۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین ساختمان های مسکن مهر استان قزوین برای ۳ سال بیمه می باشند/معماری کنونی در شأن ایران نیست
کد خبر: ۷۵۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین:

ساختمان های مسکن مهر استان قزوین برای ۳ سال بیمه می باشند/معماری کنونی در شأن ایران نیست

محمد زاده: در استان قزوین ۵۵ هزار واحد شهری و نزدیک به ۴۰ هزار واحد روستایی در حال بهره برداری است.

ساختمان های مسکن مهر استان قزوین برای ۳ سال بیمه می باشند/معماری کنونی در شأن ایران نیست

به گزارش صبح قزوین، در حاشیه پنجمین همایش مقررات ساختمان در قزوین، نادر محمد زاده قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین اعلام کرد: مسکن مهر تجربه خوب و موفقی در استان ما بود چرا که از نظر فنی مهندسان ما را ارتقاء داد.
در استان قزوین 55 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که بهره برداری شده است، البته این در شهر ها می باشد؛ ما در روستاها هم نزدیک 40 هزار واحد در استان در حال اجرا داریم.

محمد زاده ابراز کرد: استان قزوین در موضوع مسکن مهر وضعیت خوبی دارد، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی؛ از نظر کمی ساختمان های بسیاری افتتاح شده و در تابستان سال جاری هم ساختمان های دیگری تحویل مردم خواهد شد.
از لحاظ کیفی هم در این باب رتبه اول کشور را قزوین برای سومین سال متمادی دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: آنچه در استان قزوین کمک کرده تا این رتبه به دست آید، 3 مورد را می توان نام برد؛ اول مسئولان، دوم مهندسین و مجریان مقررات ملی و سوم شهرداریها که باید قانون را اجرا کنند و در نهایت مردم.
خوشبختانه استان قزوین نیازی به تاکیدات بسیار ندارد چرا که مردم و مسئولان می دانند که برای زندگی بهتر، آسایش و امنیت این لازمه کار می باشد.
باید به جزئیات مقررات بیش از بیش توجه نماییم.

وی علت موفقیت قزوین را چنین توصیف کرد: شاید چیزی که باعث موفقیت ما در این عرصه شد این باشد که ما در ورودی های ساخت و ساز تلاش کردیم مراحل مختلف نظارت را طراحی کنیم.
سعی شده است از هر نظر در اکثر موضوعات کاستی های خود را رفع کنیم.
با این حال مشکلی که ما در اجرای این طرح عظیم داشتیم با توجه به حجم بالای کار کمبود استاد کار ماهر بود.

مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین اشاره ای به بیمه ساختمان های مسکن مهر توضیح داد: نمی توان گفت 55 هزار مسکن مهر در قزوین مشکلی ندارد و ما اشکالی در اجرای این طرح عظیم نداشتیم، اما فرایندهایی را قرار داده ایم که بتوان مشکلات را جبران کرد.
برای همین همه ساختمان های مسکن مهر برای 3 سال بیمه می باشد به خصوص در قسمت نازک کاری تا اگر اشکالی پیش آمد از مبنای خود جبران شود.

محمد زاده به معماری عصر کنونی اشاره کرد و هشدار داد: در بخش معماری ساختمان باید خیلی کار شود، اعتقاد دارم فاصله ای بین تاریخ و معماری کهن ما با معماری حالا وجود دارد.
ادبیات ما در این حوزه بریده بریده شده است، یک بخش فراموش شده و یک بخش کاربردی است.

وی به اقدامات انجام شده اشاره و اذعان داشت: فکر می کنم حرکات خوبی صورت گرفته اما این حرکت کند است.
در کل کشور این مشکل وجود دارد و آن برمی گردد به نحوه آموزش در دانشگاه ها، قوانینی ومقررات و یک بخشی هم به بودجه ای که در این راه صرف می شود برمی گردد.
در کل معماری ما کم رنگ است و آنچه که در شان کشور ما باید باشد نیست.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی به پنجمین دوره همایش ملی مقررات ساختمان در قزوین اشاره کرد و افزود: در این همایش سالانه عملکرد سازمان ها و دستگاه های مربوطه نظیر راه و شهرسازی، نظام مهندسی، بنیاد مسکن و .
.
.
ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: به لطف خدا در این ارزیابی ها 5 سال است که استان قزوین توانسته نشان برتر مقررات ملی ساختمان را از آن خود کند و این برای ششمین دوره متوالی است که مفتخر به کسب آن شده ایم.
این در جای خود یک رکورد محسوب می شود.
با وجود آن که همیشه اول بوده ایم و روند رو به رشد خود را حفظ نموده ایم، باید همیشه در ارزیابی ها نگاه به کاستی ها داشته باشیم.

مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین به مباحث مطرح شده در این همایش پرداخت و ادامه داد: این همایش که در قزوین برگزار شد یک گام به جلو بود؛ چرا که در آن آسیب شناسی در اجرا، تدوین مقررات، موضوعاتی که در مبانی و در ترویج این موضوع می باشد بحث شد.
این همایش به یک برند در کشور تبدیل شده است و همه استان ها تلاش می کنند که جایگاه بهتری را در آن پیدا کنند.
ما هم تلاش داریم تا پیش رو بودن خود را همچنان حفظ نماییم.

انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان