻧﺠﺎ ﺑﻨﺎ ﻧﮭﺎده ﺷﺪه و رﻛﻦ ﻧﺒﻮت اﺳﺖ زﯾﺮا اﺑﺮاھﯿﻢ ﺧﻠﯿﻞ ﷲ در آﻧﺠﺎ ﺑﮫ ﻧﺒﻮت رﺳﯿﺪه اﺳﺖ.
قنبری با بیان اینکه کعبه رکن امامت است، اضافه کرد: حضرت سیدالشهداء نهضت جاودانه خود را از این شهر آغاز کرد بنابراین این سرزمین رکن شهادت به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اﻓﺰود: ﺧﺎﻧﮫ ﻛﻌﺒﮫ رﻛﻦ ﻗﯿﺎم و ﺷﮭﺎدت اﺳﺖ و ھﻤﺎن ﺟﺎﯾﻲ ﻛﮫ ﺣﻀﺮت اﻣﺎم زﻣﺎن (ﻋﺞ) ﻗﯿﺎم ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر و ﻧﮭﺎﯾﻲ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺗﻜﯿﮫ ﺑﮫ اﯾﻦ ﺑﻨﺎي ﻋﻈﯿﻢ آﻏﺎز ﺧﻮاھﺪ ﻛﺮد ﺗﺎ ﻓﺮﯾﺎد آزادي ﺑﺸﺮ ﺑﺮ دﻧﯿﺎ طﻨﯿﻦاﻧﺪاز ﺷﻮد.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان