۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین تشکیل باشگاه های شهروندی گامی مهم در جلب مشارکت مردم
کد خبر: ۸۶۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی اعلام کرد:

تشکیل باشگاه های شهروندی گامی مهم در جلب مشارکت مردم

علاقمندان به محیط زیست که افراد و اقشار مختلفی از جامعه را تشکیل می دهند از این پس با حضور فعالانه در خانه های فرهنگ، به منظور اجرای برنامه های مربوطه مشارکتی سازنده خواهند داشت.

تشکیل باشگاه های شهروندی گامی مهم در جلب مشارکت مردم

به گزارش صبح قزوین، حمید نیروند، مدیر مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی با تاکید بر این مطلب، مهم ترین نتیجه این اتفاق ارزنده را ترویج فرهنگ زیست محیطی و توجه به فضای سبز شهری درآینده خواند و اظهار داشت: تمام اقدامات و برنامه های انجام شده در مراکز آموزشی سازمان در راستای تحقق سیاست ها و اهداف کلان سازمان فرهنگی- ورزشی در راستای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی می باشد.

نیرومند افزود: خانه های فرهنگ در کنار فعالیت های آموزشی، نسبت به تشکیل باشگاه های شهروندی به منظور افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اجتماعی اقدام نموده اند.

تقویت مشارکت اجتماعی در شهر از دلایل مهم تشکیل باشگاه شهروندی است

علی آذرپور مسئول خانه فرهنگ پردیس نیز در این خصوص بیان کرد: تقویت مشارکت اجتماعی در برنامه های شهری و به خصوص حفظ محیط زیست، از دلایل مهم تشکیل باشگاه شهروندی دوستداران محیط زیست و اجرای کارگاه آموزشی "با هم باغبانی کنیم"می باشد.

آذرپور یادآور شد: کارگاه آموزشی "با هم باغبانی کنیم" اولین برنامه ای بود که به همت باشگاه شهروندی دوستداران محیط زیست خانه فرهنگ پردیس به اجرا درآمد.

مشارکت 117 خانواده قزوینی در کارگاه آموزشی "با هم باغبانی کنیم"

وی افزود: این کارگاه پیش از این در بوستان ارکیده و با مشارکت 117 خانواده قزوینی برگزار شد.

مسئول خانه فرهنگ پردیس تصریح کرد: در این برنامه با در اختیار قرار دادن گلدان، بذر، خاک، کود ارگانیک و مکمل های مورد نیاز به خانواده ها و کودکان، روش های درست کاشت بذر و نگهداری از گیاه، توسط کارشناسان مربوطه در قالب گروه های 20 تا 25 نفری آموزش داده شد و بعد ار اتمام کار، خانواده ها بذرهای کاشته شده خود را برای نگهداری و پرورش، به خانه بردند.

آذرپور اظهار امیدواری کرد: خانواده ها با عضویت در این باشگاه، نسبت به مشارکت فعالانه با شهرداری در حوزه های مختلف شهروندی اقدام کنند.

وی اذعان داشت: در آینده ضمن ورود به حوزه مدیریت پسماند و با هدف حفظ و پاکیزگی محیط زیست شهری، برنامه های کارگاهی، آموزشی، اردویی و میدانی را با مشارکت اعضای باشگاه پردیس به انجام می رسانیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان