۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین آئین معرفی چهره‌های ماندگار از سر گرفته می‌شود
کد خبر: ۶۲۰۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آئین معرفی چهره‌های ماندگار از سر گرفته می‌شود

نهمین همایش چهره‌های ماندگار کشور اردیبهشت سال آینده به همت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

آئین معرفی چهره‌های ماندگار از سر گرفته می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی « صبح قزوین »، نهمین همایش چهره های ماندگار کشور به میزبانی صدا و سیما، اردیبهشت ماه سال 95 برگزار خواهد شد.

 

بنا بر این گزارش، اولین دوره از همایش چهره های ماندگار کشور در سال 1380 برگزار و تا سال 85 به صورت سالانه ادامه یافت. پس از آن همایش شکل دوسالانه به خود گرفت و دوره هفتم آن در سال 87 و دوره هشتم آن نیز در سال 89 برگزار شد. پس از آن هم بدون اعلام هیچ دلیلی برگزاری این همایش متوقف شد.

 

در این همایش که با همکاری فرهنگستان های چهارگانه کشور و برخی از دانشگاه های بزرگ و انجمن های علمی و فرهنگی برگزار می شود ، چهره های دیگری از میان فرهیختگان و زحمت کشان عرصه های مختلف علم و فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین معرفی خواهند شد.

 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سال 1380 با همکاری فرهنگستان‌های چهارگانه ایران (فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، فرهنگستان هنر) دانشگاه‌های تهران، شریف و انجمن حکمت و فلسفه نخستین همایش چهره‌های ماندگار را با هدف معرفی و بزرگداشت چهره های برتر در رشته های مختلف برگزار کرد.

 

انتخاب بیش از دویست و بیست نفر از برترین چهره های ایران زمین در بخش ها و رشته های مختلف، در هشت دوره پیشین همایش چهره های ماندگار پشتوانه محکمی برای علم و فرهنگ کشور به وجود آورده است.

 

برگزار کنندگان این همایش تلاش دارند منویات مقام معظم رهبری را در تحقق گفتمان علمی در کشوراجرایی کنند لذا با انتخاب و معرفی نخبگان در رشته های مختلف ضمن الگو سازی برای جوانان ، قدردانی ویژه ای از این سرمایه های معنوی عرصه های علم و فرهنگ و هنر کشور خواهد شد.

 

محمود فرشچیان، عزت الله انتظامی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، غلامحسین امیرخان ،پروفسور رضا و پروفسور سمیعی و پروفسور علی اکبر فرهنگی از جمله نخبگانی هستند که در دوره های قبلی این همایش به عنوان چهره ماندگار معرفی شده اند.

 

 

منبع: فرهنگی خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان