۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین اخلاق حرفه‌ای در حیطه پزشکی در ایلام حرف اول را می‌زند
کد خبر: ۶۲۰۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اخلاق حرفه‌ای در حیطه پزشکی در ایلام حرف اول را می‌زند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام یکی از معدود استان‌های کشور است که هیچ خلافی مربوط به دریافت‌های غیرقانونی از مردم در آن گزارش نشده است، اخلاق حرفه‌ای در حیطه پزشکی در ایلام حرف اول را می‌زند.

اخلاق حرفه‌ای در حیطه پزشکی در ایلام حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرنگار « صبح قزوین » از ایلام، علی دل پیشه در آیین گرامیداشت و تجلیل و از پزشکان استان که شب گذشته در مجتمع رفاهی لاله برگزار شد، بیان داشت: هر یک از دولت هایی که پس از انقلاب بر سر کار آمدند یک ویژگی و شاخص و منحصر به فرد داشتند، بیشتر صاحب نظران بر این موضوع متفق القول هستند که دولت یازدهم در بحث سیاست خارجه و اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به سایر دولت ها موفق عمل کرده است، با وجود آنکه طرح مذکور دارای نواقصی است اما مزایایی که برای آن احصا شده به مراتب بیشتر از کمبودهای موجود است.

 

وی افزود: در زمینه خدمات سرپایی و ویزیت های ارائه شده به رقمی بیش از دو برابر کل جمعیت استان می رسیم؛ همچنین در بخش خدمات بستری و عمل جراحی این میزان نسبت به سال ۹۲، ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر این نکته که در هیچ یک از سال های بعد از انقلاب نبوده که استان ایلام از کمبود پزشک رنج نبرد، گفت: تعداد نیروهایی که هم اینک در ایلام خدمت می کنند، بیش از ۱۰ درصد میزانی است که ما در نظر داریم، با تغییراتی که در نظام دستمزد و پرداخت صورت گرفته است تفاوت های چشمگیری در پیش و پس از اجرای طرح تحول مشاهده می شود.

 

دل پیشه با بیان اینکه دین مبین اسلام، قانون اساسی، امام راحل (قدس ره) و مقام معظم رهبری بر اجرای عدالت اجتماعی تاکید دارند، بیان داشت: در استان های محروم که میزان سرانه خدمات بهداشتی و رفاهی کمتر است فراوانی استفاده از طرح مذکور به خوبی احساس می شود، میزان پرداختی مردم که متوسط آن در کشور ۳۷ درصد می باشد در استان ایلام به هشت درصد رسیده است، ما به تفاوت این پرداخت از سوی دولت تامین می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام یکی از معدود استان های کشور است که هیچ خلافی مربوط به دریافت های غیرقانونی از مردم در آن گزارش نشده است، این موضوع گواه بر پاک بودن روابط مالی- پولی بین بیماران و پزشکان دارد، اخلاق حرفه ای در حیطه پزشکی در ایلام حرف اول را می زند؛ مبحث مربوطه از بزرگواری، سعه صدر و نجابت پزشکان استان نشات می گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به سوء تفاهم به وجود آمده در رابطه با تقابل میان بخش خصوصی و طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: ما بخش خصوصی را به عنوان بازوان خود در نیل به تعهداتمان ملاحضه می کنیم، این سوء تفاهم از سوی کسانی که مایل نبودند دولت این طرح را اجرا کند ایجاد شده است.

 

دل پیشه به خدمات دهی به بیش از ۶۰۰ مصدوم در زلزله آبدانان و شهرستان های اطراف آن اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار ویزیت و ۲۰۰۰ عمل جراحی در رخداد اربعین در سال ۱۳۹۳ توسط کادر پزشکی و پیراپزشکی ایلام انجام شد، یک دستگاه سی تی اسکن وارد ایلام شده است که در حال نصب است، ام آر آی در شرف ورود به استان است.

 

در توسعه بیمارستان های امام و مصطفی خمینی اقدامات چشمگیری انجام شده است و بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی با سرعت بیشتری در حال تکمیل و تبدیل به مجهزترین بیمارستان غرب کشور می باشد.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان